XXL Nutrition

Voorstellen en advies nodig (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

EDIT: aan de hand van jouw foto's zou ik voorstellen om eerst een cut te doen.
NEE. TS zit al aan de lage kant met zijn gewicht. Een mening is okay, maar niet als het de ongezonde richting in gaat. Niet trainen en niet eten zou in deze periode geen goed doen aan zijn fysiek en zijn gezondheid in het algemeen.
Hij doet er veel beter aan deze weken even op te zoeken, nu de gyms toch nog gesloten zijn, wat zijn onderhoud is aan voedingswaarde en macro's. Als de gyms weer open zijn lekker 3-4x per week een simpel full body schemaatje volgen. Lekker gaan eten en genieten van de beginners gains. Moeilijker hoeft het niet te worden.
 
Oke dankjewel ga er mee aan de slag. Hebben jullie enigszins een idee op wat voor een vetpercentage ik nu zit? Volgens de weegschaal in de sportschool op 2 maart had ik bij een lichaamsgewicht van 76 kg 9% bodyfat maar aangezien die dingen er niet om bekend staan om bijzonder accuraat te zijn. En moeten die 500 extra calorieën ook vooral eiwitrijk zijn of mag dat van alles zijn?

En waarom heeft het voor mij geen zin om een 5 daags schema te hanteren? En pak ik in bovenstaand schema mijn borstspieren wel genoeg aangezien er geen bench press of iets dergelijks in staat. en isolatie oefeningen voor de buik of zit dat al verwerkt in de overige oefeningen? heb eigenlijk nooit spierpijn in mijn buikspieren ondanks dat je er vrij weinig van ziet zijn die vrij sterk volgens mij haha

I know veel vragen maar ik wil het graag zo goed mogelijk doen.

Als absolute beginner heb je er weinig aan om je bezig te houden met volume, je hebt weinig prikkels nodig om te groeien dus wat je dan te veel zou doen zorgt alleen maar voor een langer herstel en dus minder resultaat. Met dat gezegd te hebben, compounds beuken in de vorm van een fb routine..

Check de sticky's ook even, dit en meer wordt hier namelijk haarfijn toegelicht

Groetjes
 
NEE. TS zit al aan de lage kant met zijn gewicht. Een mening is okay, maar niet als het de ongezonde richting in gaat. Niet trainen en niet eten zou in deze periode geen goed doen aan zijn fysiek en zijn gezondheid in het algemeen.
Hij doet er veel beter aan deze weken even op te zoeken, nu de gyms toch nog gesloten zijn, wat zijn onderhoud is aan voedingswaarde en macro's. Als de gyms weer open zijn lekker 3-4x per week een simpel full body schemaatje volgen. Lekker gaan eten en genieten van de beginners gains. Moeilijker hoeft het niet te worden.

Was van mening dat TS wel kon trainen, vandaar mijn voorstel. Spiermassa in een kcal tekort is zeker voor een beginner mogelijk. Buiten dat is het voor TS inderdaad raadzaam zijn onderhoud op te zoeken. Om zo ook te kunnen spelen met de macro's, kijken welke invloed de macro's hebben en om de "nieuwe" leeftstijl te omarmen.

In de sticky's op het forum staan leuke schema's. Kijk wat jou leuk lijkt Chris Cornell en ga ermee aan de slag. Zolang je er plezier in hebt, gaat de rest vanzelf! :)
 
Oke dankjewel ga er mee aan de slag. Hebben jullie enigszins een idee op wat voor een vetpercentage ik nu zit? Volgens de weegschaal in de sportschool op 2 maart had ik bij een lichaamsgewicht van 76 kg 9% bodyfat maar aangezien die dingen er niet om bekend staan om bijzonder accuraat te zijn. En moeten die 500 extra calorieën ook vooral eiwitrijk zijn of mag dat van alles zijn?

En waarom heeft het voor mij geen zin om een 5 daags schema te hanteren? En pak ik in bovenstaand schema mijn borstspieren wel genoeg aangezien er geen bench press of iets dergelijks in staat. en isolatie oefeningen voor de buik of zit dat al verwerkt in de overige oefeningen? heb eigenlijk nooit spierpijn in mijn buikspieren ondanks dat je er vrij weinig van ziet zijn die vrij sterk volgens mij haha

I know veel vragen maar ik wil het graag zo goed mogelijk doen.
Lijkt me eerder 17+ bf % dan 9
 
Kan je iets specifieker zijn? Wat zijn je doelen op dit moment?

Wil je cutten (vet verliezen), of juist bulken (aankomen). Daarnaast; richt jij jezelf op bodybuilding, op powerlifting of wil je jouw algemene gezondheid verbeteren?

