AndroidHealthClinic

Voorstellen + advies nodig

Bezoekers in dit topic

kelicious

Novice
Lid geworden
18 okt 2011
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m64
Massa
55kg
Hoi!
Mijn naam is Kelly, ik ben 22 jaar oud (bijna 23 jaar) en ik ben lid geworden van dit forum omdat ik interesse heb in krachttraining en het vormen van mijn lichaam. Ik doe inmiddels een jaartje aan lichte krachttraining, ben wat kilootjes afgevallen en heb nu het idee dat ik stil lig. Ik zou graag de krachttraining uitbreiden.

Ik ben 1.64 lang en ik weeg 49 kg. Mijn recent gemeten vetpercentage is 19.4 procent.
Taille omtrek: 61 cm
Buikomvang bij navel gemeten: 69 cm
Heupomvang: 84 cm

Zo ziet mijn schema er uit:

Maandag 1 uur bodypump
dinsdag 30 minuten fietsen
woensdag 1 uur bodypumpXco (core training met cardio gemengd)
donderdag Xco (core training met cardio gemengd)
vrijdag 20 minuutjes intensieve cardio + 30 min. krachttraining
met 5kg dumbbells 3x12 biceps, triceps, shoulders, squaten en lunges.
zaterdag 1 uur tai-bo les
zondag rustdag

Ik merk dat mijn valkuil toch wel te weinig eten is, ik rekende mijn calorie inname uit en deze was tot een paar weken terug nog maar700 a 900 (als ik het calorie verbruik van sport eraf trek)
Hier schrok ik zo van dat ik mijn calorie inname ben gaan ophogen, om de paar dagen deed ik er 150kcal per dag bij en inmiddels zit ik aan de 1500 kcal per dag, echter wel met moeite.
Mijn bmr ligt rond de 1300.

Voeding gemiddelde dag:
Ontbijt: 40 gr muesli + 150 ml halfvolle melk, 200 ml optimel drink.
Tussendoor: stuk fruit, liga milkbreak.
Lunch: 3 volkoren boterhammen met kaas ,gekookt eitje, kipfilet of appelstroop, 200 ml optimel drink.
Tussendoor: stuk fruit, bakje 150 ml kwark, of een milkbreak.
Avondeten: gezond wat de pot schaft.
Tussendoor: 150 ml kwark na mijn training en een stuk fruit.

Ik drink veel water, groene thee en 2 kopjes koffie met melk.

Ik ben al aardig tevreden met de resultaten maar ik merk dat ik stil lig en dat merk ik vooral aan mijn buik, die wordt maar niet strakker, en die wil ik juist strakker hebben. Ik wil mijn vetpercentage wat omlaag krijgen.

Nog een belangrijk aspect, ik heb diabetes type 1.
 
Laatst bewerkt:
Omvang buik heeft ook met inname van groente te maken.
 
Omvang buik heeft ook met inname van groente te maken.

Voor mijn gevoel eet ik voldoende groente, bij avondeten de helft van mijn bord bestaat dagelijks uit groente. Ook 'snoep' ik tussendoor regelmatig groentes (zoals cherrie tomaatjes, stukjes komkommer, paprika) maar die had ik niet in die lijst vermeld idd. thanks voor je reactie!
 
Weet hier eerlijk gezegd het fijne niet van. Je kan hier eens op Googlen. Hoorde het ooit op een docu. Bepaalde vitaminen spelen volgens mij een rol.
 
je onderhoud is 1300 zonder cardio enzo? En je eet 1500?
Als 1300 met cardio is zou je dus moeten aankomen.
 
je onderhoud is 1300 zonder cardio enzo? En je eet 1500?
Als 1300 met cardio is zou je dus moeten aankomen.

Nee mijn bmr is rond de 1300 en dat is als ik niet zou bewegen dus eigenlijk heel de dag in bed zou liggen. Onderhoud is 1960 kcal maar dat lukt me echt niet.

Ik eet gemiddeld 1500 en dat is soms inclusief sport, soms zit ik daar wat onder als sport er nog af gaat. Ik eet gemiddeld 1600-1800 kcals daar gaat sport dan nog af. (tussen de 350 en 550 kcals)
 
Wat is je doel nou precies? Je lichaam vormen? In wat? Wees wat concreter zodat je straks de juiste tips kunt uit filteren tussen alle kwijlende posts die om foto's en 06 nrs gaan vragen. :P
 
Wat is je doel nou precies? Je lichaam vormen? In wat? Wees wat concreter zodat je straks de juiste tips kunt uit filteren tussen alle kwijlende posts die om foto's en 06 nrs gaan vragen. :P


Mijn precieze doel is mijn vetpercentage verlagen met name rond mijn buik, dus een klein beetje buikspieren (geen knoeiharde abs). En tips voor mijn voedingsschema. Of ik voldoende kcals eet, voldoende goede voedingsstoffen etc.
 
Plaatselijke vetverbranding bestaat niet, dus dat kun je vergeten.
Cutten is een duidelijk doel, alleen je kunt dus niet bepalen waar het vet weg gaat. Het gaat overal geleidelijk langzaam weg.

Je krachttraining is ronduit slecht. 1 dag in de week na je cardio.

Begin eens met je KT en plan de rest eromheen als je daar behoefte aan hebt. Volg tevens een degelijk KT-schema waarin de compound oefeningen terug komen (deadlift, squat, benchpress, military press, dips, pull ups, bent-over-rows).

Je voeding is ook niet geweldig. Lees de stickies in de voedingssectie voor meer informatie. Je krijgt sowieso te weinig dierlijke eiwitten binnen. Daarnaast is het geen voedingsschema, maar een lijst met producten. Kijk eens rond op het forum hoe goede voedingsschema's eruit zien.

Waarschijnlijk ontbreekt het je aan een hoop kennis, dat is natuurlijk niet erg, maar een onderdeel van deze sport is jezelf ook verdiepen in de materie met betrekking op voeding, training en rust.

Succes met het verbeteren van je schema's!
 
je valt af of je komt aan, in hoevere dat effect op je buik omvang en vorming heeft is ook een deels persoonsgebonden. Dus aan je situatie kan je weinig doen, mits je nog verder zakt in bf. Maar zelfs dat is geen garantie. Maar je moet ergens de grens trekken want de rest van je lichaam wordt wel steeds minder mooi hoe lager je gaat. En om dat weer recht te trekken moet je aardig wat spiermassa opbouwen om de vet volume te compenseren en dan praten we wel even over 5 jaar hard werk.
 
Back
Naar boven