AndroidHealthClinic

Voorstellen en hulp nodig bij de start.

Bezoekers in dit topic

sannyboy

Novice
Lid geworden
14 jan 2013
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
85kg
Hallo,

Ik zou me eerst even voorstellen. Ik ben Sander 21 jaar en wil erg graag beginnen met deze sport/hobby.
Ik heb eerder zon 10 jaar fanathiek judo beoefend en dus erg veel beweging gehad en met mijn lichaam gedaan. Daar ben ik uiteindelijk mee gestopt en ben toen gaan fitnissen zon 3 keer in de week zonder dat ik wist waar ik precies mee bezig was, maar ik voelde me er super goed bij en had er veel plezier en motevatie voor. Ik ben nu zon jaar gestopt met fitness en wil het nu serieus gaan aanpakken en ben dus ook erg gemotiveerd en gedreven. Nu is het zo dat ik gewoon niet weet hoe ik moet beginnen en waar ik mee moet beginnen ? Mijn doel is om te gaan groeien dus massa kweken. Hebben jullie tips over hoe ik dit het beste kan doen, of dit verstandig is om mee te beginnen of dat ik eerst aan andere dingen moet werken. Alle reacties zijn welkom.

hier een aantal gegevens.

Lengte = 1,89

Gewicht= 85,3

Leeftijd= 21

Ik heb een aantal dagen gelezen op dit forum en zie dat mensen het aanraden om eerst een half jaar fullbody te gaan doen en daarbij goed eten. Dit lijkt mijzelf ook een prettige manier van trainen, omdat ik niet veel vaker kan als 3 of 4 keer per week.

Alvast bedankt voor de moeite en jullie reacties.

Sander
 
Ik heb een aantal dagen gelezen op dit forum en zie dat mensen het aanraden om eerst een half jaar fullbody te gaan doen en daarbij goed eten. Dit lijkt mijzelf ook een prettige manier van trainen, omdat ik niet veel vaker kan als 3 of 4 keer per week.

prima! gaan met die banaan! :)
 
3-tal keer per week full body met squat, bench press, military press, deadlift en bent over row, evt. Aangevuld met een aantal extra oefeningen lijkt me goede start. Start relatief laag in gewicht. Techniek > gewicht.

Qua voeding:

Stel schema op. Bereken je kcal behoefte, eet daar 200-500 kcal, neem 2-2,5gr eiwit per kilo dat je weegt per dag binnen, ongeveer 1 gr vet per kilo en rest koolhydraten.
Hoe je behoefte etc berekent vind je in de voedingssectie.

Eet gezond, eet volkorenproducten (zilvervliesrijst, volkorenbrood, -pasta), brinta, kwark, kip, vette vis, ...
 
Back
Naar boven