AndroidHealthClinic

Voorstellen, schema, advies (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
24 jan 2012
Berichten
9
Waardering
1
Lengte
1m65
Massa
50kg
Ik heb dus een paar weken geleden beslist om eindelijk eens iets aan mijn lichaam te doen. Ik ben slank, maar de afgelopen maanden een aantal kg bijgekomen + heb helemaal geen conditie of kracht. Ik doe normaal 2x per jaar een crash dieet enkele weken om gewicht op peil te houden. Maar nu ik ouder wordt, wordt het steeds moeilijker, en alles is ook zo slap. In elk geval, ipv een crash dieet heb ik nu besloten om meer een lange termijn aanpassing van mijn voedingsgewoonten in te stellen (gezonde keuzes maken). Dit heeft momenteel al behoorlijk effect gehad, mijn buik is al afgenomen in omtrek :). Wat betreft beweging, ik doe momenteel gewoon oefeningen thuis.

De vraag is eigenlijk of het wel juist gebalanceerd is... ik doe vooral buikspieroefeningen. Of is dat ok is omdat je toch met elke oefening een andere regio van je buik aanpakt? Ik moet eigenlijk ook iets van cardio doen, maar ik ben na 20 jumping jacks al uitgeput :o

Maar goed, oefeningen die ik doe, van elk 3 reeksen, 3-4 keer per week (1 dag ertussen):

Eerst 10 min stretching, met hulp van youtube ;-)

20 crunches
10 bicycle crunch
20 reverse crunch
10 leg raises
20 flutter kicks
20 hipextensions
10 squats
20 lunges
20 side leg lift
10 dumbbell curls
10 chair dips
20 jumping jacks

shoulder bridge + leg lift probeer ik eraan toe te voegen maar die lukken nog niet zo goed, een 3tal keer per been

Ik doe ze wel niet in die volgorde, ik doe bvb nooit 2 buikspieroefeningen na elkaar of squats en lunges na elkaar.

Achteraf stretch ik ook nog wat.

Ik gebruik mijn dumbbells nu alleen voor mijn biceps, later wil ik ze misschien toevoegen aan andere oefeningen.

Opmerkingen, advies en dergelijke zijn welkom!
 
Laatst bewerkt:
ga eens kijken naar bodyrock.tv