AndroidHealthClinic

Voorstellen + foto 6 maanden afvallen/trainen

Bezoekers in dit topic

Sheren

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
10 jun 2012
Berichten
633
Waardering
50
Lengte
1m70
Massa
58kg
Vetpercentage
22%
Ik had al eerder een topic geplaatst, maar doe het nu nog een keer over met mijn voor en na pic!
Vrouw, 21jr , 1.70 , 59kg BF?

Vanaf Jan 2012 tot Mei 2012 ben ik 12kg kwijt. 71kg -> 59kg
Sindsdien ben ik hard bezig met mijn vetpercentage verlagen(droger worden) en om strakker te worden... Mijn vetpercentage in het begin was rond de 35%! Wat het nu is weet ik helaas niet..

Ik ben nu 2 maanden bezig met krachttraining,iemand nog tips voor mij hoe ik mijn (vetjes) kwijt kan raken?
Zwaarder in gewichten of juist minder/meer reps?
Ik doe nu setjes van 4 en 15x. met twee gewichten van 3kg ( ik doe trouwens alles thuis)

Reacties zijn meer dan welkom :D
 
Laatst bewerkt:
Hoe heb je dit bewerkstelligd? Neem aan dat je van alleen lichte krachttraining met 3kg dumbbells niet zoveel kan afvallen zonder je voeding aan te passen of cardiotraining toe te voegen. Welke oefeningen doe je dan precies met gewichtjes (=dumbbells)?

Hartstikke mooi resultaat overigens. Maar je wil dus verder zakken in vetpercentage?
 
Ja ik heb heel mijn voeding om moeten gooien.. Heb nu een andere voedingstijl/gezond etenstijl enja, natuurlijk cardio erbij!
Om precies te zeggen hoe de benamingen zijn van de oefeningen die ik doe, weet ze niet allemaal, ben een newbee:rolleyes:
Opdrukken,biceps,triceps? Eigenlijk armen,schouders, en ik wil proberen nu meer de nadruk te leggen op mijn buik,benen en billen.

Ja ik wil heel graag mijn BF omlaag halen!!
 
Oke goed dan krijgen wij een beetje een beeld van de oefeningen die je al doet thuis. Lunges en squats zijn de belangrijkste oefeningen die je thuis verder nog kan doen om je benen en billen te trainen.
BF is in mijn ogen perfect, maar weet dat dat een hele subjectieve kwestie is ;) Het trainings- en voedingsregime dat je dusver hebt aangehouden heeft overduidelijk geholpen om je BF omlaag te brengen. Is het dan geen idee om daar nog gewoon even op dezelfde manier mee door te gaan? Hoe lager je BF wordt hoe lastiger het wordt om nog verder te dalen. Als je vetverlies stagneert kan je evt. aanpassingen maken in je training/voeding om nog verder te dalen in vetpercentage. Intensievere krachttraining zou een optie kunnen zijn, evenals het verlagen van je inname van koolhydraten.
 
Wauw, goed gedaan zeg! Echt een enorm verschil! Probeer je hele lichaam te trainen, niet (te veel) focussen op 1 punt.
 
Goede progressie hoor, goed dat je je voeding hebt omgegooid. Als je verder wilt zakken in vet% raad ik je aan om wel bij een gym te gaan trainen en kracht training te doen, aangezien dat één van de betere dingen is om af te vallen. Daarnaast ook hardlopen of een andere cardio vorm doen en je zal zien dat je resultaat gaat boeken.

Keep up the good work.
 
@ davidoff88,
dankje voor je reactie! Maar idd meningen verschillen haha, van mijn mag
Mijn buik nog een heel stuk droger worden, ook de "lovehandles"
Klopt, ik ga ook zo door waar ik al die tijd mee bezig was, alleen het gaat nu niet meer zo snel als voorheen, en dat is wat demotiverend! Dus ik dacht mssn kan ik wat aanpassingen doen.. Maar zal ik zwaarder in gewicht gaan? Of juist zelfde gewicht en meer reps?
 
Zou zelf niet boven de 15 herhalingen gaan zitten, dan kan je mijn inziens beter ietsje zwaardere gewichten pakken.
 
Heel knap gedaan, het is niet makkelijk om een hele nieuwe lifestyle to beginnen.

Zelf zou ik de cardio omhoog gooien en echt serieus denken om je bij een gym aan te melden voor been/billen apparatuur vooral. Vooral zou ik iets meer nadruk leggen op buik/obliques (van wat ik kan zien) daar zijn gemakkelijk thuis oefeningen voor te vinden op youtube.

Ga zo door vooral!
 
Dankjullie wel voor de reacties!
Ik ga eens proberen of ik cardio omhoog kan gooien, meestal als ik al krachttraining heb gedaan dan ben ik kapot en kan ik niet langer dan 20min nog cardio doen :p, is dat normaal? @ Strijdertje; wat je zei over buik/obliques, wordt het daar strakker van? Momenteel zijn mijn ''vetjes'' erg zacht geworden, vooral als ik zit en ''rond huppel'' bij mijn buik en benen.. Geen gezicht! Ik zal wel eens gaan kijken of ik me kan aanmelden bij de gym!
 
't Is heel makkelijk wat Strijdertje zei: als je abdominals + obliques traint nemen ze toe in spiermassa terwijl (als het goed is) je vetmassa gelijk blijft of daalt. Per saldo kom je dan strakker te staan.

Mooie progressie, mooi lichaam!

Q
 
Back
Naar boven