AndroidHealthClinic

Voorstellen

  • Topic starter Claire
  • Startdatum
  • Reacties 20
  • Weergaven 4K
  • Volgers 11

Bezoekers in dit topic

Claire

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
9 jun 2019
Berichten
1.196
Waardering
4.235
Lengte
1m62
Hoi allemaal,

Ik ben een 38-jarige moeder van twee dochters (19 en 12), student HBO Toerisme en Spaans en eigenlijk een complete default op het gebied van fitness/bodybuilding; eigenlijk op het gebied van alle sport haha. Omdat ik bij het zoeken van informatie via google steeds op deze site terecht kwam, leek het mij handig om mezelf eens aan te melden én voor te stellen ;)

Als kind heb ik nooit aan sport gedaan (was fanatiek klassiek pianiste tot mijn 20e). Uitzonderlijk was dan ook mijn 'prestatie' om 1e te worden met schoolatletiek op de onderdelen sprint en estafette. Achteraf bleek dit puur op kracht te zijn, want mijn conditie was ronduit slecht.
Na de bevalling van de tweede, heb ik meerdere pogingen gedaan om te gaan sporten (lees: op eigen houtje fitnessen), hetgeen altijd eindigde in een fiasco. Echte intrinsieke motivatie om te sporten was er nog niet, daarnaast kampte ik met een alcoholverslaving.

Twee jaar geleden heb ik daar een einde aan gemaakt: ik viel ruim 15 kg af en mijn conditie verbeterde enorm. Gezond worden en blijven werden ineens een 'leuk' iets. Ik ben mezelf meer gaan verdiepen in gezonde voeding en toch weer gaan kijken naar een sportschool. Helaas gooide een dubbele hernia mijn planning in de war en heb ik een flinke tijd moeten herstellen. Sinds een half jaar ben ik bezig met de Milon Circle. Aanvankelijk omdat ik op deze manier rustig kon opbouwen: zowel met mijn mankementen (hernia's, artrose in mijn nek, tenniselleboog etc) alsook het wennen aan het regelmatig sporten. Als baan naast mijn studie werk ik 3 dagen per week in een magazijn, waarvoor ik (heen en terug) 16 km fiets en daar gemiddeld 10 km per dag loop.

Inmiddels ga ik trouw 2 keer per week (en daarnaast 1 x per week aquazumba), maar ik merk dat ik meer wil doen. Vooral kracht/spieropbouw vind ik interessant (ook omdat ik, mede door een wat hoger testosterongehalte, vrij snel in spiermassa aankom), maar ik ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen en tips hier op het forum die ik mee kan nemen in mijn eigen nieuwe avontuur! Ik heb namelijk nog geen flauw idee wat ik precies wil gaan bereiken; in ieder geval wel mijn vetpercentage verlagen en mijn spiermassa vergroten ;)

Lengte: 1.62 m
Gewicht: 64,5 kg
1 mei: vet 29,6 %
spier 45,7%
1 juni: vet 27,7 %
spier 46,4 %

groetjes,

Claire
 
Wow, heftig verhaal. :eek:
Dit forum kan je zeker helpen met info, tips en motivatie! Welkom. Succes met het behalen van je doelen. :thumbs:
 
Thnx! Mijn eerste stap is om mijn doelen concreet te maken (en realistisch haha). Heb uit de sticky topics al wat interessante sheets gehaald en ik ga morgen even 'babbelen' in mijn sportschool over de mogelijkheden.

Ik zie trouwens dat mijn bericht dubbel is geplaatst, maar ik krijg de andere niet verwijderd....
 
Lekker aan de slag gaan met de basics...en wanneer je lekker gaat komt vanzelf wel wat je wil
je zal steeds meer energie krijgen als je gezond eet en ook je lever gaat herstellen
Kom in je ritme van sporten tot het automatisch gaat...maak er geen gewoonte van om over te slaan
die dicipline komt wel...net als stoppen met drinken...je wilskracht wordt op de proef gesteld

Poe wat een wijsheid haha Veel succes...(jij kan het ook hoor!!) :)
 
Welkom en pittig verhaal!
Zoals aangegeven ; Veel, heel veel lezen en zonodig vragen stellen.


ook omdat ik, mede door een wat hoger testosterongehalte, vrij snel in spiermassa aankom

Waar baseer je dit op? Heb je dit laten testen?
 
Yep, per ongeluk eigenlijk. Tijdens mijn zwangerschappen (en alle tijd erna) veel gedonder gehad met de vrouwelijke hormonen en toen hebben ze alles gelijk ff gecheckt haha. Vroeger vond ik het heel erg als mensen zeiden dat ik van die gespierde 'mannelijke' bovenbenen had, nu haal ik er juist mijn voordeel uit. Alhoewel het nog steeds wel een beetje uit proportie is bij mijn geringe lengte haha.
 
Dan zul je hard gaan op die pootjes van je haha....misschien dan meer prio leggen op je UB :)

(mooie profielfoto)
 
Thnx haha. UB druk mee bezig idd (benen pak ik wel mee, maar minder). Mijn grootste uitdaging wordt toch wel mijn buikspieren...die zijn zo verlegen dat ze zich achter vet blijven verschuilen ;)
 
Voor zichtbare abs zit er weinig anders op dan dieper cutten en hopen dat je genetisch gezien genoeg aanleg hebt voor goed zichtbare abs.
Meen me te herinneren dat voor zichtbare abs bij vrouwen het vetpercentage ergens richting de 15% dient te gaan, maar hoe dan ook lager dan 20%. En hoe dan ook nog altijd afhankelijk van de bouw/genen.

Hoe heb je dit vetpercentage eigenlijk gemeten?
 
Een gemiddelde van een 4 puntsmeting en de weegschaal bij de sportschool... Zit nu op 300 kcal onder mijn onderhoudsniveau, met een beetje extra na trainen en daar val ik nu ongeveer 0,5 kg per 2 weken mee af. Is voor mij op zich al een prestatie, want ik ik ben twee weken geleden voor het eerst sinds 20 jaar weer onder de 65 kg gekomen haha. De gewichten vanmorgen in overleg allemaal flink verhoogd (Milon, dat wel ;) ).

Het is voor mij geen keiharde vereiste dat ik heel laag in mijn vet zit, maar ik merk wel aan mijn progressie (en nog meer mijn motivatie) dat er wel meer uit mijn lichaam is te halen.
 
Zo te lezen ben je aardig vastberaden en weet je ook aardig waar je het over hebt.
Met die instelling zal je ver kunnen komen om je doelen te behalen.

Good luck! :)
 
+1
ik zou me volgend jaar focussen op je abs....idd alles begint met de koelkast
lekker een basis leggen op kracht en massa en volgend jaar komen die abs echt wel als je cut
 
Thnx voor de support allemaal! En voor de tips natuurlijk :)
 
Welkom.
 
welkom en succes met je doel ;)
 
Welkom Claire! Dit forum is een rijke aan fijne informatie (en ook een beetje boel geouwehoer:D maar dat is ook heul gezellig)
 
In slap ouwehoeren ben ik ook érg goed hoor hahaha
 
Back
Naar boven