AndroidHealthClinic

Voorstellen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

De Aanhouder Wint

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
29 nov 2019
Berichten
559
Waardering
1.303
Lengte
1m68
Massa
69kg
Vetpercentage
17%
Hallo allemaal,

Na hier veel gelezen te hebben heb ik me besloten aan te melden en een log bij te gaan houden. Ik ben in juni dit jaar begonnen met mijn gewicht / vetpercentage te verlagen. Ik woog 71kg en had een vetpercentage van 22-25% volgens mijn eigen weegschaal. Doel was onder de 15% te komen d.m.v. een crashdieet van ongeveer 1000 kcal met vrijwel geen koolhydraten, dit heeft gewerkt want begin november had ik een vetpercentage van 12,6% en een gewicht van 61,3kg. Dit is gemeten op de weegschaal bij een bevriend voedingsconsulente. Half oktober ben ik begonnen met mijn dagelijkse voeding te verhogen tot ik op 3000 kcal zat. Ik heb veel aan de uitleg hier op het forum gehad over hoe je een goed bulk schema opstelt en zal mijn volledige bulk schema in mijn log topic posten. Mijn voeding bestaat uit 50% koolhydraten, 25% eiwitten en 25% vet. Dit komt neer op 3000 * 0,50 =1500 kcal uit koolhydraten. 3000 * 0,25 =750 kcal uit eiwitten en 3000 * 0,25 =750 kcal uit vetten. Wat weer resulteert in 1500/4=375 gram koolhydraten, 750/4=187 gram eiwitten, 750/9=83 gram vetten. Ik ben nu ongeveer 1 kg aangekomen in de afgelopen maand dus de weg terug richting de 70kg is weer ingezet.

Begin september ben ik naar een sportschool hier in de buurt gegaan en begonnen met een 3 dagen full body workout op de machines. Met 5-10 kg per oefening begonnen, elke week 5 kg erbij gedaan en leg press 10kg per week erbij. Na 6 weken had ik voldoende kracht opgebouwd om met 5x5 stronglifts te beginnen en ik zit nu in de 6e week van het programma.

Actuele stats:

40 jaar
63 kg lichaamsgewicht
14.3% vet (eigen weegschaal)

SQ: 60kg
BP: 40kg
DL: 75kg

Mijn doelstelling is aankomen in kracht en wat massa zodat ik volgend jaar zomer nog meer aandacht van het vrouwelijke geslacht krijg ;)
En als ik het 5x5 schema helemaal heb doorlopen/uitgemolken ga ik me meer richten op bodybuilding ipv krachttraining.

Mijn log is hier te vinden: https://forum.bodybuilding.nl/topics/d-a-w-log.424396/

DAW

Bewerking: link naar log toegevoegd, tikfoutje aangepast
 
Laatst bewerkt:
Welkom en succes met je doelen! :thumbs:
 
Dank je Punjab :D
 
Succes! Blijven gaan, dan gaat het goedkomen!
 
Bedankt mannen, tot nu toe gaat het lekker. Ik hoop de stijgende lijn goed lang vast te kunnen houden.
 
Back
Naar boven