MuscleMeat

Voorstellen Bodi (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bodi77

Novice
Lid geworden
4 jul 2021
Berichten
3
Waardering
1
Lengte
1m81
Massa
80kg
Vetpercentage
18%
44 jaar en hoogste tijd om een keer echt fit te worden. Van ruim 90kg inmiddels net onder de 80 bij 181cm.
Weegschaal geeft 18,5% verpercentage maar begrijp dat dit niet een erg betrouwbare meting is.
Geen ambitie om op de cover te komen maar tussen dat en huidige postuur zit nog heel wat in, wil graag af van overtallig vet en sterker worden.
Naast krachttraining Padel ik 3/4 keer per week.

Ik heb thuis beschikking over power rack (en voldoende dumbells maar gebruik ik momenteel niet). Ik heb vrij beperkte fitness ervaring, afgelopen 20 jaar sportscholen wel eens van binnen gezien maar nooit serieus mee bezig geweest. Begin mei begonnen (voor 2e keer) met SL5x5 en het bijhouden voeding in MyFitnessPal. Sinds die tijd 7kg afgevallen en merk dat met name benen sterker zijn geworden. De vorige keer gestrand omdat ik met name squat niet meer "durfde", had niet het gevoel dat het goed voor mij rug was. Nu vanaf begin meer aandacht gehad voor techniek en voelt het comfortabeler.

Ik merk nu wel dat plafonds in zicht beginnen te komen. deadlift 100kg, squat 80kg en bench en row 50kg gaan nog net. OHP al bij 37,5kg stapje terug moeten doen. Ik vraag mij af hoe dit nu voort te zetten. Door calorieën tekort kan ik progressieve upload volgens mij nooit volhouden. Wat is nu wijsheid. Overigens ben ik wel erg enthousiast over het programma, niet teveel verschillende oefenen waardoor ik mij makkelijker op techniek kan richten en de monitoring via de app is ook fijn als houvast. Ik weet niet wanneer ik mag stoppen met cutten maar vermoed dat dit nog wel kg of 10 zal zijn. Tot die tijd vooral richten op techniek en bij uitblijven progressie eerst maar paar keer deloaden?

Mocht iemand nog link hebben naar artikel over cutten en progressieve upload dat hoor ik het graag. Vind het leuk om over krachttraining te lezen, heb net "sterker" en "kracht de basis" gelezen.
 
Welkom, je hebt zo te zien al een goede start gemaakt.
Zoals je zelf zegt heb je de mogelijkheid om te deloaden en te resetten, dus het werkgewicht verlagen en weer opnieuw opbouwen. Hoe zit je kwa voeding?
 
Bedankt voor je reactie!

Ik zit op 2000 kcal, doelen staan op 35% koolhydraten (175gr), eiwit 40% (200gr) en vet 25% (56gr)

Dit zijn ingevulde streefwaarde, Kcal haal ik vrij goed, vet percentage is vaak wat lastiger maar zorg wel dat ik altijd minimaal 140gr eiwitten haal.

Overigens heb ik ook de neiging om 's avond nog even een rondje te wandelen (+- 9km)
 
Best laag om mee te beginnen, viel je met meer kcals niet af?
 
Best laag om mee te beginnen, viel je met meer kcals niet af?
2000 kcal is op 1.81m en 80 kg toch een prima hoeveelheid om te cutten lijkt me
 
Of je mag stoppen met cutten, dat mag je zelf weten.
Wil je een lager vetpercentage, kun je doorgaan. Misschien lukt het sterker worden dan niet of minder goed.
Wil je sterker worden, dan iets meer gaan eten.
Hoelang ben je hier nu mee bezig ? Je kunt immers niet eindeloos cutten.

Belangrijk is wel dat je het trainen leuk blijft vinden en consistent blijft trainen. Succes.
 
Nu 2 maanden bezig, ga cutten nog wel tijd volhouden en dan maar accepteren dat er regelmatig deload nodig is. Over twee maanden kan ik dan hopelijk aan spieropbouw gaan werken. Benieuwd of dat dan ook zichtbaar resultaat heeft
 
Back
Naar boven