AndroidHealthClinic

Op zoek naar balans (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aline

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
24 mei 2020
Berichten
2.982
Waardering
7.600
Lengte
1m82
Massa
64kg
Hallo mede-sporters! Ik ben nieuw hier, beetje zoekende naar hoe het forum in elkaar zit, hoe alles werkt en zal me eerst maar eens even voorstellen.
Aline, ongeveer 3 jaar geleden met fitness. Zoekende naar wat ik leuk zou vinden. Lekker amateuristisch zoals alles wat ik doe op sportgebied. Amateuristisch maar niet ondoordacht. Rond diezelfde tijd begonnen met hardlopen, werd een obsessie, binnen 2 jaar ultraloper en helemaal naar de kloten om het even heel duidelijk te verwoorden. Krachttraining deed ik nog wel maar ik had er de kracht niet meer voor...zoals sommige BN'ners zouden zeggen. Niet zo raar als je afbreuk doet op je lichaam.
"Gelukkig" kreeg ik een blessure aan mn voet waardoor ik gewoonweg niet meer kon lopen. En daar kwam ook de mentale ommekeer. Wil ik dit nog wel? Het was geen leven meer, alles voor het lopen. Inmiddels na 10 weken beland bij meer krachttraining en minder lopen. Wandelen doe ik nog wel veel, hardlopen ongeveer 1x per 1-2 weken een paar km. Flink geminderd in de km's. Dus geen 90 km per week. Ik train middels splitschema, ben meer gaan eten (jaja, moet je dus nagaan hoe ik dat lichaam heb uitgeput, onbewust) en ben inmiddels een kilo zwaarder. Nu eerst een aantal weken trainingsschema van een coach (komt als het goed is dit weekend in de mail) dus gerichter trainen, even op de goede weg geholpen worden. Doel is; genieten van het leven, de sport en eerst maar een kg of 10 aankomen.
En dit was het lange verhaal in de korte versie. Benieuwd naar wat dit forum me te bieden heeft, leuk!
 
Welkom! Benieuwd wat je doelen zijn in de toekomst en hoe jij je kan gaan ontwikkelen.

Succes in het sprookjesbos hier.
 
Welkom! Benieuwd wat je doelen zijn in de toekomst en hoe jij je kan gaan ontwikkelen.

Succes in het sprookjesbos hier.
Dankjewel! Sprookjesbos...ja, zo voelt het..mooi omschreven haha.
 
Welkom en succes!
In ieder geval lekker gaan bouwen nu want je bent wel erg licht nog.
Goed dat je inziet dat tot het uiterste gaan lichamelijk je niet goed doet. Wel jammer dat je het op zo een harde manier hebt moeten leren.
Maar een lichaam kan veel hebben en goed herstellen als je het de juiste zorg geeft, zowel voeding als training.
Je vet% is wel erg laag. Zou daar wel aandacht aan schenken. 12% is bij een vrouw langdurig schadelijk. Dat zou zonde zijn.
 
Welkom en succes!
In ieder geval lekker gaan bouwen nu want je bent wel erg licht nog.
Goed dat je inziet dat tot het uiterste gaan lichamelijk je niet goed doet. Wel jammer dat je het op zo een harde manier hebt moeten leren.
Maar een lichaam kan veel hebben en goed herstellen als je het de juiste zorg geeft, zowel voeding als training.
Je vet% is wel erg laag. Zou daar wel aandacht aan schenken. 12% is bij een vrouw langdurig schadelijk. Dat zou zonde zijn.
Dank en dank!! Klopt hoor, daarom wil ik ook aankomen, en niet alleen in spieren, ook in vet%. Fijn dat je het nog even benadrukt. Buiten dat het schadelijk kan zijn vind ik het zelf ook niet eens mooi, dus wel een extra motivatie ;) Neemt niet weg dat het niet altijd makkelijk is. Was even vergeten te melden dat ik tevens 140 kg heb gewogen dus nu duidelijk op zoek naar die balans.
Dit maal langzaam en gezond op weg naar een gezond gewicht en gezond sportief leven. Dus niet meer de uitersten in.
 
Dat is dan inderdaad wel moeilijk. Maar zeker niet onmogelijk.
De doorzetter wint he! En bij vragen kom gerust.
Ga je nog een logje bijhouden?
 