EDIT: aan de hand van jouw foto's zou ik voorstellen om eerst een cut te doen. Over jouw voedingspatroon kan ik niet veel zeggen. Houd een bij door middel van bijvoorbeeld Myfitnesspal hoeveel jij op een dag consumeerd en post hiervan de resultaten in dit topic. Dan kunnen wij aan de hand daarvan jouw voedingspatroon "tweaken". Afhankelijk van sportieve doelstellingen kunnen wij jou op weg helpen met het trainingsschema.
Als hij nu gaat cutten blijft er letterlijk niks over. Ik zou aanraden op of ietsje boven onderhoud te eten en daar even wat spiermassa aan komen. En als je dan iets onder je vet hebt dan pas cutteb
 
Ben je in bezit van een benchpress dan ? Ik neem uit jou bericht aan dat jij alleen een halterstang hebt met zakken eraan. Een pullup bar en een beveiliging om de stang in te leggen na het squatten. Als jij wel de bench kan uitvoeren dan moet die er zeker in.

Beveiliging stang en pull up bar zijn hetzelfde object beveiliging stang is verstelbaar zodat hij voor meerdere dingen gebruik kan maken.
 
Eet je ook groente? Varieer je in groente en fruit?

Eten op onderhoud, kwaliteit voedsel en macro's verbeteren en trainen.

Kijken wat er gebeurt, van daaruit een plan trekken.

Niet apart maar zit wel bijna altijd in het avond eten verwerkt. Qua fruit elke dag een mandarijn en vaak een appel en soms een banaan. Vaak ook wel meerdere keren per week wat aardbeien
 
Als absolute beginner heb je er weinig aan om je bezig te houden met volume, je hebt weinig prikkels nodig om te groeien dus wat je dan te veel zou doen zorgt alleen maar voor een langer herstel en dus minder resultaat. Met dat gezegd te hebben, compounds beuken in de vorm van een fb routine..

Check de sticky's ook even, dit en meer wordt hier namelijk haarfijn toegelicht

Groetjes

Sticky's zal ik checken. Ik ben alleen geen absolute beginner meer ondanks dat je het nog niet echt getraind kunt noemen. Sport al ruim 2 jaar en heb ook wel schema's bij de sportschool dergelijke. Toen ik begon kon ik denk ik met moeite stang met in totaal 10 kg om even een beeld te geven waar ik vandaan kwam.Begin maart zat ik op stang +35 kilo en een jaar geleden deed ik stang+ 25 kilo. Ik ga dus wel vooruit alleen niet zo hard als ik zou willen.

Heb ook lang niet altijd spierpijn meer ondanks dat ik wel echt alles geef tijdens de training.
 
Sticky's zal ik checken. Ik ben alleen geen absolute beginner meer ondanks dat je het nog niet echt getraind kunt noemen. Sport al ruim 2 jaar en heb ook wel schema's bij de sportschool dergelijke. Toen ik begon kon ik denk ik met moeite stang met in totaal 10 kg om even een beeld te geven waar ik vandaan kwam.Begin maart zat ik op stang +35 kilo en een jaar geleden deed ik stang+ 25 kilo. Ik ga dus wel vooruit alleen niet zo hard als ik zou willen.

Heb ook lang niet altijd spierpijn meer ondanks dat ik wel echt alles geef tijdens de training.

Je valt in ieder geval wel onder dat niveau
 
Ik ben alleen geen absolute beginner meer ondanks dat je het nog niet echt getraind kunt noemen. Sport al ruim 2 jaar en heb ook wel schema's bij de sportschool dergelijke
Ik denk het wel. Het is ook goed om jezelf realistisch in te schatten en je niveau te bepalen om zo een goed schema op te stellen. Je hebt er helemaal niks aan om jezelf te overschatten en een te moeilijk schema aan te meten; je wint er geen of nauwelijks kracht mee en is vragen om blessures.
Kijk hier maar eens naar:

 
Lees hier post 1 even door.
Eventueel kan je post 2 de excel al even gebruiken.

Bereken je onderhoud met de excel en vul gewoon eens in wat je eet.
De rest staat uitgelegd in de sticky zelf. :)
 
Sticky's zal ik checken. Ik ben alleen geen absolute beginner meer ondanks dat je het nog niet echt getraind kunt noemen. Sport al ruim 2 jaar en heb ook wel schema's bij de sportschool dergelijke. Toen ik begon kon ik denk ik met moeite stang met in totaal 10 kg om even een beeld te geven waar ik vandaan kwam.Begin maart zat ik op stang +35 kilo en een jaar geleden deed ik stang+ 25 kilo. Ik ga dus wel vooruit alleen niet zo hard als ik zou willen.

