Fitness Seller

Voorstellen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

IRONSLAVE

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 dec 2009
Berichten
1.595
Waardering
291
Lengte
1m83
Massa
95kg
Ik zal me hier even voorstellen omdat ik de meeste tijd in deze sectie zal zitten;) Mijn naam is Joost ik ben 19 jaar oud en heb me aangemeld op dit forum omdat ik denk dat hier veel te leren valt en ik alle hulp kan gebruiken. Ik doe al een paar jaar recreatief aan powerliften, wel paar wedstrijdjes gedaan maar ik moet me nog echt gaan ontwikkelen.

Even een paar stats van dit moment:

Lengte: 183
Gewicht: 86 kg ( dit moet z.s.m. naar 90kg toe )
Gym records:
-Squat 180
-Bankdrukken 130 ( uiteraard wedstrijd proef )
-Deadlift 230

Wedstrijd records:
-Squat 175
-Bankdrukken 127.5
-Deadlift 210

Planning:
met jullie overleggen over een nieuw schema en dan z.s.m. een log aanmaken ( heb nog nooit een log bijgehouden, benieuwd of het iets voor me is )

Joost
 
Welkom man, als ik ooit nog uitkom in wedstrijden (over een jaar ofzo) dan zullen we ongeveer in dezelfde gewichtsklasse zitten, looking forward to the competition ;)
 
wedstrijden zijn raw dus?
 
haha oke man! altijd leuk beetje competitie... niet dat die er niet genoeg is maar toch:D

---------- Toegevoegd om 12:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:13 ----------

euh wedstrijden zijn niet RAW, maar wilde nog niet meteen suited gaan
 
Ik zal me hier even voorstellen omdat ik de meeste tijd in deze sectie zal zitten;) Mijn naam is Joost ik ben 19 jaar oud en heb me aangemeld op dit forum omdat ik denk dat hier veel te leren valt en ik alle hulp kan gebruiken. Ik doe al een paar jaar recreatief aan powerliften, wel paar wedstrijdjes gedaan maar ik moet me nog echt gaan ontwikkelen.

Even een paar stats van dit moment:

Lengte: 183
Gewicht: 86 kg ( dit moet z.s.m. naar 90kg toe )
Gym records:
-Squat 180
-Bankdrukken 130 ( uiteraard wedstrijd proef )
-Deadlift 230

Wedstrijd records:
-Squat 175
-Bankdrukken 127.5
-Deadlift 210

Planning:
met jullie overleggen over een nieuw schema en dan z.s.m. een log aanmaken ( heb nog nooit een log bijgehouden, benieuwd of het iets voor me is )

Joost

Welkom Joost op DBB!
Niet verkeerd die stats van je!
Doe je die wedstrijden bij een bepaalde bond (NPB of Powerlifting Holland)?
Ik denk dat als je wat meer respons wilt krijgen je wel een schema zult moeten plaatsen van hoe je traind op dit moment, wellicht ook wat over je voedingspatroon en wat je exacte doelstelling is :). Dan zullen velen het niet kunnen laten om je te overladen met adviezen, waardoor je strax nog niet eens meer het bos door de vele bomen zult zien ;).
In elk geval veel suc6!
 
haha volgens mij heb ik je weleens op wedstrijd gezien huggybear. Wim Wamsteker heeft ook al 2 keer een schema voor me gemaakt en heeft me ook al een paar geholpen met mijn vorige wedstrijden. Dit is mijn oude schema:

Zondag
Lat-pully front 4x8
Lat-pully behind 4x8
Rugapparaat (rechtop zittend) 4x8
Rugapparaat (schuin voorover) 4x8
Neckpress 4x8
Military press 4x8
Side lateral + Voorwaarts heffen + bent-over raises 4x8
Barbell curl 4x8
Hammer curl 4x8
Concentration curl 4x8
Push down 4x8
Push down schuin 4x8
Triceps kickback 4x8
Buik