Dat is dan inderdaad wel moeilijk. Maar zeker niet onmogelijk.
De doorzetter wint he! En bij vragen kom gerust.
Ga je nog een logje bijhouden?
Doorzetter wint zeker, het gaat ook lukken. Ik vind het een mooie weg. Soms pijnlijk, vaak ontzettend mooi (mentaal gezien dan). Doel is belangrijk, de weg er naartoe minstens zo belangrijk. Ik ga er van genieten! Dank voor je aanbod, doet me goed. Mocht ik vragen hebben laat ik het je weten. Een logje...ga ik over nadenken. Mooie avond!
 
Van 140 kg naar 60 kg ultraloper is wel van ene uiterste naar t andere. Welkom en succes met alles, nu gaan voor een middenweg :)
 
Van 140 kg naar 60 kg ultraloper is wel van ene uiterste naar t andere. Welkom en succes met alles, nu gaan voor een middenweg :)

Precies dat! Dankjewel, ik ga er voor. Mooie weg te bewandelen. Ook al zal deze niet altijd makkelijk zijn.
Fijne zondag!
 
Wees welkom!
 
Om het forum hier zo min mogelijk te vervuilen heb ik mn voorsteltopic nu veranderd in een soort log. In principe voor mezelf maar natuurlijk altijd leuk als er mee gelezen wordt door jullie! Tevens zijn tips en adviezen altijd welkom. Op die manier kan ik altijd beslissen of ik iets met die informatie kan en wil in mn leven.

Ik heb 1 doel: Balans. In alles. Healthy mind is a healthy body en andersom.
Geen contest, geen perfect figuur. Voor zover dat bestaat. Wél groeien, in spierkracht en massa. The long run, geen haast. Vallen, opstaan en doorgaan. Never give up. Niet te hard voor mezelf zijn. Goed, even een stukje over mij:

Inmiddels 34, werkzaam in de zorg. Geschiedenis van eetproblemen vanaf mijn 15e. Altijd geleefd in uitersten betreffende voeding en beweging. Op mijn lichtst woog ik 50kg, op mijn zwaarst 140. (Anorexia, binge eating, boulimia) Stukje bij beetje vecht ik me er uit. Op weg naar een leven dat voor mij prettig voelt. Dus proberen, vallen opstaan en doorgaan. Mensen zeggen vaak: jee wat heb jij veel ellende doorgemaakt. Ik ben van mening - ook al was het een hel- dat het me sterker gemaakt heeft. En op dit moment gaat het zo goed met me, dit had ik nooit durven dromen.
Geen eetbuien, geen cravings, naar mijn mening goede, gezonde en lekkere maaltijden met af en toe ruimte voor iets ongezonds lekkers. Part of life. Nog wel is er altijd een soort van dwangmatig sporten aanwezig, welke ik dus wil omdraaien naar een gezond sportleven

Ik ben letterlijk gevlucht voor mijn emoties, ging ultralopen. Heb mijn lichaam uitgeput, vernield en ik kon niet stoppen. Steeds verder, vaker en daarbij ook nog krachttraining (voor zover je dat nog zo noemen kon, ik had er de kracht niet meer voor) tot ik een blessure kreeg. Ik kon geen stap meer verzetten. Letterlijk. En dit was wat ik nodig had. Een geschenk uit de hemel. Ook al klinkt t raar. Nu was mijn kans om voor eens en voor altijd korte metten te maken met die dwang.
Dit alles was in maart. Ik ben eerst helemaal gestopt met hardlopen en alles onder de loep genomen. Ik was ondervoed, duidelijk, dacht dat ik veel at maar als ik bekijk wat ik nu eet zonder die kms en toen...om te janken.

Nu dus. Krachttraining push pull legs 5 dagen per week, 2 dagen rust. In het begin deed ik er nog onwijs veel cardio bij. Dit ben ik stukje bij beetje aan het afbouwen tot een voor mij prettig mee te leven hoeveelheid. Wandelen doe ik graag. Hardlopen af en toe nog een keer. Soms 1 of 2x per week, soms 1x per twee weken. Heb een zittend beroep. Mijn doel is momenteel om op werkdagen max 12.000 stappen te zetten en mijn lichaam verder de rust te gunnen als ik die dag krachttraining heb gedaan. Dus niet "nog even wandelen Omdat het moet want ik wil meer stappen zetten dan gisteren " nee. Gelukkig kan ik dit soort foute gedachten tegenwoordig redelijk op tijd herkennen.
En het wordt makkelijker omdat ik merk dat ik meer uit mn trainingen kan halen op deze manier.

