MuscleMeat

Voorstellen en online sportbuddy gezocht

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
11 nov 2019
Berichten
24
Waardering
22
Lengte
1m65
Massa
72kg
Vetpercentage
29%
Hallo Allemaal,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Ellen en doe al zo'n 4 jaar aan fitness. Het begon met sporten met mijn vriendinnen bij de plaatselijke sportschool. Lesjes volgen en dat soort dingen. Al mijn vriendinnen zijn ondertussen afgehaakt en ik ben nu de enige die nog aan het sporten is.

Mijn doel is om 7.5 kg af te vallen. Ik probeer elke week zo'n drie keer te sporten en gebruik op dit moment het splitschema van Heidi Somers. Dit bevalt me tot nu toe erg goed. Ik merk dat ik op gebied van cardio er nog wel iets meer aan mag trekken, maar wat ik vooral doe is de stairmaster en incline walk. Dit doe ik meestal beide zo'n 5 minuten. Mijn doel van deze komende week is om bij elke training 15 minuten incline walk voor en na de training te doen. Dan heb ik er minstens 30 minuten cardio op zitten. Dit doe ik dan 2x in de week want de andere training is een hiit training en dus al helemaal gericht op cardio.

Bij afvallen is het natuurlijk ook heel erg belangrijk om op je voeding te letten, dus dit probeer ik ook te doen. Dit is voor mij vaak wel erg lastig, want ik ben iemand die heel veel moeite heeft met nieuwe dingen proeven. Ik lust heel veel wat erg ongezond is en erg weinig wat juist wel gezond is. Hierbij probeer ik wel elke keer iets nieuws te proberen. Zoals nu ben ik bezig om te ontbijten met Lindahls kwark. ik hou helemaal niet van kwark, dus dit is best moeilijk voor mij. Verder hebben mijn vriend en ik voorgenomen om meer verse groenten te eten. Dit gaat de afgelopen weken al erg goed. Ik eet ongeveer 1700 kcal op een dag.

Ik werk 32 uur in de week waarbij ik 4 dagen op kantoor zit en 1 dag een meer actievere werkdag heb. Doordat ik veel op kantoor zit heb ik rugklachten gekregen waar ik tijdens het sporten ook rekening mee moet houden. Daarnaast is het zitten niet echt actief waardoor ik merk dat ik niet zo makkelijk afval als eerst. Ik zal dus meer moeten gaan doen naast mijn werk aan activiteiten. Dit vind ik best wel moeilijk omdat ik pas tegen half 6 thuiskom van mijn werk en dan redelijk moe ben. Ik heb een hondje en probeer daarmee een half uur te wandelen per dag na mijn werk. Dit gaat op en af, de ene week lukt het me om dit te doen, de andere week niet zo.

Tot nu toe lijkt het dus allemaal de goede kant op te gaan, maar ik merk dat ik het mis om met iemand hierover te kletsen. Gewoon samen elkaar motiveren en dat soort dingen. Met mijn vriend kan ik dat wel, maar omdat hij een heel ander doel heeft dan ik is dit soms wel moeilijk. Hij ervaart hele andere struggles dan ik bij zijn doel. Daarom ook mijn vraag of er hier iemand is die interesse heeft in dit soort contact.?

Ik heb even rondgeneusd op dit forum en ik zag dat ik hier al echt vet veel tips kan vinden wat betreft training, maar ook wat betreft voeding. Superfijn

Hopelijk hebben jullie zo genoeg informatie en is er iemand die mijn buddy wil zijn haha.

Groetjes Ellen
 
On topic dan maar

1700 calorieën is al prima om op af te vallen denk ook niet dat je lager moet gaan. Zal wel echt je calorieën tellen want als je niet afvalt op 1700 terwijl je 72 kilo weegt klopt er iets niet. Verder weet ik niet echt je vraag. Maar marina1975 vind het vast fijn ze allemaal te beantwoorden
 
IMG-20191108-WA0003.jpeg

Het is een jack Russell black&tan. Lekker veel energie dus!:)
 
On topic dan maar

1700 calorieën is al prima om op af te vallen denk ook niet dat je lager moet gaan. Zal wel echt je calorieën tellen want als je niet afvalt op 1700 terwijl je 72 kilo weegt klopt er iets niet. Verder weet ik niet echt je vraag. Maar marina1975 vind het vast fijn ze allemaal te beantwoorden

Ik houd altijd al mijn kcal bij in myfitnesspal. Dus het zou goed moeten komen. ik heb de afgelopen jaren wel gemerkt dat ik langzaam afval, dus bij mij is geduld wel key. Aan de ene kant heel vervelend, maar aan de andere kant juist fijn, langzaam eraf is ook langzaam eraan? Of misschien is dat ook een fabeltje wat ik mezelf heb aangepraat. Ik ben sinds die 4 jaar in ieder geval al 5 kg kwijtgeraakt en dat is er gelukkig niet weer bij gekomen dus misschien gaat het fabeltje voor mij dan wel op haha.
 
