AndroidHealthClinic

Voorstellen + schemacheck

Bezoekers in dit topic

5keer5

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
3 mrt 2015
Berichten
1.204
Waardering
207
Lengte
1m85
Massa
90kg
Vetpercentage
12%
Heren,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Jermain, 23 jaar oud.
Als sportgerelateerde opleiding heb ik Fitness A en Personal Training gedaan. Momenteel ben ik werkzaam als beveiliger. Ik sport gemiddeld 4x per week.
Helemaal onbekend met DBB ben ik niet, ik speur al geruime tijd het forum af voor tips en hints en het leek mij tijd om ook maar actief deel te nemen hieraan. Om zelf wat te leren, maar ook om mijn kennis te kunnen delen.
Qua sport doe ik aan een geïmproviseerde 5x5 krachttraining. Hiermee bedoel ik dat ik er een eigen draai aan heb gegeven. Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden.

Schema I:
Bankdrukken 2 sets warming-up (10 herhalingen), 5 werksets (5 herhalingen)
Squats 2 sets warming-up, 5 werksets
Deadlifts 2 sets warming-up, 5 werksets
Militairy press 2 sets warming-up, 5 werksets

Van deze 4 oefeningen doe ik er 3 per training. Welke oefeningen dit zijn bepaal ik puur op hoe ik me voel die dag. Denk hierbij aan spierpijn, eventuele pijntjes/blessures en achterlopende spiergroepen.
Dit schema doe ik 3x per week.

Schema II:
Bend over row 2 sets warming-up (10 herhalingen), 5 werksets (5 herhalingen)
Dippen 2 sets warming-up, 5 werksets
Close grip bench press 2 sets warming-up, 5 werksets
Barbell curl 2 sets warming-up, 5 werksets

Deze oefeningen doe ik wel allemaal in de desbetreffende training.
Dit schema doe ik 1x per week.

Voor mij werkt dit erg goed. Hoe kijken jullie tegen deze training aan?
Los van die vraag raad ik iedereen aan dit eens te proberen. Ik hoor graag jullie mening na de tijd.

(Mijn stats staan in mijn signature)

Let me know!
 
Laatst bewerkt:
Prima voor beginners, ik mis enkel een pullup / chinup variant ?
 
Prima voor beginners, ik mis enkel een pullup / chinup variant ?
Thanks! Al ben ik niet echt een beginner meer. Ik train nu een jaar of 5, met ups en downs natuurlijk. Blessures etc., je kent het wel. Ik had in mijn laatste trainingsschema een plekje ingeruimd voor de lat-pulldown. Pull-ups en chin-ups zijn niet mijn ding. De focus en contractie ontbreekt wanneer ik die oefening uitvoer, tenminste, zo voelt het. De lat-pulldown is meer mijn ding al heb deze even een tijdje op het tweede plan gezet, puur voor de variatie.
 
Met jouw gewicht en kracht, moet toch 10x een pullup of chinup een makkie zijn? Verder een goed schema, focus ligt zeker op kracht en is ook te zien. Al eens aan wedstrijden gedacht?
 
Met jouw gewicht en kracht, moet toch 10x een pullup of chinup een makkie zijn? Verder een goed schema, focus ligt zeker op kracht en is ook te zien. Al eens aan wedstrijden gedacht?

Dat is het probleem ook niet, ik geef de voorkeur nou eenmaal aan de lat-pulldown. Wedstrijden zijn niet echt mijn doel. Als ik mee doe dan wil ik gelijk meedoen om de prijzen en dan beschouw ik de poedelprijs niet als een échte prijs :rolleyes: Wanneer al mijn 1RM's stijgen met een kilootje of 20 denk ik er nog eens over na..
 
Back
Naar boven