XXL Nutrition

Voorstellen met wat vraagjes

Bezoekers in dit topic

Renevo

Novice
Lid geworden
16 jun 2020
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
76kg
Vetpercentage
19%
Hi all,

Mijn naam is Jay ik ben 33 jaar en 183 cm lang. Begin dit jaar, 13 januari begonnen met afvallen nu 23 weken later 20 kilo lichter. In het begin verloor ik veel gewicht nu is het ongeveer 0,5 kilo per week.
Ik weeg nu 76.5 kilo met nog een hoog vetpercentage tussen de 18-20%.
Wel begon ik met een vetpercentage van 28.8% (weegschaal basic fit...) en een buikomtrek van 104 cm, nu is mijn buikomtrek 89.5 cm.

Begonnen met een Keto dieet van daaruit de switch gemaakt naar een koolhydraat arm dieet, zo 3 maanden terug. Intermittent fasting 16/8. Eet op 2 momenten, 300-500 calorieën onder mijn onderhoudsniveau.
Koolhydraten 50-75 gram, 140 gram eiwitten en overige goede vetten. Drink alleen water.
3 maanden terug ook begonnen met krachttrainingen 3-5 x in de week. (Opdrukken, optrekken en sprintjes trekken)

Mijn doel is om droog te worden met zoveel mogelijk spierbehoud. Ik streef naar een vetpercentage van 12%
Is dit mogelijk met mijn huidige eet/trainpatroon? of om een vetpercentage van 12% te bereiken komt er meer bij kijken dan mijn huidige aanpak?

Ik wil heel graag mijn overtollig vet verliezen maar adviseren jullie dat ik bijvoorbeeld bij 15% vetpercentage al moet gaan bulken ? Opzich heb ik een redelijke bouw vroeger veel gevoetbald en toch nog wel wat gefitnessed t/m mn 26ste.

Graag ben ik benieuwd naar jullie ervaring en advies.

Groet,

Jay
 
Back
Naar boven