MuscleMeat

Voorstellen, ondergewicht. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BuenosDias

Novice
Lid geworden
2 jan 2020
Berichten
7
Waardering
3
Lengte
1m87
Hallo allen,

Sinds mijn tienerjaren ( nu ben ik 24) ben ik al heel erg onzeker over mijn lichaam vanwege mijn ondergewicht, BMI van 18.0 . Jarenlang heb ik alleen maar geklaagd maar niets aan het probleem gedaan. Mijn vrienden kregen in de loop van de jaren meer massa en zijn van een jongens lichaam naar een mannenlichaam gegaan. Ik trek liever zelf geen t-shirtjes aan, want het ziet er simpelweg niet uit.

Tijden lang heb ik mijzelf voorgehouden dat ik wel goed at en dat het gewoon aan mijn metabolisme lag, maar dat is natuurlijk bullshit. Het was voor mij makkelijker een excuus te verzinnen dan om mij over mijn slechte eetpatroon heen te zetten.

Als ik nu nadenk over wat ik in de afgelopen jaren al had kunnen bereiken als ik wel aan de bak was gegaan wordt ik boos op mijzelf, daarom ben ik vandaag gestart (en heel erg gemotiveerd) om een gezond voedingspatroon aan te nemen, 3x in de week te sporten (Stronglifts 5x5 zodat ik een sterke core opbouw)

Mijn onderhoud ligt rond de 2100-2200 calorieën. Ik snap dat overhaasten geen enkel nut heeft maar ik wil naast spiermassa ook wat vet op mijn lijf. Daarom eet ik vanaf heden 3100 calorieën per dag. Waarom zoveel overschot? Omdat ik wanhopig ben wat betreft mijn gewicht en graag voor deze zomer een gezond gewicht wil hebben.

Om het mijzelf makkelijk te maken zal ik de dag beginnen met een zelf gemaakte shake.

Elke dag als ontbijt neem ik:
80 Gram Oats. (300 calorieën)
500 ML Volle melk (320 calorieën)
30 Gram pindakaas (194 calorieën)
1 Scoop serious mass (625 calorieën)

Tussen de middag neem ik:

3 x 15 gram pindakaas + 3 sneetjes: ( 522 calorieën)

Tussendoortje:
4 of 5 chocolade rijstwafels. ( of iets anders soortegelijks) ( 480 calorieën)

Avondeten:
Pasta met gehakt en groente / Rijst met kip/ etc.. ( circa 750 calorieën)

Voor velen zal de bovenstaande voeding niets voorstellen, voor mij is het wel een prestatie als ik dit consequent elke dag binnen kan krijgen.
Wat mij blij verraste is dat de shake best nog wel lekker smaakt en prima weg te werken is, een makkelijke 1400 calorieën dus.

Als jullie nog aanvulling hebben of eventueel tips dan hoor ik het graag, bedankt voor het lezen. En ik ga gauw even eten, ;-) later!
 
Succes!
Hoe weet je dat je onderhoud 2100-2200 KCal is? Ben je al een tijdje aan het tracken, of heb je dit met een formule bepaald?

1 Scoop serious mass (625 calorieën)
Dat zijn wel hele grote scoops! Weet je zeker dat dit klopt?
 
Bedankt voor je reactie!

Succes!
Hoe weet je dat je onderhoud 2100-2200 KCal is? Ben je al een tijdje aan het tracken, of heb je dit met een formule bepaald?

Dat zijn wel hele grote scoops! Weet je zeker dat dit klopt?

Ik heb een best wel lange tijd bijgehouden wat ik door de dag heen at en dat kwam vaak rond de 2100 calorieën uit. Op dit aantal calorieën kwam ik niet aan en viel ik niet af. Ik kreeg ook geen honger meer als ik eenmaal dat aantal calorieën binnen had. Ik weet dat het laag is, maar dat is mijn lichaamsgewicht en spiermassa ook..
Ik moet er trouwens wel bij zeggen, dat dat berekend is zonder die 3x sporten per week, want dat deed ik eerst niet. Dus ik denk ik dat ik met 3100 dus 2x 500 calorieën meer wel aan moet zetten want zo veel heb ik nooit dagelijks consequent gegeten.

