AndroidHealthClinic

Voorstellen + klein verhaaltje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kiredor

Novice
Lid geworden
25 okt 2012
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
77kg
Vetpercentage
7%
Hi,

Even voorstellen!

Na jaren lang rondgegluurd te hebben op het forum, besloten om toch maar eens lid te worden en mee te ouwehoeren ;)

Ben 26 en woon in Haarlem. Ik trainde tijdens mijn studiejaren veel maar toen het echte leven aanbrak (lees: werken) had ik nog maar weinig tijd over. En dat deed mijn lichaam geen goed. Ondanks dat ik een ecto ben had ik - zonder het door te hebben - opeens moobs, een flinke buik, max zijvet en een leuk dikke kop. Regelmatig had ik ook last van steken in m'n hart en acne. Not good...

Begin vorig jaar vond ik het dan ook mooi geweest en besloot ik op zoek te gaan naar een goede balans. Het bleek verrassend simpel, het enige dat me al die tijd tegenhield was gebrek aan discipline..
In eerste instantie ging het mij om af te vallen. Ik begon met hardlopen en kwam erachter dat ik een uitermate gedreven persoonlijkheid bezit als het op doelen behalen aankomt. Ik ben in een paar maanden uitgegroeid van 0 conditie tot een hardloper die een halve marathon binnen 1:42 kon lopen.

Ondanks dat ik 10 kilo was afgevallen met hardlopen was ik nog wel te massief. Ik was wel klaar met hardlopen nadat ik mijn doel had bereikt en had zin om weer in de ijzers te hangen. Zo gezegd, zo gedaan. Lid geworden en begonnen met trainen.
Ik heb van februari (18% VP) tot juni dit jaar een (soort van) cut gedaan waarin ik trainde op intensiviteit, weinig op kracht of massa. Veel met kettlebells en free weights. Vergelijk het met crossfit. 5 dagen in de week.
In combinatie met een strak voedingsschema zorgde dit ervoor dat ik veel afviel en een stuk strakker werd. Contouren van de spieren werden goed zichtbaar maar massa bleef achter. Ik dacht dat ik weer goed bezig was met mijn doelen behalen en discipline (zo streng als water drinken op mijn eigen verjaardag ipv bier, etc.) maar achteraf gezien was ik helemaal niet goed bezig, ik at amper koolhydraten en veels te weinig eiwitten om ook maar iets te kunnen groeien. De Kcal inname zat zwaar onder mijn minimum en was me totaal niet bewust van mijn macro's. Je kon het denk ik eerder self consumption noemen.

Ik besefte me dat ik niet goed wist wat ik aan het doen was qua voeding. Ondanks dat ik veel opzoek, veel lees en dagelijks bijleer wilde ik graag begeleiding want ik wilde groeien, op een gezonde manier!
Een maat van mij wil in 2013 op het podium staan bij de Flexcup en loopt bij Marjolein Schilperoort onder begeleiding. Ik besloot hier ook heen te gaan voor een gesprek, ze zag potentie en maakte een voedingsschema wat ongeveer neer komt op 4500 schone kcal per dag. Ik koop, kook en eet me suf maar het is het waard. Sinds half juli 5 kg aangekomen en wil de 82 kilo aantikken voor de zomer (momenteel 77 kilo met 6.8% VP (huidplooimeting bij Marjolein). Nog even bulken dus. Ik moet zeggen dat het me moeilijk afgaat om aan te komen, maar dat kan aan mijn lengte van 1.93m liggen. Mensen zeuren dan ook vaak dat ze me te dun vinden, zucht.. het is ook nooit goed.

Heb nu in ieder geval een goede balans gevonden en sta 4 dagen in de week te zweten. Train uiteraard nu op massa.
Je kunt feitelijk zeggen dat mijn hele levensstijl is veranderd. Ik ben elk moment van de dag (hetzij mentaal) bezig met sport, voeding en zelfverbetering. Nooit meer last gehad van steken in mijn hart, nooit meer pukkels (ondanks alle eiwitten!) en zelfs zoiets kleins als een verkoudheid zet meestal niet eens meer door. Zelfs promotie op werk kwam niet lang na ik begon doordat ik meer energie heb en mij beter kan concentreren!

