Fitness Seller

Voorstellen

Bezoekers in dit topic

Rien

Novice
Lid geworden
22 mei 2019
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
Hoi allemaal,

Ik ben Rien, 39 jaar en woonachtig in het Noorden des lands. De eerste keer dat ik een sportschool bezocht, is zo'n 20 jaar geleden. Destijds vonden wij het belangrijker om dartpijltjes te gooien en te roken in de kantine (weliswaar met een halve liter eiwitshake in de hand), dan om serieus te eten en te sporten.

Er kwam zeker wel wat resultaat, maar dat kwam door de leeftijd (testosteronniveau perfect). En als je nog nooit een gewicht hebt verplaatst, helpt natuurlijk bijna alles in het begin. Daarna heb ik bij tijd en wijlen weer wat intensiever getraind en dan weer een periode niet. Nooit échte progressie gemaakt.

Maar nu ben ik bijna 40. En met wat curls kom je er niet meer. Dus werd het tijd voor iets anders. Na het lezen van het leangains fuckarounditis artikel van Martin Berkhan, was ik eruit. Al die jaren had ik maar wat aangekloot. Tijd voor een ommezwaai.

Fatsoenlijk eten! Fatsoenlijk trainen! Ik train zo'n 4 tot 5 keer per week, maar altijd erg kort. Hooguit een half uur, vanwege een gezin met jonge kinderen, een fulltime baan en een studie rechten ernaast. Mijn training bestaat nagenoeg alleen uit compound (squat, bench, deadlift, ovp, weighted dips en weighted pull ups). Elke trainng probeer ik iets te verhogen, bijv. extra gewicht, extra herhaling, extra diep, enz. Er moet gewoon iets zijn waardoor de training zwaarder is dan de training ervoor.

En het helpt. Ik heb in de afgelopen 6 maanden meer resultaat geboekt dan in de 20 jaar ervoor.
Wat me echter wel opvalt, is dat ik met name in kracht heel erg vooruit ga. Maar in spiermassa vind ik het toch tegenvallen. Misschien hebben jullie wat tips voor me.
 
Welkom :)
en alvast succes.

Sterker worden in het begin gaat vaak snel. Maar aankomen in spiermassa is toch een combinatie van trainen en voeding (en voldoende rust)
Kom je aan en wordt je sterker dan zal je boven je onderhoud eten en je gewicht ook toe zien nemen. Kom je niet aan in gewicht en spiermassa dan zal je ook niet boven je onderhoud eten. Kortom komt het erop neer dat voeding hier een belangrijke rol in speelt naast je training.

Heb je je onderhoud al eens berekend/bepaald? Hou je je voeding bij?
Hoeveel eet je nu en hoeveel boven je onderhoud zit je?
wat zijn je macro's?

Misschien hier ook even wat lezen over voeding.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/
In de eerste post van deze llink staat een en nder uitgelegd. De excel in post 2 is duidelijker en laatste update die je kan gebruiken.
Mocht je specifieke vragen hebben oer voeding en je schema maak dan ee topic aan in de voedisngsectie.

Eventueel kan je ook een trainingslog starten om je voortgang bij te houden en voor vragen rondom je training/voeding etc.

In ieder geval succes!
 
Dank voor je snelle reactie! Leuk om te zien dat het forum zo leeft!

Ik at al jaren precies hetzelfde en kwam daarmee niet aan en viel ook niet af. Daarom ga ik ervan uit dat ik altijd op onderhoud at. Sinds ik harder ben gaan trainen, eet ik ongeveer 500 kcal meer.
Mijn dieet is als volgt:
7:00 uur: Pap (brinta) en een eiwitshake met 2 flinke scoops ultra fine oats
11:00 uur: 4 volkoren boterhammen, 1 ei (met dooier), een halve kipfilet, 1 banaan, 1 eetlepel pindakaas (100%)
14:00 uur: 4 volkoren boterhammen, 1 ei (met dooier), een kabeljauwfilet, 1 stuk fruit
18:00 uur: avondeten, wat de pot schaft
19:30 uur: een eiwitshake met 2 flinke scoops ultra fine oats
21:00 uur: 250 gram magere kwark met havermout en een schepje pompoen- en zonnebloemzaad

Ik moet zeggen dat ik wel iets ben aangekomen. Drie kilo in 3 maanden. Ik vind dit zelf nogal weinig, maar misschien wil ik te snel.
Alle tips zijn welkom!
 
Pak de excel uit de link er even bij en vul je voeding even in. Dan weet je ook hoeveel kcal en hoeveel grammen eiwitten KH en vet je eet. (en afwegen.. meten = weten)
In de eerste post staat alles uitgelegd. ;)

3 kilo in 3 maanden is niet heel snel maar wel gewoon netjes. Je moet niet te snel willen. Gaat het snellerdan 0,5 kg per week dan zal je veel meer vet aan gaan zetten.
Dus ja... geduld trainen is nog altijd een lastige. ;)
 
Back
Naar boven