Maandag
Crosstrainer 5 - 10 minuten
Lunges 4x8
Blok squat
Squat high omhoog tot 75%
Bankdrukken met elastieken
Shoulder grip benchpress (2 sets omhoog dan)
S Benchpress omlaag tot 75%
S Benchpress omhoog tot 75%
Dumbbell press 4x8
Deadliften (smal)
Rompbuigen (langzaam uitvoeren) zwaar
Buik

Woendag
Crosstrainer 5 - 10 minuten
Hoogtillen van blokken
Sumo deadliften heel licht
Squat heel licht
Bankdrukken heel licht
Lat-pully front 4x8
Lat-pully behind 4x8
Rugapparaat (rechtop zittend) 4x8
Rugapparaat (schuin voorover) 4x8
Neckpress 4x8
Military press 4x8
Side lateral + Voorwaarts heffen + bent-over raises 4x8
Barbell curl 4x8
Hammer curl 4x8
Concentration curl 4x8
Push down 4x8
Push down schuin 4x8
Triceps kickback 4x8
Buik

Vrijdag
Crosstrainer 5 - 10 minuten
Kniebuigen
Bankdrukken
Schouderbreedte drukken
Deadliften
Rompbuigen licht
Buik

---------- Toegevoegd om 13:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:33 ----------

owja wat voeding betreft, op het moment eet ik eigenlijk alles wat ik tegenkom en dat bevalt goed, ik kom vrij moeilijk aan en zelfs nu ik zoveel eet, doe dit al 2 maanden ofzo sta ik nog steeds op ongeveer 11/12%
 
Het eerste wat mij opvalt voor een powerlifter is het belachelijke volume en de hoeveelheid isolatie. Vooral de zondag voor de maandag snap ik geen snars van. Je schouders en triceps slopen en vervolgens maandag benchen tegen elastieken waar de nadruk op triceps ligt.

---------- Toegevoegd om 13:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:52 ----------


Idd.
 
haha volgens mij heb ik je weleens op wedstrijd gezien huggybear. Wim Wamsteker heeft ook al 2 keer een schema voor me gemaakt en heeft me ook al een paar geholpen met mijn vorige wedstrijden. Dit is mijn oude schema:

Zondag
Lat-pully back 4x8
Rugapparaat (schuin voorover) 4x8
Side lateral + Voorwaarts heffen + bent-over raises 4x8
Hammer curl 4x8
Concentration curl 4x8
Buik

Maandag
Crosstrainer 5 - 10 minuten
Blok squat
Squat high omhoog tot 75%
Bankdrukken met elastieken
Shoulder grip benchpress (2 sets omhoog dan)
S Benchpress omlaag tot 75%
S Benchpress omhoog tot 75%
Dumbbell press 4x8
Deadliften (smal)
Rompbuigen (langzaam uitvoeren) zwaar
Buik

Woendag
Crosstrainer 5 - 10 minuten
Hoogtillen van blokken
Squat heel licht
Bankdrukken heel licht
Lat-pully front 4x8
Rugapparaat (rechtop zittend) 4x8
Side lateral + Voorwaarts heffen + bent-over raises 4x8
Buik

Vrijdag
Crosstrainer 5 - 10 minuten
Kniebuigen
Bankdrukken
Schouderbreedte drukken
Deadliften
Buik

---------- Toegevoegd om 13:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:33 ----------

owja wat voeding betreft, op het moment eet ik eigenlijk alles wat ik tegenkom en dat bevalt goed, ik kom vrij moeilijk aan en zelfs nu ik zoveel eet, doe dit al 2 maanden ofzo sta ik nog steeds op ongeveer 11/12%
Ik denk dat dit al beter is.
 
