AndroidHealthClinic

Voorstellen en gelijk vragen :D (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dannyplace

Novice
Lid geworden
3 nov 2011
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
85kg
Hallo allen,

Mijn naam is Danny 22 jaar en ben nu een jaar bezig met bodybuilding. I like it, i like it a lot.. Toen ik begon woog ik 65kg (1,91m) dus ernstig ondergewicht... Inmiddels weeg ik 85kg en heb een aardige body gebouwd. Ben trots op wat ik tot nu toe heb bereikt.

Lees veel van Arnold en ben dan ook zwaar geïnspireerd door die man. Me doelen liggen klaar en de motivatie is er.

Ik betrap me echter de laatste tijd vaak op het feit dat ik veel smokkel om zo zwaar te kunnen pakken wat resulteert in het niet krijgen van die megapomp in me spieren. Ik ga dit dus aanpakken door me oefeningen secuur uit te voeren onder een wat lager gewicht (natuurlijk niet te laag) maar mag natuurlijk niet forceren om het zo te zeggen.

Ik ben gekomen tot 2 vragen die voor mij nog onbeantwoord blijven, wellicht dat jullie mij daar antwoord op kunnen geven.

- Wat wordt er bedoeld met 'motion' bij een oefening.
- Wat wordt er bedoeld met 'lockout'.

Alvast bedankt, en leuk om lid te zijn van het dutchbodybuilding forum...
 
Waw man, 20kg in een jaar is wel een prestatie ;)
Op die vragen kan ik eerlijk gezegd geen antwoord geven, heb wel een idee van wat t is maar ik ben ook redelijk nieuw en ik zal het waarschijnlijk niet precies kunnen formuleren.
 
Een motion is letterlijk een beweging. Maar ik neem aan dat je een range of motion bedoeld: de range die een oefening maakt. Dus bijvoorbeeld biceps curl van strekking elleboog tot maximale contractie biceps.
 
Lockout is wanneer je een gewricht te ver strekt als ik me niet vergis.
Voorbeeld is je elleboog bij een military press, dan wil je niet dat die in lockout schiet, wat gebeurd als je de bar te hoog optilt.
Hetzelfde geldt voor je knie bijvoorbeeld bij de leg press machine.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel
 
Jongens top!!! Dankjewel voor de info... het is nu duidelijk voor mij... vandaag deze kennis toepassing in mijn training ...

Mijn dank is groot!
 
Jongens top!!! Dankjewel voor de info... het is nu duidelijk voor mij... vandaag deze kennis toepassing in mijn training ...

Mijn dank is groot!
Karma altijd welkom :P
Veel succes met het trainen
 
Back
Naar boven