XXL Nutrition

voorstellen en even de weg kwijt met trainen

Bezoekers in dit topic

flowergirl

Novice
Lid geworden
28 jul 2014
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m78
Hoi hoi,

Ik ben flower girl 28 jaar oud en kom uit het midden van het land.
Ik heb me hier aangemeld omdat ik kamp met overgewicht en dit op een gezonde manier wil kwijtraken.

Ik heb nogal wat moeite met een schema in elkaar zettenm,maar ga vanavond een poging wagen.

Ik heb een tijd fanatiek gefitnesst en merkte dat ik er strakker van werd maar viel amper af in gewicht.

Ik hoop hier wat tips te krijgen. De sticky s ken ik al ( paar jaar terug hier ook geweest) dus dat is niet nieuw voor me.

Ik sport op het moment 4/5 X in de week. Ik doe voornamelijk cardio op dit moment.
En eet veel te weinig,ben een tijd geleden gaan crashen. Ik weet dat het slecht is en er gaat inmiddels ook niks meer af.Dit was voor mij reden genoeg hier weer eens een kijkje te nemen.

Hebben jullie tips voor me? Ik ben namelijk even de weg kwijt met trainen en eten.

Groetjes flowergirl.
 
Ik zou als eerst je doelen SMART maken :) Aan de hand daarvoor je plan (schema's) invullen.
 
Hoi hoi,

Ik ben flower girl 28 jaar oud en kom uit het midden van het land.
Ik heb me hier aangemeld omdat ik kamp met overgewicht en dit op een gezonde manier wil kwijtraken.

Ik heb nogal wat moeite met een schema in elkaar zettenm,maar ga vanavond een poging wagen.

Ik heb een tijd fanatiek gefitnesst en merkte dat ik er strakker van werd maar viel amper af in gewicht.

Ik hoop hier wat tips te krijgen. De sticky s ken ik al ( paar jaar terug hier ook geweest) dus dat is niet nieuw voor me.

Ik sport op het moment 4/5 X in de week. Ik doe voornamelijk cardio op dit moment.
En eet veel te weinig,ben een tijd geleden gaan crashen. Ik weet dat het slecht is en er gaat inmiddels ook niks meer af.Dit was voor mij reden genoeg hier weer eens een kijkje te nemen.

Hebben jullie tips voor me? Ik ben namelijk even de weg kwijt met trainen en eten.

Groetjes flowergirl.
Op onderhoud eten, Flink wat trainen en there you go perfect pink booty. =)
Ik denk dat je wat onzeker bent dus post gewoon je stats, voeding en workoutschema en zullen we hier wel bevestiging geven wat goed is of anders kan.
 
Ik zou als eerst je doelen SMART maken :) Aan de hand daarvoor je plan (schema's) invullen.

Specifiek
Omschrijf het doel. Een heldere doelstelling geeft antwoord op de volgende 6 "w" vragen
Wat willen we bereiken? Overgewicht kwijtraken is niet concreet, hoeveel wil je kwijt?
Wie zijn erbij betrokken? Jijzelf, maar ook je partner, en andere mensen in je naaste omgeving
Waar gaan we het doen? Sportschool, of ook thuis?
Wanneer gebeurt het? Hoevaak per week ga je sporten? Start je gelijk, of volgende maand?
Welke delen van de doelstelling zijn essentieel? Wat moet absoluut gedaan worden om het doel te halen?
Waarom willen we dit doel bereiken? Bedenk iets leuks dat je motiveert
Meetbaar
Hoeveel wil je afvallen? welk vetpercentage wil je berijken?
Indien mogelijk bepaal je startgegevens.
Bepaal je energie behoefte en stel een goed voedingsschema op.
Acceptabel
Ik vind als je echt van overgewicht af komt je er ook voor moet zorgen dat ja parter, maar ook familie en vrienden jou nieuwe eetplan en lifestyle ook moeten accepteren. Breng ze op de hoogte en laat ook onderbouwingen zien, zodat ze beter begrijpen en accepteren waarmee je bezig bent.
De "A" wordt ook wel gebruikt voor Aanwijsbaar, of Actiegericht. (Wat moet ik doen om het doel te halen)
Realistisch
Is het doel haalbaar? Moeilijk berijkbare doelen kun je soms beter opsplitsen in meerdere kleintjes, Een doel halen geeft motivatie! Te makkelijke doelen of juist te moeilijke doelen zijn niet goed, ze zorgen voor uitstelgedrag. (Ik sport vandaag niet, want: ik haal het makkelijk, of ik haal het toch nooit).
Tijdgebonden
Een Smart doel heeft een duidelijke start en eind datum.