Op de verpakking staat dat 2 scoops gelijk staan aan 334 gram (1258 calorieën)
Omdat ik het natuurlijk wel een beetje drinkbaar wil houden maak ik er 1 scoop van, laten we zeggen 150 gram.

Ik twijfelde eerst ook maar het is eigenlijk best goed te drinken zo.
 
Whey scoops zijn vaak 25 gram o.i.d. vandaar dat ik twijfelde. Mooi dat je op deze manier je onderhoud hebt bepaald, dan zit dat in ieder geval goed. Zo'n formule met activiteitsfactor is niet meer dan een (grove) benadering.
 
welkom en succes!

wat weeg je momenteel?
 
Vergis je niet in je avondeten, een bord pasta is niet zomaar 750kcal
 
welkom en succes!

wat weeg je momenteel?

Bedankt! 64.3 kilo:treuren: schaam schaam, voornamelijk te danken aan een slechte leefstijl en heel weinig eten. Voor de duidelijkheid, ik heb geen anorexia ofzo, al zou je dat wat betreft gewicht wel zeggen.
 
Zou je zeggen dat je ondanks je ondergewicht wel vrij zacht/vettig oogt, of zie je je spieren/sixpack goed? (ben je ook erg laag in vetpercentage?)
 
Vergis je niet in je avondeten, een bord pasta is niet zomaar 750kcal

Je hebt gelijk ik had het misschien iets meer moeten specificeren, er gaat een flinke scheut olijfolie in, ik maak gebruik van gehakt (zo'n 250 gram), Penne, klein beetje groente en als ik het dan nog niet red drink ik er een glas melk bij of zo!
 
Zou je zeggen dat je ondanks je ondergewicht wel vrij zacht/vettig oogt, of zie je je spieren/sixpack goed? (ben je ook erg laag in vetpercentage?)

Ondanks dat ik mijn vetpercentage niet heb gemeten kan ik je verzekeren dat het erg laag ligt. Ik oog niet vettig en je ziet mijn spieren inderdaad erg goed, maar niet omdat ze zo groot zijn haha.
 
Bedankt! 64.3 kilo:treuren: schaam schaam, voornamelijk te danken aan een slechte leefstijl en heel weinig eten. Voor de duidelijkheid, ik heb geen anorexia ofzo, al zou je dat wat betreft gewicht wel zeggen.

Gelukkig heb je nu de knoop doorgehakt en ga je er werk van maken. Let the gains be with you ;)
 
Eerste prioriteit lekker gainen dan inderdaad. Wanneer consistent eten goed gaat kijk dan ook eens naar je macros m.n. hoeveel gram per kilo lichaamsgewicht aan proteine je elke dag eet. Om dan rustig aan die macros leren in te vullen met voeding en variatie die je je hele leven kunt/wilt aanhouden. Hoeft niet heel moeilijk en ingewikkeld te worden maar over een tijdje zul je meer willen dan 3 sneetjes brood in de middag en wil je niet alle kcal uit massgainer/olie halen.

Maar eerst wennen aan het eten en trainen :thumbup: Heb je een idee van je doelgewicht?
 
Maar eerst wennen aan het eten en trainen :thumbup: Heb je een idee van je doelgewicht?

Mijn uiteindelijke doel is 75 - 80 Kilo! Al hoor ik vaak het gezegde, de dag dat je begint met bodybuilding, blijf je altijd klein.
 
Mijn uiteindelijke doel is 75 - 80 Kilo! Al hoor ik vaak het gezegde, de dag dat je begint met bodybuilding, blijf je altijd klein.

Jup, begon met een gelijkwaardig gewicht als dat van jou waarschijnlijk.. atm 40 kg zwaarder maar nog steeds voel ik me smal terwijl mijn doel ook 80-85 kg was :roflol:.
Succes in ieder geval!
 
Jup, begon met een gelijkwaardig gewicht als dat van jou waarschijnlijk.. atm 40 kg zwaarder maar nog steeds voel ik me smal terwijl mijn doel ook 80-85 kg was :roflol:.
Succes in ieder geval!

Haha moet je nagaan! Bedankt voor je inspiratie :D
 
Back
Naar boven