AndroidHealthClinic

Voorstellen & advies voedingsschema

Bezoekers in dit topic

MJoan

Novice
Lid geworden
13 apr 2015
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
58kg
Vetpercentage
24%
Hallo allemaal,

Aangezien ik net lid ben van dit forum stel ik me graag even voor.
Ik ben 28 jaar en sinds 6 weken nu actief aan het sporten en ben me nu ook meer op mijn voedingsschema aan het richtten.

De laatste 6 weken ben ik 5 kg afgevallen. Mijn doel is om meer af te vallen/ strakker te worden. En wanneer ik dat heb bereikt wil ik meer kracht training gaan doen.

Ik sport 4 x per week
Di kickboksen 60 min
Do kickboksen 60 min
ZA 20 min cardio 20 min buikspieren 20 min cardio
Zo 15 min cardio 20 min buikspieren en 60 min zumba

Ik ben 168 cm lang en weeg 57 kg.

Mijn BMI is 20.2
BMR 1373
TDEE 2128
( berekend met caloriecalculator.nl, weet niet hoe nauwkeurig dit is)

Mijn voedingsschema is als volgt

7.00: magere yoghurt 150gr, whey islolaat 20gr, 1 pruim, muesli 20gr, amandelen 10 stuks
Kcal 346/ E 30.75/ K 30/ V 9,6
10.00: peer
Kcal 108/ E 1/ K 22/ V 0.6
13.00: avocado, tomaat, spinazie 30gr, amandelen 10 stuks, tonijn 100 gr, 1 ei
Kcal 540/ E 47/ K 6.6/ V 23.3
15.00 amandelen 10 stuks
Kcal 80/ E 3/ K 1.4/ V 6
18.00: 100 gram aardappel, vis/ kip 150gr ( groenten, deze is niet mee berekend met voedingswaarden)
Kcal 318/ E 47/ K 17/ V 6.1
20.30: optimel kwark 150gr, 5 amandelen
Kcal 103/ E 9.9/ K 8.05/ V 3.5

Verder drink ik minimaal 3 liter water, citroenwater bij m'n avondeten en 2 x per dag thee zonder suiker.

Hiermee kom ik op een totaal van kcal 1495 E 138.65 K 85.05 V 49.1

Als mijn caloriebehoefte klopt zit ik er meer dan 500 onder dus zou dat goed moeten zijn?

Verder haal ik niet 1 gr vet per gewicht. Ik zit te denken om hier een capsule of iets voor te nemen.

2x gr per lichaamsgewicht eiwit haal ik nu wel.

Ik zou graag jullie mening horen over mijn voedingsschema. En eventueel tips!


Als ik zelf namelijk kijk naar mijn macro's heb ik begrepen dat ik voor low carb E 50% V 35 % K 15% moet aanhouden. Maar dat zou dan weer betekenen dat ik te veel koolhydraten binnen krijg en nog steeds te weinig vet en eiwit. Moet ik mijn koolhydraten minderen?

Alvast bedankt!
 
500 eronder lijkt me meer dan genoeg. Blijf je nog wat afvallen? Je doet verder geen kacht training naast boxen?
Je zou dat kunnen toevoegen 2x fullbody of ub/lb split en dan erna bijv cardio.
Als je meer voeding eraf haalt blijft er niet veel over.
 
Bedankt voor je reactie. Ik ben nog wel aan het afvallen. Mijn idee was om eerst mijn vetpercentage omlaag te krijgen en daarna meer kracht training te doen. Ik weet niet zo goed bij welke vetpercentage / gewicht ik me meer moet gaan richtten op krachttraining. Maar ub / lb split is wel een idee.
 
Krachttraining is juist aangeraden als je wilt afvallen. Snap niet dat mensen linken cardio en krachttraining aan bepaald vet %.
 
Je kunt inderdaad niet vroeg genoeg beginnen met krachttraining.
 
Krachttraining stimuleert eiwitbehoud, daarom verlies je minder spier tijdens het afvallen. Je moet je niet kijken naar het totaal gewicht wat je verlies maar het gewicht wat je in vet verlies. Het hoeft ook niet lang te duren.

Ik ben tevreden met mijn vet vrije massa en doe alleen nog maar KT om geen spierverlies te lijden. Ik heb een vrij simpele routine.

Training A - Squats - Benchpress - Pull ups - Cuban Press
Training B - Deadlifts - Dips - Chin ups - Rear Delt Row of Military Press

Dit doe ik met een dag er tussen. Hiermee ben je met een half uurtje klaar mee. Dit zijn tevens ook compounds waardoor je ook je buik oefeningen waarschijnlijk wel kan skippen. Dus qua tijd kom ga je niet meer hoeven te besteden.
 
Krachttraining stimuleert eiwitbehoud, daarom verlies je minder spier tijdens het afvallen. Je moet je niet kijken naar het totaal gewicht wat je verlies maar het gewicht wat je in vet verlies. Het hoeft ook niet lang te duren.

Ik ben tevreden met mijn vet vrije massa en doe alleen nog maar KT om geen spierverlies te lijden. Ik heb een vrij simpele routine.

Training A - Squats - Benchpress - Pull ups - Cuban Press
Training B - Deadlifts - Dips - Chin ups - Rear Delt Row of Military Press

Dit doe ik met een dag er tussen. Hiermee ben je met een half uurtje klaar mee. Dit zijn tevens ook compounds waardoor je ook je buik oefeningen waarschijnlijk wel kan skippen. Dus qua tijd kom ga je niet meer hoeven te besteden.

Eiwit behoud? Verklaar u nader.

Ligt eraan hoe je voeding en training is afgestemd. Anders kun je zeer zeker spierverlies krijgen. Helemaal in cut.
 
Back
Naar boven