Zet dat voor jezelf eens op een rijtje. En begin dan met een goed schema te werken aan je doelen.
Zorg ook dat je partner, je familie en je betere vrienden op de hoogte zijn van je doelen en laat ze je motiveren of doe het samen.
 
Hoi flowergirl,

En is het gelukt met je schema? Heel benieuwd hoe het nu met je gaat! :)

Grtjes.
 
Hey Flowergirl!

Ik zag dat je met overgewicht kampt en even niet weet hoe verder..
Heb je inmiddels al een manier gevonden dat voor je werkt?

Anders zou ik graag met je in contact komen!

Ik ben zelf 1.70 en was 1,5 jaar terug op mijn zwaarste 98 kilo,
Nu ben ik 71 kilo en zie er fitter en strakker uit dan de meeste meiden van rond de 65 kilo!

Mocht je vragen hebben dan hoor ik het ontzettend graag want ik weet hoe moeilijk het kan zijn om af te vallen.

Sportieve groet,
Chantal Elzinga
 
Hey Flowergirl!

Ik zag dat je met overgewicht kampt en even niet weet hoe verder..
Heb je inmiddels al een manier gevonden dat voor je werkt?

Anders zou ik graag met je in contact komen!

Ik ben zelf 1.70 en was 1,5 jaar terug op mijn zwaarste 98 kilo,
Nu ben ik 71 kilo en zie er fitter en strakker uit dan de meeste meiden van rond de 65 kilo!

Mocht je vragen hebben dan hoor ik het ontzettend graag want ik weet hoe moeilijk het kan zijn om af te vallen.

Sportieve groet,
Chantal Elzinga

Ik ben Kim en ik ben 22 jaar oud en 1.68 lang. Ik ben eigelijk vanaf mijn 12de wat stevig geweest en voel me niet echt lekker in mijn lichaam. Ik weeg momenteel zo'n 70 kilo, en ben niet echt heel dik ofzo, maar heb vooral veel vet op mijn heupen.
Vorig jaar heb ik het zo'n 3 maanden vol weten te houden om 5 dagen in de week naar de sportschool te gaan, (20min cardio, 40+min krachttraining) en mijn calorie-inname bij te houden om te zorgen dat ik onder de 1200 calorieën per dag binnen kreeg. Ook dronk ik whey-shakes na het trainen. Het wierp zijn vruchten af en ik begon me lekkerder te voelen, en zag ook wel resultaat, maar niets dat in de buurt komt van uw profielfoto!

Jammer genoeg vond ik zelf dat het wel heel erg langzaam ging en ben ik mijn motivatie langzaam maar zeker weer verloren.. Nou vroeg ik me af of u misschien tijd en zin had om mij wat tips te geven waardoor ik net zo een buik als u kan krijgen! En eventueel tips om gemotiveerd te blijven, want dat blijf ik ook lastig vinden :p

Alvast heel erg bedankt,

groetjes Kvd
 
de oude vertrouwde flowergirl ??
 
tips

Hoi k zie dat deze post al van een tijdje terug is. ik ben ook wel benieuwd hoe het nu met je gaat. Ben je er een beetje uit gekomen?
Ik kan je eventueel ook wel wat helpen en tips geven. Ik ben zelf veel afgevallen (ongeveer 25 kg en wil er nog steeds wat af) en ik heb behalve jaren ervaring met fitness en verschillende workouts een cursus allround fitnessinstructor gedaan waardoor ik ook wat kennis heb (ik weet niet alles maar ik weet zeker dat ik je wat tips kan geven)
Mocht jij (of anderen) dat willen geef maar even een berichtje
Groetjes Syl
 
Back
Naar boven