AndroidHealthClinic

vooruitgang ondanks pijn!!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dosse

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
21 sep 2006
Berichten
93
Waardering
0
"je moet je spiergroepen niet trainenals je nog spierpijn hebt van de vorige training.
Hoe vaak heb je dit niet gehoord of gelezen? waarschijnlijk zo vaak dat je het van zelfsprekend beschouwt.Als je nog spierpijn hebt lijkt het logisch die spier nog wat extra tijd te gunnen om te herstellen.
Toch bestaat er GEEN wetenschappelijk bewijs dat deze stelling ondersteunt.
In TEGENDEEL, recente bevindingen zeggen dat het niet klopt.Je leest het goed!!Nieuw onderzoek waarvan bevindingen werden gepubliceerd in de JOurnal of Strenght and Conditioning Research tonen aan dat het geen probleem is een SPIERGROEP te trainen die je nog spierpijn bezorgt.

Wetenschappen van de National Chiaya
Universiteit in Taiwan en van de Edith Cowan Universiteit in het australische Joondaluo, testten de effecten van twee exentrische ( negatieve) bicepstrainingen die met slechts drie tussenliggende dagen werden uitgevoerd op spierschade en herstel. Ze ondekten dat na de tweede excentrische training de bicepspieren van de proefpersonen niet meer schade hadden opgelopen dan die van proefpersonen die slecht één excentrische trainingen hadden gedaan en bovendien bleken ze net zo snel te herstellen.




greats Dosse

-!!twijfel twijfel!!-
 
Laatst bewerkt:
hm beetje vaag onderzoek,

er staat niets geschreven over intensiteit, dat zou ik wel willen weten eigenlijk.
en 3 dagen noem ik niet 'slechts'
 
Het kan toch ook voorkomen dat je zenuwstelsel de klap nog niet te boven is gekomen, maar dat je spier zelf al wél hersteld is... dan kun je de spier (voor massa toename) ook weer aanpakken! maar om nou naar de gym te gaan om je biceps te trainen, terwijl je nog stekende pijn hebt... ??? dat doe je denk ik alleen als je een plaat voor je kop hebt :D
 
re vooruitgang ondanks pijn

ben het met ovide eens .
hoewel er wel word gezegd dat je dan heel goed een herstelytraining kunt doen omdat dat de doorbloeding ten goed komt.
Als je tot failure of in elk geval een eind in die richting kunt trainen terwijl je nog echte spierpijn hebt ben je trouwens echt keihard of heb je coke gesnoven ofzo dat je niet door de grond gaat van de pijn
 
ja idd als ik nog flinke spierpijn heb kan ik lang niet zo zwaar trainen als dat ik volledig uitgerust ben.
 
Ja ik heb dat gelezen maar had e rook twijfels over daarmee dat ik dit wou meedelen , en al sj epijn hebt voor zelfde is het stijfheid of iets aan zenuwen dus ja je bent het niet 100% zeker je luisterd naar je lichaam en als het teveel pijn doet idd dat rust je gewoon die spier zoveel mogelijk ik wou hgewoon d emeningen horen :) hopelijk komen er nog reacties
 
Back
Naar boven