XXL Nutrition

Voorstellen

Bezoekers in dit topic

ChefKomkommer

Novice
Lid geworden
21 aug 2022
Berichten
18
Waardering
32
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
23%
Dag BB forum,

Sinds een maand ben ik weer serieus sporten op gaan pakken nadat ik een aantal jaar op en af inconsistent bezig ben geweest.
Om gemotiveerd te blijven en meer te weten te komen over bodybuilding leek het me een goed idee om dit forum te joinen.

Ik ben 24 jaar oud, 180 cm en ik weeg op dit moment 85 kg. Vermoedelijk rond de 25% lichaamsvet.
Mijn doel is om een soort recomp te doen naar 10 tot 15% bf.

Een paar van mijn laatste stats:
Bench: 80x8 voor 3 setjes
Deadlift: 100x5 voor 3 setjes
Lat pulldown: 80x12 voor 4 setjes (huidige gym gaat maar tot 80kg🥲)
1rm vermijd ik i.v.m. blessures.


Ik eet ongeveer 2100 kcal en ik probeer 2x lichaamsgewicht aan proteïne binnen te krijgen. Bedoeling is dat ik wat droger ga worden dus.
Huidige physique in de bijlage

Groetjes!
 

Bijlagen

  • IMG_20220808_155603.jpg
    IMG_20220808_155603.jpg
    126,2 KB · Weergaven: 67
welkom en succes.

maar als je 1.80 bent en 85 kg weegt en je gebruikt 2100 kcal, dan ben je niet aan het recompen, dan ben je aan het cutten.
dat is natuurlijk ook prima, want met een recomp van 10% bf ben je wel heel lang bezig denk ik.
 
Dag BB forum,

Sinds een maand ben ik weer serieus sporten op gaan pakken nadat ik een aantal jaar op en af inconsistent bezig ben geweest.
Om gemotiveerd te blijven en meer te weten te komen over bodybuilding leek het me een goed idee om dit forum te joinen.

Ik ben 24 jaar oud, 180 cm en ik weeg op dit moment 85 kg. Vermoedelijk rond de 25% lichaamsvet.
Mijn doel is om een soort recomp te doen naar 10 tot 15% bf.

Een paar van mijn laatste stats:
Bench: 80x8 voor 3 setjes
Deadlift: 100x5 voor 3 setjes
Lat pulldown: 80x12 voor 4 setjes (huidige gym gaat maar tot 80kg🥲)
1rm vermijd ik i.v.m. blessures.


Ik eet ongeveer 2100 kcal en ik probeer 2x lichaamsgewicht aan proteïne binnen te krijgen. Bedoeling is dat ik wat droger ga worden dus.
Huidige physique in de bijlage

Groetjes!
Welkomm, ik kan je adviseren om een blog te starten voor motivatie. Helpt mij erg veel vooral omdat er ook een beetje druk op je zit omdat mensen je blog volgen. Ik zelf vind dat fijn :)
 
Welkom.🙋‍♂️

50g vet
160g eiwit
rest carbs.
 
welkom en succes.

maar als je 1.80 bent en 85 kg weegt en je gebruikt 2100 kcal, dan ben je niet aan het recompen, dan ben je aan het cutten.
dat is natuurlijk ook prima, want met een recomp van 10% bf ben je wel heel lang bezig denk ik.
Mijn plan was eigenlijk wat spiermassa aankomen en langzaam wat vet eraf te trainen/eten. Dacht dat het recomp heette maar als het erg lang duurt ga ik misschien wel eerst cutten tot 15% en vanuit daar weer lean bulken. Als je advies hebt hoor ik het graag😁
 
