XXL Nutrition

Voorstellen & Feedback eetpatroon gevraagd!

Bezoekers in dit topic

YFF94

Novice
Lid geworden
14 jun 2015
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m77
Hello!

Bij deze stel ik me graag even voor. Ik ben Yvonne, 20 jaar oud. Ik ben 1.77m lang en weeg *helaas* maar 53kg op dit moment. Gebruik dagelijks medicatie voor een trage schildklier waardoor mijn stofwisseling een enorme trap onder zijn gat krijgt, heb hier door erg veel moeite met aankomen, spiermassa kweken is een grote droom en ben nu voor mijn doen aan het vreten voor leven en doe nu een maand of 3 krachttraining *+-5 keer per week* met het doel om dit mogelijk te maken.

Graag deel ik nu met jullie wat ik nu gemiddeld eet op een dag, en hoop ik dat jullie tips kunnen geven wat ik hier aan toe kan voegen of wat ik beter weg kan laten. Would help me a lot!!! :-)

Ontbijt
- 50 gr havermout met 250 ml water en een geprakte banaan.
+ Behoorlijke topping (varieert van notenpasta, rood fruit, cacaonibs, kaneel en rozijnen etc.)
Halve liter thee

Voor het trainen *doe ik vaak een uurtje na het ontbijt*
Grote kop koffie
Handje noten en rozijnen

Na het trainen
Whey perfection proteïne shake *28 gr* of een eiwitreep

Lunch
250ml Kwark of Griekse yoghurt (meestal met wat lijnzaad, whey crisps, handje noten of wat vers fruit)
2 rijstwafels of 2 volkoren crackers met pindakaas, appelstroop&kaas of kipfilet met rauwkost
Halve liter thee

Tussendoor
Appel met pindakaas, handje dadels of een eiwitreep als ik die nog niet op heb.
Thee

Avondeten
Altijd wel een blik tonijn, 150gr rund of 150gr kip
Flinke salade of een grote portie gekookte groenten
Water

Late snack
Thee
Appel, rijstwafel/cracker met beleg of handje rozijnen/noten

En voor ik ga slapen altijd nog 1 of 2 stukjes pure chocolade hahah.

Ik ben geen brood eter zoals je ziet en aardappelen/rijst eet ik niet zo graag. Niet omdat ik het niet wil, want volgens mij zou ik er al op vooruit gaan als ik bij mijn avondeten 100gr rijst zou nemen.. Maar vraag me af of ik niet al genoeg binnen krijg. Zit vaak zo vol na ''zware'' zetmeelproducten en mijn darmen zijn er uit niet echt aan gewend waardoor ik na het eten dan vaak buikpijn krijg..

Heeft er iemand tips voor mij? :) Of weet er iemand vervangers voor brood/pasta/aardappelen waardoor ik toch meer koolhydraten binnen ga krijgen? Want ik denk dat ik in mijn koolhydraten toch flink omhoog moet als ik aan wil komen.. Correct me if I'm wrong!

*Dummie talking, could use some advice hahah*

Liefs!
 
Aangenaam kennis te hebben gemaakt.
 
Koolhydraten is gewoon simpel om toe te voegen en geeft je energie. Ik denk als je dit uitrekent, dat je op 1600-1800kcal komt. Niet erg veel dus.

Hoe kut het ook is om voedsel te stampen, ik ben bang dat je meer moet gaan eten:o

-Grotere porties
-Meer maaltijden

Overigens een tip:
Reken dit allemaal uit in bv. myfitnesspal, dan kunnen wij er ook wat meer over zeggen;)

dwz. kcal ekv
 
Om eerlijk te zijn vind ik dat je erg weinig eet zo op het eerste gezicht. Heb je al eens berekend wat je onderhoud is en hoeveel je nu eet? Want zoals je het opschrijft lijkt het heel wat maar valt het misschien wel wat tegen.
Even wat tips

Ontbijt
- 50 gr havermout met 250 ml water en een geprakte banaan. Maak hier maar 100 gr havermout van en doe dit in yoghurt/melk oid. Quinoavlokken of speltvlokken vallen lichter vind ik zelf
+ Behoorlijke topping (varieert van notenpasta, rood fruit, cacaonibs, kaneel en rozijnen etc.)
Voeg er zonnebloempitten/pompoenpitten/chiazaad bij. Ik pak zelf van elk nog 25 gram erbij. smaakt ook nog lekker.
Halve liter thee
neem de helft. Verdeel het meer over de dag of neem het een uurtje na het ontbijt. Kan je meer eten. ;)

Voor het trainen *doe ik vaak een uurtje na het ontbijt*
Grote kop koffie
Handje noten en rozijnen

tijdens het trainen iets van vitargo (of goedkoper waxy maize/dextrose mengen) nemen. Geeft lekker directe energie en wat extra kcal.

Na het trainen
Whey perfection proteïne shake *28 gr* of een eiwitreep
gooi er een schep havermout doorheen

Lunch
250ml Kwark of Griekse yoghurt (meestal met wat lijnzaad, whey crisps, handje noten of wat vers fruit)
neem wat minder kwark/yoghurt maar wel de volle varianten doe er net als het ontbijt wat havermout en pitten en zaden door.

2 rijstwafels of 2 volkoren crackers met pindakaas, appelstroop&kaas of kipfilet met rauwkost
probeer eens geroosterd brood te nemen. Dat valt veel lichter. neem er 2 gekookte eitjes bij. valt licht en eet makkelijk weg.
Halve liter thee
neem de helft. Verdeel het meer over de dag of neem het een uurtje na de lunch. Kan je meer eten. ;)

Tussendoor
Appel met pindakaas, handje dadels of een eiwitreep als ik die nog niet op heb.
Thee
pak dan hier die rijstwafels met pindakaas/kipfilet bij

Avondeten
Altijd wel een blik tonijn, 150gr rund of 150gr kip bakken in roomboter. is gezond
Flinke salade of een grote portie gekookte groenten lekker wat olijfolie erover en een eitje erbij
75 gr basmati rijst. lekker licht en goed te doen. Wat walnoten/cachewsnoten erdoor voor wat vetten is lekker
Water
vers sapje??

Late snack
Thee
Appel, rijstwafel/cracker met beleg of handje rozijnen/noten
pak hier die bak kwark met de noten, rozijnen en appel erdoorheen. Die chocolade er in stukjes doordoen is ook zalig! en pure chocolade is helemaal niet slecht ;)
En voor ik ga slapen altijd nog 1 of 2 stukjes pure chocolade hahah.


Misschien kan je hier al wat mee. :)
 
Bedankt voor de reacties! Marina1967 bedankt voor deze aanvullingen! Geroosterd brood vind ik ook veel beter te doen dan een normale snee brood, zal het vanmiddag eens bij mijn lunch nemen :) X
 
Bedankt voor de reacties! Marina1967 bedankt voor deze aanvullingen! Geroosterd brood vind ik ook veel beter te doen dan een normale snee brood, zal het vanmiddag eens bij mijn lunch nemen :) X

Neem je synthroid voor je schildklier dan? normaal zou je dan niet een overdreven metabolisme moeten hebben (hangt van je dosis af natuurlijk) maar zoals marina zegt zou ik voor een carb drink kijken voor tijdens het trainen
 
Back
Naar boven