MuscleMeat

Voorstellen, specs en doelstellingen (en progressie) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

smitjr

Cool Novice
Lid geworden
30 apr 2018
Berichten
221
Waardering
113
Lengte
1m90
Massa
87kg
Vetpercentage
17%
Goedemiddag allemaal,

Voorstelrondje van mijn kant: 33 jaar oud vel, 1.90m lang, uit omgeving Gorinchem. Van mijn 7e t/m 24e altijd fanatiek wedstrijdzwemmer geweest, en vanuit die hoek ook ondersteunende krachttraining in de sportschool gedaan vanaf mijn 17e t/m 24e. Dát waren de topjaren... :pressing:

Daarna een aantal rommeljaren met enkele zwemtrainingen, 'fitness'-jaren, hardlopen (niks voor mij), mountainbiken (ook te kort gedaan) en toen nog een 2 tal inactieve 'vet'jaren (excuusjes als: verhuizen/veel werk etc.). Affijn, 1 jaar terug kende ik mezelf niet meer terug: 85 kilo, vettig buikje, snel moe/geïrriteerd en lichaamshouding van een zieke zandzak :pctired:

Tijd voor verandering :),
- Augustus'17 weer gestart in de sportschool, 3 maanden e-gym-achtig programma gedaan icm cardio om weer fit te worden
- Augustus'17 woog ik 85kg (190cm), alles slap, en vet op de buik. Alleen maar focus op trainen en de slechte snoep/snack gewoontes achterwege laten.
- November'17 woog ik 79,5kg :eek:, gelukkig was alles wel weer strak/droger.

Serieuzer eten/trainen:
Toen besloot ik dat het tijd werd serieus mijn eten in de gaten te houden + te switchen van e-gym naar bodybuilding oefeningen. Wat houdt dat in ???
- 3x per week Full Body training (Chad Waterbury)): 4x compound oefeningen en 2x isolatie oefeningen
- Mijn eten tracken, begon met 2600Kcal, daarmee kwam ik niet verder dan 81 kilo, nu 2800Kcal, daarmee kom ik nu niet verder dan 82/83 kilo en ben zojuist overgestapt naar 3000Kcal per dag.
- Grofweg zit daarin 40-50% koolhydraten (+-320gram), 20-25% eiwit (+-160-180gram) en 25-30% vet (+-100gram)

Momenteel zit nu op 82,5kg ('s ochtends), volg veel video's van Athlean X op youtube ivm houding en uitvoering van de oefeningen. Binnenkort kom ik even terug om meer tips te vragen mbt mijn trainingsschema, ik ga nú weer vollegas naar de sportschool! :D
 
Welkom en succes!
 
Goed ingelezen, succes!
 
Zou alles van die athlean X gelijk verwijderen, ontvolgen etc.
 
Zo, weer lekker getraind, goed stuk gegaan!!

Ron, Valandinz, bedankt ik las inderdaad al een maand of 6 mee. Shadow , wie zou je dan aanraden mbt het technisch goed uitvoeren van de oefeningen (ik doe vooral compounds, en algemene isolatie oefeningen).

Vergeet ik nog helemaal mijn doelstelling hier te melden:
- 90 kg eind dec met vergelijkbaar of lager vetpercentage. Flinke uitdaging, heb daarvoor jullie tips/advies nodig!

- Want zoals het de laatste 2 maande gaat zal dat alleen max 86kg worden (door werk ben ik regelmatig in het buitenland, daar train ik ook 3x per week, maar goed eten is vreselijk lastig ivm de tijdsdruk, geen tijd voor boodschappen...eiwitrepen/granola neem ik al mee).

Ik zal morgen proberen m'n training posten, type eten etc.

> Maar is die 3000Kcal met 1.90m, 82kilo en een kantoorbaan realistisch voor groei? (3x pw full body)
 
Inmiddels een log aangemaakt, ivm 3mnd Greyskull LP --> Log
 
Back
Naar boven