Mijn plan was eigenlijk wat spiermassa aankomen en langzaam wat vet eraf te trainen/eten. Dacht dat het recomp heette maar als het erg lang duurt ga ik misschien wel eerst cutten tot 15% en vanuit daar weer lean bulken. Als je advies hebt hoor ik het graag😁
in de ruime betekenis is recompen wat je beschrijft, maar dat doe je door maar een klein beetje onder je onderhoud calorieen te gaan zitten.
jij geeft aan dat je op 2100 kcal, denk dat dat wel verder onder je onderhoud is.
of je hebt een laag onderhoud, dat kan natuurlijk ook
 
in de ruime betekenis is recompen wat je beschrijft, maar dat doe je door maar een klein beetje onder je onderhoud calorieen te gaan zitten.
jij geeft aan dat je op 2100 kcal, denk dat dat wel verder onder je onderhoud is.
of je hebt een laag onderhoud, dat kan natuurlijk ook
Ik heb een serieus laag onderhoud sinds ik een kantoorbaan heb. Rond de 2200. Misschien moet ik maar eens wat meer cardio gaan doen...
 
Ja cardio sowieso en loggen wat eet en traint
 
Ja cardio sowieso en loggen wat eet en traint
Dat doe ik gelukkig allemaal al, ben nu van plan om 3x in de week na het sporten 15 tot 30 min te zwemmen aangezien dat bij mijn gym kan.
 
Ja dat kan ook en veel wandelen op dagen dat je niet traint.

Hoe en wat eet je en wanneer
 
Ja dat kan ook en veel wandelen op dagen dat je niet traint.

Hoe en wat eet je en wanneer

Op trainingsdagen ma wo vr za 2100 calorieën en rustdagen 1600. Altijd minimaal 160g eiwitten. Heb vandaag per ongeluk wel extra getraind dus moet misschien wat meer eten nog.😅 Tijden zijn ontbijt lunch snack en avondeten. Voor het slapen gaan soms nog een shake of wat kwark.
Hieronder een paar voorbeelden:

IMG_20220823_200805.jpg

IMG_20220823_200859.jpg
IMG_20220823_200959.jpg
 
Als je portie spaghetti met gehakt 420 kcal is, is dat wel heel weinig spaghetti... tenzij je een kleine eter bent.
Meeste pitta zijn 125-150 kcal. Lidl meen ik 125 kcal per stuk.
Tenzij t de mini pitta zijn.
 
Zo zien de laatste workoueruit.
Screenshot_2022-08-23-20-21-55-162_io.strongapp.strong.jpg
 
Als je portie spaghetti met gehakt 420 kcal is, is dat wel heel weinig spaghetti... tenzij je een kleine eter bent.
Meeste pitta zijn 125-150 kcal. Lidl meen ik 125 kcal per stuk.
Tenzij t de mini pitta zijn.
Ja die klopt nog niet helemaal, had ik gisteren al ingevoerd. Had ook 2 pita's op😋
Zit nu totaal op 1800 calorieën voor vandaag en heb getraind dus mag wel denk ik...
 
Ik zou langzaam de intensiteit en het volume opvoeren. Eventueel iets meer eten en je vetpercentage goed in de gaten houden.
 
Ja die klopt nog niet helemaal, had ik gisteren al ingevoerd. Had ook 2 pita's op😋
Zit nu totaal op 1800 calorieën voor vandaag en heb getraind dus mag wel denk ik...
Alles klopt niet, vandaar dat je geen progressie boekt.

Nogmaals liegen kan je tegen ons doen, maar niet tegen je eigen lichaam.
 
Ik zou langzaam de intensiteit en het volume opvoeren. Eventueel iets meer eten en je vetpercentage goed in de gaten houden.
Ik ben van plan om het op te voeren naar 5 dagen, 2 dagen push 2 dag pull 1 dag legs
Afgelopen weken heb ik 3 dagen in de week getraind. Zodra ik meer dan 8 reps voor een compound kan probeer ik zwaarder te pakken. Voor overige oefeningen meer dan 12.
 
Alles klopt niet, vandaar dat je geen progressie boekt.

Nogmaals liegen kan je tegen ons doen, maar niet tegen je eigen lichaam.
Nou nou ik was 1 pita vergeten te loggen. Ik probeer jullie of mijzelf niet voor de gek te houden hoor. Honest mistake. Ben trouwens net 2 weken bezig met serieus m'n eten loggen dus ik geef het nog wel ff tijd voordat ik zou zeggen dat ik geen progressie boek.
 
Back
Naar boven