:cool:haha meteen een reactie van the legendary g-men:cool:
ja ik vond het zelf ook nogal veel, zelf had ik daarvoor een schema waarbij ik alles 3 keer per week deed, en dan 1 keer zwaar bankdrukken met weinig reps en 1 keer lichter met meer reps, hetzelfde voor squat en deadlift en dan bij die oefeningen nog 1 of 2 oefening erbij trekken en die volgens het 4x8 principe doen. dan nog wat buik/core training toevoegen en klaar
 
Maandag:
Squat op box: 5x5+ 2x3
Walking Lunges: 4x8 ( snel en explosief )
Box Jumps: 3x10 ( diep doorzakken en zo hard en hoog mogelijk op de box springen )
Bench press schouderbreedte: 4x8
Weighted Dips: 4x8
Rack Pull: 5x5
Cable Row: 4x8
Buik/core training: hanging leg raises,weighted crunches en swiss ball training.









Dinsdag:
Deadlift: 5x5+2x3
Pull down front: 3x8
Pull down back: 3x8
Goodmornings: 4x8
Front squat: 4x8 (zo technisch mogelijk, niet té zwaar)
Leg extension 4x8
Buik/core training: hanging leg raises,weighted crunches en swiss ball training.











Vrijdag:
Bench press: 5x5+ 2x3
Weighted dips: 4x5
Diep deadliften: 4x8
Cable row: 4x8
Leg press: 4x8
Lunges: 3x8
Box Jumps: zie maandag
Buik/core training: hanging leg raises,weighted crunches en swiss ball training.










Zaterdag
Squat: 4x5
Bench Press: 4x5
Deadlift: 4x5
Dit is telkens een soort van wedstrijddag, hier let ik heel erg op techniek zodat alles wedstrijd goedgekeurd is. Deze training zal semi maximaal zijn.
Kwartier cross trainer
Buik/core training: hanging leg raises,weighted crunches en swiss ball training.

---------- Toegevoegd om 15:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:13 ----------

wat vinden jullie van deze dan?
 
haha oke man! altijd leuk beetje competitie... niet dat die er niet genoeg is maar toch:D

---------- Toegevoegd om 12:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:13 ----------

euh wedstrijden zijn niet RAW, maar wilde nog niet meteen suited gaan

? niet raw en niet in suite? wat is het nou? :D
 
ja je mag suited, maar ik doe het alleen nog niet, dus ik doe raw ( op belt en wraps na )
maar je mag gewoon suited en shirted, zo dus:p
 
haha volgens mij heb ik je weleens op wedstrijd gezien huggybear. Wim Wamsteker heeft ook al 2 keer een schema voor me gemaakt en heeft me ook al een paar geholpen met mijn vorige wedstrijden. Dit is mijn oude schema:

Zondag
Lat-pully front 4x8
Lat-pully behind 4x8
Rugapparaat (rechtop zittend) 4x8
Rugapparaat (schuin voorover) 4x8
Neckpress 4x8
Military press 4x8
Side lateral + Voorwaarts heffen + bent-over raises 4x8
Barbell curl 4x8
Hammer curl 4x8
Concentration curl 4x8
Push down 4x8
Push down schuin 4x8
Triceps kickback 4x8
Buik

Maandag
Crosstrainer 5 - 10 minuten
Lunges 4x8
Blok squat
Squat high omhoog tot 75%
Bankdrukken met elastieken
Shoulder grip benchpress (2 sets omhoog dan)
S Benchpress omlaag tot 75%
S Benchpress omhoog tot 75%
Dumbbell press 4x8
Deadliften (smal)
Rompbuigen (langzaam uitvoeren) zwaar
Buik

Woendag
Crosstrainer 5 - 10 minuten
Hoogtillen van blokken
Sumo deadliften heel licht
Squat heel licht
Bankdrukken heel licht
Lat-pully front 4x8
Lat-pully behind 4x8
Rugapparaat (rechtop zittend) 4x8
Rugapparaat (schuin voorover) 4x8
Neckpress 4x8
Military press 4x8
Side lateral + Voorwaarts heffen + bent-over raises 4x8
Barbell curl 4x8
Hammer curl 4x8
Concentration curl 4x8
Push down 4x8
Push down schuin 4x8
Triceps kickback 4x8
Buik

