MuscleMeat

voorstellen (mega motivatie)

Bezoekers in dit topic

Frenzy1

Dutch Bodybuilder
Lid sinds
17 okt 2020
Berichten
540
Waardering
727
Lengte
1m68
Massa
74kg
Vetpercentage
13%
Hey allemaal,

ik ben Jan en al enkele jaren enthousiast met trainen. Ik ben 33 jaar, 1.68m en 80 kg bij zo'n 16% vet.
Vanaf jongs af aan altijd fanatiek (dagelijks) gesport, judo, jiu-jitsu, tennis, zwemmen, waterpolo, voetbal, hardlopen, echt super allemaal! Maar een paar jaar geleden ben ik omgeschakeld van duursport naar krachttraining. 100% focus op bodybuilding. Een aantal jaren geleden begon ik met èèn dumbbell, toen kwam er een bankje bij, halters, squat rack enz. Maar sinds een jaar ben ik begonnen in de sportschool en dat heeft de training een enorme boost gegeven. Het is gewoon makkelijker om te switchen van dumbbells, alles gaat sneller en de gym biedt meer mogelijkheden.

3 jaar geleden ben ik geopereerd aan carpaal tunnelsyndroom, ik heb lange tijd geen rug kunnen trainen door deze blessure. Dat was super demotiverend. Ook dumbbells vasthouden voor schouder of curls gaf teveel last.

Anyway, ik sla geen training over en pas het progressive overload principe toe. In de gym zit ik in mijn bubbel, praat met niemand en kijk niet verder dan 1 meter voor me uit. Je herkent me aan mijn schriftje. ;-)
Ik heb afgelopen jaar uitsluitend gesuperset, wat super motiverend was. Binnen 45 min was ik dan compleet gesloopt en ik had volledige focus (ipv elke keer rust houden en gedachten die afdwalen). Terugkijkend op dit jaar ben ik heel tevreden over de toepassing van supersets. Inmiddels ben ik grotendeels gestopt met supersetten, want ik herstel niet voldoende om bij de volgende set weer maximaal te kunnen gaan. Mijn focus ligt op de compound oefeningen voor grove massa.
Ik heb push-pull-legs-push-pull-legs-rest geprobeerd, maar hierbij herstel ik niet voldoende. Nu heb ik een 4 split schema waarbij ik schouders afzonderlijk pak (valt nog veel te halen), op mijn rust dag pak ik kuiten en onderarmen.

Mijn schema ziet er als volgt uit: (warming up - training - stretchen)
1) Rug + biceps
2) Schouders + traps (evt nog triceps)
3) Legs
4) Chest + triceps (evt nog extra traps)
5) Kuiten + onderarmen
repeat.

Een vraag waar ik al een tijd mee loop, wanneer pak je de deadlift? Ik doe vooral Romanian deadlift want ik wil meer nadruk op de hamstrings leggen. Op leg day pak ik squat, Romanian deadlift, leg curl, leg extension (soms afgewisseld met lunges of leg press, maar focus vd training zijn squat en deadlift). Ik weet dat veel mensen deadliften op rugdag, maar ik ervaar rugdag als meest intens en vermoeiend. Maar deadliften en squatten op 1 dag vind ik ook een uitdaging.


De reden dat ik hier een account heb aangemaakt is dat ik graag met andere fanatiekelingen over deze sport wil praten. Mijn vrienden zijn niet zo dedicated als ik en trainen en deze lifestyle is voor mij het hoogtepunt vd dag. Ik wil niets liever dan hier de hele dag over praten haha!

Ik ga hier ook een dagboek starten en foto's toevoegen :-)
Gr Jan
 
  • Like
Waarderingen: KEUN
Welkom, en ik zwaai even kort terug met mijn schriftje, :thumb:
 
Back
Naar boven