Voeding track ik niet precies, weet wel ongeveer wat er naar binnen gaat en probeer er voor te zorgen dat ik dagelijks aan mn macro's kom.

Ik werk niet met vaste schema's, alhoewel, qua trainingen natuurlijk overwegend wel. En ze zullen niet perfect zijn. Kant en klare schema's van het forum heb ik op aanraden van jullie bekeken, maar voel me beter bij war ik momenteel doe (en af en toe nog wat aanpas)
Ik train 3x per week thuis, voor mn werk aan. Dumbells, bootiebands en bench. Ben vroege vogel en 's avonds moet je bij mij niet meer aankomen met sport🤣 Ik weet t van mezelf dus ideaal zo. 2x per week in de sportschool. Op mn vrije middag en vrije dag. Daar haal ik mn voordeel dan weer uit de apparaten die ik thuis dus niet heb (helaas haha).

Twijfel nog of ik mn trainingen hier ga loggen, of alleen mn gevoel er over. voel me nog een beetje amateur en weet dat jullie van duidelijkheid houden dus nog even zien of en hoe ik t op Schrift (hier dus) zal plaatsen. Weet tevens niet zo goed hoe alles te verwoorden qua hoeveelheid gewichten etc. Maar dat is voor latere zorg. Eerst even vorm geven aan deze log op deze manier en dan lekker door. Net zoals ik mn leven op dit moment leef, uitzoeken wat bij me past en waar ik me goed bij voel.

Een hele lap tekst op de vroege morgen🙃
Ik hou van duidelijkheid en eerlijkheid, tevens van een beetje ouwehoeren zoals sommigen van jullie inmiddels weten.
Heb je een vraag opmerking of whatever. Stel m gewoon.

Groet en een sportieve dag,
Aline
 
Laatst bewerkt:
Een open en eerlijk stuk, vaak ontzettend lastig voor iemand met (een geschiedenis van) eetstoornissen.

In ieder geval heel veel succes met het vinden van die balans, wat voor sommigen zo gewoon is. Zo te lezen ben je al heel goed op weg. Ik blijf hier meelezen uit interesse.
 
Een open en eerlijk stuk, vaak ontzettend lastig voor iemand met (een geschiedenis van) eetstoornissen.

In ieder geval heel veel succes met het vinden van die balans, wat voor sommigen zo gewoon is. Zo te lezen ben je al heel goed op weg. Ik blijf hier meelezen uit interesse.
Dankjewel voor je mooie woorden!
Als er 1 ding is wat ik de afgelopen jaren heb geleerd is dat juist die openheid me zo ver gebracht heeft. Voelt ook goed. Én, wellicht bereik ik mensen mee die in hetzelfde schuitje zitten maar er nooit voor uit hebben durven komen. Ben van mening dat het onder ogen durven zien van dit soort dingen stap 1 is naar meer balans/gelukkiger leven etc.
 
Dankjewel voor je mooie woorden!
Als er 1 ding is wat ik de afgelopen jaren heb geleerd is dat juist die openheid me zo ver gebracht heeft. Voelt ook goed. Én, wellicht bereik ik mensen mee die in hetzelfde schuitje zitten maar er nooit voor uit hebben durven komen. Ben van mening dat het onder ogen durven zien van dit soort dingen stap 1 is naar meer balans/gelukkiger leven etc.
Openheid is inderdaad een van de belangrijkste factoren in het probleem aanpakken en daarom onzettend goed dat je het doet, zo te horen ben je al ontzettend ver en daar moet je trots op zijn.

Helaas gaan EDs vrijwel altijd gepaard met schaamte en dit houdt juist de problemen in stand, goed dat jij het goede voorbeeld geeft en openheid toont. :)
 
Openheid is inderdaad een van de belangrijkste factoren in het probleem aanpakken en daarom onzettend goed dat je het doet, zo te horen ben je al ontzettend ver en daar moet je trots op zijn.

Helaas gaan EDs vrijwel altijd gepaard met schaamte en dit houdt juist de problemen in stand, goed dat jij het goede voorbeeld geeft en openheid toont. :)
Wat je zegt is erg herkenbaar. Ik heb me er ook jaren voor geschaamd. Met name omdat er toch nog altijd een soort van taboe op ligt, en ook omdat het door mn ouders gezien werd als 'aandacht vragen '.
Terwijl, ik vind mezelf vrij nuchter en een vechter, geen slachtoffer en het laatste dat ik wil is aandacht. Juíst een "normaal" leven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven