MuscleMeat

Voorstelrondje

Bezoekers in dit topic

TheForbidden

Novice
Lid geworden
6 mrt 2012
Berichten
15
Waardering
1
Lengte
2m10
Massa
106kg
Vetpercentage
11%
Beste mede krachtpatsers en soepstengels,

Mijn naam is Wiek en ik ben 21 jaar oud, ik heb tot nu toe een half jaar intensief getraind maar toen gestopt door een gebrek aan motivatie. Sinds 2 maanden heb ik de ijzers weer opgepakt en ben nu een andere weg ingeslagen. Geen onmogelijke doelen en geen harde voedingsschema's moeten dit keer ervoor zorgen dat ik wel door ga met sporten.

Het doel is 12kg aankomen in 2016 om massa op te bouwen, daarna in 2017 6 maanden in de cut om de resultaten te zien. Ik train momenteel 4x in de week in de sportschool en 1 keer per week basketbal.
Vetpercentage is +- 18% en bmi 23, om geen gewicht te verliezen moet ik 3500 Kcal binnenkrijgen daarom streef ik naar 4000 Kcal per dag en dat haal ik want ik wordt elke maand zwaarder met zelfde vet %. Ik eet gezond en om de 2 uur. Momenteel gebruik ik geen supplementen maar vanaf 2016 begin ik met whey en creatine.

''off the topic vraag: van mijn 10e tot 15e heb ik wekelijks sustanon 250 (opbouwend in periode van gebruik en dosis) gebruikt om de groei te remmen, kan dit op lange termijn, al 5 jaar dus niet gebruikt, invloed hebben op de snelheid van spiergroei of iets anders?'

Het trainingsschema heb ik van een vriend van mij die al een aantal jaren sport en waarbij de resultaten te zien zijn, hierbij pak ik twee spiergroepen 1,5 tot 2 uur per training:

Chest and back:
Chest

1: Flat Bench Chest Press:
First 15 reps, 60s rest, 12 reps, 60s rest, 10 reps, 60s rest, 8 reps
2: Incline Cable Fly (Lower chest):
First 15 reps, 60s rest, 12 reps, 60s rest, 10 reps, 60s rest, 8 reps
3: Flat Bench Dumbbell Pullover:
5 sets of 8 reps, 60s rest
4: Upper chest until failure (ex: with a machine)

Back:

1: Wide-Grip Lat Pull-down (To chest-height):
5 sets of 10 reps
2: Close-Grip Seated Row:
5 sets of 10 reps
3: Wide-Grip Seated Row:
3 sets of 20 reps, slow and focus on your back.
(Same machine but now with the wide bar that’s used for the Pull-down, row
towards your upper abs)
4: Seated Row 45 Degrees:
5 sets of 10 reps.
(Same machine but now on a 45 degree angle)
5: Shrugs, back slightly bent backwards, feet close to each other:
5 sets of 8 reps, machine or dumbbells
6: Lat Pull-Down until failure
-------
Arms and shoulders:
1: Military press:
5 sets of 8 reps opbouwend met gewichten. Houd je pols boven je elleboog, voor je borst en omhoog met stang zover als je kan

2: Dumbbell Lateral (Side) Raise:
5 sets of 8 reps opbouwend met gewichten. Schouderbladen constant aangespannen, uitademen bij omhoog tot een hoogte van je kin.

3: Dumbbell Front Raise:
5 sets of 8 reps:
opbouwend met gewichten. Arm naast je zij en probeer te wijzen naar de muur voor je.

4: Rear Delts High Face-Pull:
5 sets of 8 reps

5: Dumbbell Upright Rows:
5 sets of 8 reps:
opbouwende gewichten. 45 graden naar achter leunen en met een stang voor je omhoog halen tot net boven borsthoogte, de stang kort vastpakken (handen bijna in het midden dicht bij elkaar), ellebogen zijn altijd hoger dan je pols en stang zo dicht mogelijk tegen je lichaam.

+ na elke oefening 5 reps shrug

6: Burn out, until biceps or triceps failure.

En eenmaal in de week, op een maandag, benen want dan is door de krachtpatsers alles vol bij de andere instrumenten ^^ (denk hierbij aan leg press, leg curls, calfs, abductor en adductor) en buik (sit-ups en leg raises, buik wordt ook al getraind in de overige oefeningen)

Om de week zijn er of 2 trainingen armen/schouders of rug/borst, wellicht kan dit verbeterd worden door 5x in de week te trainen waardoor een gelijke verhouding gerealiseerd wordt.​
 
Is het niet beter om eerst naar 8-12% te gaan ?
 
In mijn vorige trainingsperiode ben ik eerst de cut ingegaan maar dan ben je mager (zeker met 2,10 meter!) en heb je nog nauwelijks spieren, vandaar dat de clean bulk, voor dit jaar, mijn voorkeur heeft. Het vetpercentage is behoorlijks maar ben niet te dik met deze lengte ofs, zijn er meerdere lange brede mensen op dit forum dat je weet?
 
Ik zou als beginner op 18%bf niet te hoog beginnen en liever op of rond onderhoudsbehoefte gaan zitten de eerste periode en wel het bf% wat verlagen.
Probleem is dat je vet cellen ook erg hongerig zijn en je wellicht veel meer vet gaat aanzetten dan spiermassa.

Ik adviseer daarom toch eerst je bf% wat te verlagen door bijvoorbeeld recompositie te pakken.
 
Waarom doe je amper compounds ? Met een hoop machines op rug dag ga je niet veel massa bouwen

Deadlift
Barbel row /yates row
Dumbell row
T bars ?
Chest hetzelfde dumbell press
Ook gewoon goed je benen. Trainen en squatten

En 2 fucking uur per training ?
Je vriend heeft een shitty schema ge copy paste
 
squaten!!!!! :)

En 2 uur trainen lijkt me teveel van het goede.
 
Mooie bro split... Maar ik zou eerst eens lekker echt gaan bouwen met 3x per week full body. Starting strength, Greyskull of Stronglifts zijn het soort programma's waar je in deze fase baat bij hebt.
 
Bedankt allen voor het advies, is het daarbij mogelijk om in deze fase, als je op onderhoudsbehoefte zit, met goed zwaar trainen zowel spierweefsel aan te maken als door de verbranding vet te verliezen? Kan iemand specifieker zijn over recompositie, heb er over gelezen maar dit is in feite een combinatie van een aantal oefeningen?

De trainingen zijn nu vastgesteld op 1,5 uur (schuiven van oefeningen nog in gang omdat we met 2'en trainen). Als lang persoon zijn rugklachten snel opgelopen vandaar dat ik nog niet was begonnen met deadliften/squaten, in de sportschool om hulp gevraagd voor begeleiding om deze goed uit te voeren dus die worden binnenkort opgenomen in het trainingsschema.

Zijn er gegevens bekend over de gebruikelijke tijdsduur van het verliezen van BF% per maand (wat is realistisch)? Samen hebben wij de oefeningen door gesproken en er zal meer gewerkt worden met compound oefeningen en dumbells ipv machines (zoals drunkenmaster het beschrijft) echter vind ik het afkraken van een schema anders dan het geven van advies dus dat laat je voortaan maar achterwege.
 
Ja dat kan. Je kan je spiermassa verbeteren en gelijk je bf% verlagen door goede training en voldoende voeding.

Wat voor oefeningen je doet, tja alles werkt wel. Maar hoe meer en hoe groter compound oefeningen hoe meer spieren je gebruikt in je oefeningen en trainingen en zo des te meer energie gebruikt.

Er zijn geen gegevens over een gebruikelijke tijdsduur van bf% verlagen of vetmassa verkleinen.
 
Back
Naar boven