Vrijdag
Crosstrainer 5 - 10 minuten
Kniebuigen
Bankdrukken
Schouderbreedte drukken
Deadliften
Rompbuigen licht
Buik

---------- Toegevoegd om 13:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:33 ----------

owja wat voeding betreft, op het moment eet ik eigenlijk alles wat ik tegenkom en dat bevalt goed, ik kom vrij moeilijk aan en zelfs nu ik zoveel eet, doe dit al 2 maanden ofzo sta ik nog steeds op ongeveer 11/12%

Het zou inderdaad kunnen dat we ons al eens gezien hebben...als je al eens vaker op een wedstrijd van de NPB bent geweest :).
Met vrij moeilijk aankomen heb ik overigens geen problemen ;)...en ik eet niet alles wat ik tegenkom.

Ik ken je schema :)...dit is typisch Wim, en hij gaat daar heel goed op en ook anderen die hij begeleidt hebben daar baat bij.
Zelf ben ik wat trainen betreft de tegenpool...ik doe eigenlijk alleen het noodzakelijke, maar ga daar - ondanks alle kritiek - vrij aardig op.

Ik lees in je schema wat je hierna nog hebt geplaatst dat je zowel op vrijdag (5x5 + 2x3) als zaterdag (4x5) doet benchen...
je bent jong en hersteld snel, maar zo snel ???. Zelf ben ik van mening dat een grote spiergroep toch wat langer herstel nodig heeft (tussen 48 uur en 72 uur, afhankelijk van belastingsniveau, leeftijd enz.)

Ik denk dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden, je moet kijken wat voor jou werkt! Geef een schema ook de kans om te werken...een belangrijke factor bij trainen is ook geduld ;). Geef je lichaam de kans om te groeien en gun je lichaam daarook de tijd voor!
 
Ja ik heb ook gewoon 2 maanden met dat schema getraind en moet zeggen dat het me toch wel vrij goed beviel, en Wim heeft natuurlijk ontzettend veel kennis van de sport!
het schema dat ik zelf gemaakt heb is ook nog niet mijn definitieve schema, dus ik ben blij dat je advies geeft! Volgende week heb ik nog een vakantie week of iig door onmacht niet kunnen trainen ( 3 dagen centerparcs en daarna boarden in Oostenrijk ) maar daarna ga ik vollop aan de slag met mijn nieuwe schema!

Nogmaals bedankt voor je advies!

Joost
 
Ja ik heb ook gewoon 2 maanden met dat schema getraind en moet zeggen dat het me toch wel vrij goed beviel, en Wim heeft natuurlijk ontzettend veel kennis van de sport!
het schema dat ik zelf gemaakt heb is ook nog niet mijn definitieve schema, dus ik ben blij dat je advies geeft! Volgende week heb ik nog een vakantie week of iig door onmacht niet kunnen trainen ( 3 dagen centerparcs en daarna boarden in Oostenrijk ) maar daarna ga ik vollop aan de slag met mijn nieuwe schema!

Nogmaals bedankt voor je advies!

Joost

Wim heeft zeer zeker veel ervaring en kennis van de sport, hij is een succesvol coach (denk hierbij aan namen zoals Ielja Strik, diverse keren wereldkampioen powerliften en Peter Baltus, voormalig sterkse man van NL) en tevens ook als atleet niet onverdienstelijk in de sport!

Ik wens je alvast een fijne vakantie toe en als je begint met een log bijhouden zou ik dat wel doen bij de subforum onder trainingslog gaan doen ;)
 
Gemiddeld 68 werksets per training. ik zou de intensiteit omhoog gooien!
 
Ook je nieuwe schema zou ik niet prefereren. Maandag squat en rackpull en dan dinsdag goodmorning en deadlift. Na rackpulls ga ik de volgende dag presses doen omdat mijn rug zo strak staat als een gitaarsnaar en in ieder geval geen goodmornings.
 
Back
Naar boven