Ik houd altijd al mijn kcal bij in myfitnesspal. Dus het zou goed moeten komen. ik heb de afgelopen jaren wel gemerkt dat ik langzaam afval, dus bij mij is geduld wel key. Aan de ene kant heel vervelend, maar aan de andere kant juist fijn, langzaam eraf is ook langzaam eraan? Of misschien is dat ook een fabeltje wat ik mezelf heb aangepraat. Ik ben sinds die 4 jaar in ieder geval al 5 kg kwijtgeraakt en dat is er gelukkig niet weer bij gekomen dus misschien gaat het fabeltje voor mij dan wel op haha.

5 kilo afvallen is natuurlijk niks in 4 jaar tijd.
En je zit dus ook niet op 1700 calorieën elke dag. My fitness pal is leuk maar je moet wel de juiste hoeveelheden invullen.
 
5 kilo afvallen is natuurlijk niks in 4 jaar tijd.
En je zit dus ook niet op 1700 calorieën elke dag. My fitness pal is leuk maar je moet wel de juiste hoeveelheden invullen.

Ik was op zoek naar motivatie.. Dit motiveert niet echt.
Helaas gaat bij mij niet altijd alles van een leien dakje;) Er zijn een aantal prive redenen waardoor ik minder kon sporten en ongezonder at..
Sinds een week heb ik weer ruimte en tijd in mijn hoofd op alles weer een beetje op de rit te krijgen. Dus meer tijd om al mijn eten bij te houden, af te wegen en te sporten.
 
Waar houden jullie je voedselinname in bij?
 
Ik was op zoek naar motivatie.. Dit motiveert niet echt.
Helaas gaat bij mij niet altijd alles van een leien dakje;) Er zijn een aantal prive redenen waardoor ik minder kon sporten en ongezonder at..
Sinds een week heb ik weer ruimte en tijd in mijn hoofd op alles weer een beetje op de rit te krijgen. Dus meer tijd om al mijn eten bij te houden, af te wegen en te sporten.
Wat hij eigenlijk wilt zeggen is dat je moet stoppen met excuusjes maken en dat 5kg in 4 jaar echt helemaal nergens op lijkt. En dat je waarschijnlijk niet op 1700kcal zit.
1. je gaat nu eindelijk eens wat doen
2. je hebt medelijden en vind dat je het zo zwaar hebt waardoor je lekker veel ongezonde dingen blijft vreten en bent in 2023 nog eens 5 kg afgevallen

Nu ga ik er vanuit dat je 1 wilt kiezen. Dat is natuurlijk heel positief! Houd vol en ga ervoor!

PS Dit klinkt misschien super negatief voor jou, en misschien denk je als het zo is op dit forum dan blijf ik liever weg en met de hand in de snoeppot graaien, maar dat is dus niet de bedoeling. En ook niet mijn intentie. Maar als je hier al jaren zit heb je alles gehoord, gezien en meegemaakt. Aan jou de taak om jezelf te laten zien dat je klaar bent met excuusjes. Kom op meid.
 
Stoppen met excuusjes maken is inderdaad waarmee ik bezig ben..
Mijn tweede week knallen en dat laat ik niet verpesten door deze berichtjes:) thanks.

Even over die 5 kg in 4 jaar tijd.. het is niet zo dat ik daadwerkelijk 4 jaar hierover heb gedaan. Toen ik begon met vriendinnen ben ik in 3 maand tijd 5kg afgevallen. Daarna ging het op en af, maar ik heb de 5 kg er wel afgehouden.

Vandaag tot nu toe goed aan mijn voeding gehouden en vanavond legday. Gaat helemaal goed komen denk ik!
 
Stoppen met excuusjes maken is inderdaad waarmee ik bezig ben..
Mijn tweede week knallen en dat laat ik niet verpesten door deze berichtjes:) thanks.

Even over die 5 kg in 4 jaar tijd.. het is niet zo dat ik daadwerkelijk 4 jaar hierover heb gedaan. Toen ik begon met vriendinnen ben ik in 3 maand tijd 5kg afgevallen. Daarna ging het op en af, maar ik heb de 5 kg er wel afgehouden.

Vandaag tot nu toe goed aan mijn voeding gehouden en vanavond legday. Gaat helemaal goed komen denk ik!
Kijk, dit is de mentaliteit die je nodig hebt. Heel goed. Als jij het jezelf waard vindt gaat het gebeuren ook.
Misschien dat je het schema dat je hebt wilt uitschrijven, oefeningen en herhalingen/ sets. Voeding idem. Of als je daar zicht op hebt, het aantal kcal en de verdeling qua eiwitten/vetten en koolhydraten.
 
Dat is geen F. Of ik zit naar recente pics te kijken die na een verkleining zijn genomen.
 
Back
Naar boven