Heb ook lang niet altijd spierpijn meer ondanks dat ik wel echt alles geef tijdens de training.
1. Je wil juist wel een beginner zijn, dat betekent dat je nog wat makkelijke gains in het verschiet hebt!

2. Spierpijn is geen indicatie van trainingservaring of wat dan ook.
 
  • Like
Waarderingen: Onit
Ik weet inderdaad wel dat mijn stats niet bepaald indrukwekkend zijn. Helemaal hier op het bodybuilding forum. Maar ik bedoelde meer dat ik geen beginner ben in de zin van dat ik dit nog niet nog maar net doe. Ben al een jaar echt serieus bezig en daarvoor ook al redelijk serieus. Dus vraag me af of ik die beginner gains nog wel krijg. Aangezien ik hoewel ik qua stats nog steeds onder beginner val al langer bezig ben. Misschien wel gewoon slechte genen zal zo even wat foto’s posten om te laten zien van welk ik niveau ik vandaan kwam. Als het slechte genen betekent het natuurlijk niet dat ik geen progressie kan boeken. Dan gaan we er namelijk nog steeds vol tegenaan om mooi vooruit te gaan maar dan is het misschien wel iets om in het achterhoofd te houden.
 
Ik weet inderdaad wel dat mijn stats niet bepaald indrukwekkend zijn. Helemaal hier op het bodybuilding forum. Maar ik bedoelde meer dat ik geen beginner ben in de zin van dat ik dit nog niet nog maar net doe. Ben al een jaar echt serieus bezig en daarvoor ook al redelijk serieus. Dus vraag me af of ik die beginner gains nog wel krijg. Aangezien ik hoewel ik qua stats nog steeds onder beginner val al langer bezig ben. Misschien wel gewoon slechte genen zal zo even wat foto’s posten om te laten zien van welk ik niveau ik vandaan kwam. Als het slechte genen betekent het natuurlijk niet dat ik geen progressie kan boeken. Dan gaan we er namelijk nog steeds vol tegenaan om mooi vooruit te gaan maar dan is het misschien wel iets om in het achterhoofd te houden.
Het lijkt er niet echt op alsof je de beginner gains al hebt gehad naar mijn mening. Dus denk dat als je even ECHT serieus bezig bent je er nog wel gewoon redelijk wat beginner gains uit gaat halen hoor.
 
Dit was in de zomer van 2018 hier was ik 65 kg
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2020-05-14 at 22.07.32 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2020-05-14 at 22.07.32 (1).jpeg
    43,3 KB · Weergaven: 147
  • WhatsApp Image 2020-05-14 at 22.07.32.jpeg
    WhatsApp Image 2020-05-14 at 22.07.32.jpeg
    67 KB · Weergaven: 155
Want je traint nu al 2 jaar toch? Als je serieus bezig was zou je er veel meer uit hebben kunnen halen. Dus je zult iets verkeerd hebben gedaan. Na 2 jaar hoor je veel meer dan 12 kg te kunnen shoulder pressen als je alles juist hebt gedaan.
 
Dit was in de zomer van 2018 hier was ik 65 kg
Je bent idd wel echt fucked met die heupen van je. Zou heel erg focussen om je bovenlichaam zo wijd mogelijk te krijgen, shoulders en rug. Zodat je je bovenlichaam beetje naar de zelfde breedte als je heupen gaat krijgen (wat waarschijnlijk lastig wordt. Maar dan oogt je heup iig al iets kleiner
 
shoulder pres met stang doe ik altijd 7.5 of 8.75 kg en met dumbell deed ik nu 14 kg maar dat was ook omdat ik maar beperkt materiaal kon lenen en ik die 14 kg ook voor de biceps gebruik
 
Kerel wat wil je nou horen?

Op jouw niveau val je nog onder die categorie, of je nou 2 dagen of 5 jaar traint.
Blijf je niet blind staren op het woordje 'beginner' het is puur vermeld zodat je weet in welk hoekje jij het best kunt zoeken indien je op zoek bent naar een 'optimale' routine.
 
Je bent idd wel echt fucked met die heupen van je. Zou heel erg focussen om je bovenlichaam zo wijd mogelijk te krijgen, shoulders en rug. Zodat je je bovenlichaam beetje naar de zelfde breedte als je heupen gaat krijgen (wat waarschijnlijk lastig wordt. Maar dan oogt je heup iig al iets kleiner

ja i know vind zelf dat het op de recente foto's al wat beter is maar ideaal is anders
 
Back
Naar boven