Fitness Seller

[Voorstellen] Ohai!

  • Topic starter Qxx
  • Startdatum
  • Reacties 2
  • Weergaven 834
  • Volgers 2

Bezoekers in dit topic

Qxx

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
11 apr 2012
Berichten
1.222
Waardering
56
Lengte
1m84
Massa
100kg
Vetpercentage
8%
Ohai der!

Aangezien ik al een tijdje op het forum rondkijk en de sfeer mij over het algemeen wel bevalt, toch maar even een account aangemaakt. Hoop hier een leuke tijd tegemoet te gaan en tevens wat kennis op te doen. Eerst maar even voorstellen zodat jullie een beeld van me hebben :).

Persoonlijke gegevens laat ik even achterwege, if you do not mind :rolleyes:.
Twintig jaar oud, inmiddels rond de 80 kg, lengte 1.87m. Luister naar hardstyle, hou van uitgaan en bioscoopje pakken. Heel rustig en zacht karakter, maar wel zeer gedreven.

Mijn historie met betrekking tot sport en krachttraining is niet bijzonder te noemen, maar uiteraard wel noemenswaardig om een beeld van mijn activiteiten te krijgen. Acht jaar waterpolo en twee jaar hockey. Toen ik van beide zat was ben ik begonnen in de sportschool (want stoer, jeweet), maar zoals je kan raden is dat van korte duur geweest, namelijk een halfjaar. Denk dat ik rond die tijd achttien was.

Vorige zomer wederom begonnen in de sportschool. 't Ging uit met mijn eerste liefde rond juli (aw :o) en ik woog toen 85 kg. Dikke stress, verdriet en alles was kudt, dus ben afgevallen tot 70 kg. Toen ik zag dat ik 70 kg woog vond ik mezelf veel te licht voor mijn lengte en ik had 't wel gehad met het liefdesverdriet, dus ik heb mezelf (bij wijze van spreken) een baksteen tegen m'n hoofd gegooid en heb me aangemeld bij de sportschool.

Inmiddels dus 10 kg aangekomen (niet alleen spier, dunkt me) en ben aardig veranderd qua lichaamsopbouw. Hieronder de informatie (beoordeel me, ik waardeer advies & opbouwende kritiek!).

Mijn trainingsschema heb ik gekregen van een trainert om me een beetje "in te werken". De eerste drie maanden deed ik de oefeningen 4x12 en enigszins licht, de tweede drie maanden 8x3 en zoveel mogelijk tegen m'n max (shit got real, zeg maar).

MAANDAG
Borst
Standing middle cable flyes
Barbell bench press
Standing lower cable flyes

Chest press (apparaat)


Rug
T-bar Row
Cable seated row

Cable seated high row


DINSDAG

Benen
Lever 45° leg press
Seated calf press
Lever seated leg curl

Biceps
Dumbbell curl
Barbell curl
Lever curl

DONDERDAG
Triceps
Cable pushdown
Cable pushdown (rope attachment)
Dumbbell kickback

Schouders
Barbell behind neck press
Dumbbell front raise
Lever shoulder press


ZATERDAG
Zie maandag

Zo schuift mijn schema elke nieuwe week 1 dag op, waardoor ik niet meer dan zes dagen rust hou tussen mijn spiergroepen.

Qua voeding probeer(de) ik wel te letten op wat ik eet, maar dat is nogal lastig aangezien ik op het hbo zit (onregelmatige tijden). Nu is het al helemaal drama aangezien ik een stage doe in het buitenland. Supplementen gebruik ik wel (dit halfjaar niet, helaas) in de vorm van eiwit- en koolhydratenshakes. MDY Bulk Whey en MDY XXL Gainer. XXL Gainer altijd direct na de training, een halfuurtje later gevolgd door een Whey shake. 's Ochtends na training ook een Whey shake.

In de toekomst wil ik uiteraard meer spieren kweken, maar er ook serieuzer mee bezig gaan. De foto's die jullie hier posten motiveert me aardig, moet ik zeggen. Mijn trainingsschema gaat over de kop (ik train hier in het buitenland mee met een NL'er die nu twee jaar aan krachttraining doet) en ik ga een voedingsschema maken. Huidig doel is om gewoon niet in massa af te nemen (misschien wel wat droger te worden, ik denk dat mijn vetpercentage nog aardig hoog ligt).

Ook wil ik, als ik terug kom in NL, starten met betere eiwitshakes (ik denk aan Whey Perfection), BCAA's (Essential Amino Stack) en creatine. Weet alleen nog niet welke creatine, kunnen jullie me daarbij helpen?

Heb inmiddels veel gelezen en geleerd van het forum en ik hoop dat ik hier een leuke tijd tegemoet ga. Zo ben ik erachter dat mijn trainingsschema niet optimaal was (verre van, eigenlijk), maar dankzij jongen waarmee ik hier sport (inmiddels ook een vriend :thumb:) en de informatie op het forum een beter beeld gekregen van belangrijke en nuttige oefeningen. Kortom, schema's zijn to be continued. Note to self: ik ben geen competatieve bodybuilder, ik doe het voor mezelf. Ik wil echter wel iets verder gaan dan alleen een "beachboy" uiterlijk. Daarnaast begon de sportschool als "sport", nu wordt het toch een verslaving :p.

Opmerkingen, tips en kritiek verneem ik graag van jullie. Ook persoonlijke vragen zijn van harte welkom!
Foto's zal ik ook nog even posten wanneer ik tijd heb. Ik train nu dus vanaf augustus tot en met nu, met een maand pauze (februari) vanwege stage.

Qxx
 
Laatst bewerkt:
Deadlift, Squat, Bench Press imo
 
Deadlift, Squat, Bench Press imo
Bench press deed en doe ik ook, squat geprobeerd maar beviel me niet, deadlift nog nooit gedaan. De laatste twee wil ik zeker weer oppakken!

Thanks :thumb:.

Qxx
 
Back
Naar boven