Ik heb mijn voedingsschema bijgevoegd alsmede twee foto's van februari tot aan medio augustus. De beentjes worden uiteraard ook getraind maar daar heb ik geen progress foto's van helaas.

Kolere wat een verhaal... Ik ga maar weer eens aan het werk ;).

1.jpg


2.jpg
 

Bijlagen

  • VSchema.xlsx
    12,3 KB · Weergaven: 155
Laatst bewerkt:
Februari totaan medio augustus? Ik vind het wel een erg mooie vooruitgang! Alles is wel goed defined nu.

Success met je bulk, vind je voedingsschema er goed uit zien.
 
Leuk fysiek, meer massa erop en je hebt voor velen al een streeffysiek ;)
 
Respect!
Goed fysiek binnen zo een korte tijd weten te realiseren
 
Thanks guys!!
 
2 maxxtreme Amino tabletten leveren jouw 16gr eiwitten? Wat zijn dat voor mega pillen joh? :D
 
Did not read but, no legs?
 
Nette vooruitgang man. Je benen lopen alleen wel echt heel erg achter..
 
Zoals hierboven word gezegd, waar zijn je benen?
 
Klopt, benen lopen achter.. Baal ik zelf ook max van!! Zeker omdat ze vol worden aangepakt, in principe na elke leg workout strompel ik de rest van week maar toch wil het niet vlotten. Het zit er wel maar staat in schril contrast met de rest. Heb onlangs mijn schema weer omgegooid en pak nu 2 benen dagen. Ik ga er vanuit dat het hiermee goed moet komen, in principe is het rolstoeltje besteld.

Maandag
Leg extensions
2 x 20 hh
2 x 12 hh
Leg extensions met 1 been
4 sets van 12 hh

Front squats
week daarop gewone squats
10 hh (max gewicht)
8 hh zwaarder dan vorige set
6 hh zwaarder dan vorige set
6 hh idem of zwaarder

Leg press 4 sets van 30 hh
Eerste 4 sets: 10 hh voeten smal, 10 hh voeten schouderbreed, 10 hh voeten breed
5de set 40 hh pompen

Donderdag
HAMS

Liggende leg curl
2 x 20 hh
5x lang/5x kort/5x lang (4 sets)
Laatste set 20 hh op 75%

Stifflegs
2X 20
2 X 12

Hyperextensions
10 hh
8 hh
6 hh
6 hh

Als iemand het anders ziet, sta altijd op voor kritiek!



Enneh.. @Brainwave, over de voedingswaarde van de amino's: schema is niet door mij opgesteld maar door Marjolein. Ik ga vanuit dat zij weet wat ze doet.

Hier wel een foto van de benen van 2 maanden geleden, inmiddels zijn de kuiten stuk beter meegegroeid maar nog steeds eens met de opmerkingen hierboven.
Overigens inmiddels op de 77,5 kilo met 6,7% VP waar ik twee maanden geleden op 75,5 en 6,2% VP zat. Het komt op gang....

benen2_406.jpg


been1_142.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig, deftig aan het vreten ook :). Raar dat je benen zo achter blijven lopen. Meer / betere / hardere squats zouden de trick moeten doen?
 
Beter squatten idd. Klopt wel dat ik een erg slechte squat uitvoering had, was dus niet bijster effectief en kan het voor een groot deel aan liggen. Inmiddels ram ik ze er beter uit dus ik heb goede hoop! Zelf leuke haat aan bewuste "chicken leg sporters" dus ik snap de comments hierboven goed :)

Overigens is mijn voedingsschema nog wat omhoog gegaan, zit nu op circa 5200kcal per dag.
 
Laatst bewerkt:
Goed dat je je benen ook niet uit het oog verliest ondanks dat ze nog achterlopen.
Met zo een instelling trek je die benen gauw genoeg bij!
 
Back
Naar boven