XXL Nutrition

vooruitgang!(rippetoe) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bulll32

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
19 jun 2007
Berichten
28
Waardering
3
hallo,ben 38 en train heel wat jaren split en full body,hou wel geen logboek of andere dingen bij,probeer altijd deftig te trainen.maar ik moet eerlijk zijn dat ik het laatste jaar nog weinig vooruitgang boek,doe nu de fb op ma ,woe,vrij. en neem van elke groep een deftige oef. chin,dips,bench,deadlift enz..nu is mijn vraag of je via het rippetoe princ. nog eens een extra inpuls kan geven in mijn geval dan,want wil er stillaan mee kappen,de weinige vooruitgang die ik nog boek kan mij nauwelijks nog motiveren,maar doe de sport erg graag en nog een beetje resultaat hoort er toch ook bij.

alle info welkom
 
Als je bedoelt dat je starting strength van rippetoe wil gaan proberen, dan moet je nog in staat zijn elke training gewicht bij te hangen. Ik weet niet dat dit nog kan na jaren trainen.
 
Rippetoe houdt in dat je elke training het gewicht van elke oefening verhoogt. Dit is perfect mogelijk voor beginners, waardoor ze snel vooruitgang boeken, maar voor gevorderde sporters niet, dus voor hen is dit niet het ideale programma. Als je al heel wat jaren traint zal je wrs niet veel aan dit programma hebben, afhankelijk van je huidige stats.

Er zijn wel een aantal programma's die op dezelfde principes gebaseerd zijn (veel squatten, enkel basis-compounds, progressive loading...). Een aanrader voor iets gevorderden zijn:
Bill Starr intermediate
http://www.geocities.com/elitemadcow1/5x5_Program/Linear_5x5.htm
Bill Starr advanced
http://www.geocities.com/elitemadcow1/5x5_Program/Periodized_5x5.htm
Texas method
http://stronglifts.com/the-texas-method-strength-training-for-intermediate-lifters/
 
Eigenlijk zouden ze die "bastardized" versies gewoon "Madcow 5x5" moeten noemen:rolleyes::o:p
 
Eigenlijk zouden ze die "bastardized" versies gewoon "Madcow 5x5" moeten noemen:rolleyes::o:p
Zolang het een heavy/medium/light structuur heeft is het al Bill Starr genoeg imo.

Zo kan ik ook rippetoe's starting strength nemen, 3 sets vervangen door 5 en er dan mijn naam aan geven...
Nee, noem ss maar ss en bs bs.
 
Zolang het een heavy/medium/light structuur heeft is het al Bill Starr genoeg imo.

Zo kan ik ook rippetoe's starting strength nemen, 3 sets vervangen door 5 en er dan mijn naam aan geven...
Nee, noem ss maar ss en bs bs.

Zoals "stronglifts 5x5?"

Bij nader inzien is dat ook wel weer zo. Als mensen spreken over Bill Starr schema's gaat 9/10 x over die madcow kloon ipv het oorspronkelijke programma. Dat kan wat verwarrend zijn. Anyway, laat maar:)

.
 
Zoals "stronglifts 5x5?"
Nu je het zegt ja:p

Bij nader inzien is dat ook wel weer zo. Als mensen spreken over Bill Starr schema's gaat 9/10 x over die madcow kloon ipv het oorspronkelijke programma. Dat kan wat verwarrend zijn. Anyway, laat maar:)

.
Idd wat verwarrend, maar die madcowdingens blijft een bill starr schema. Gewoon niet uit het oog verliezen dat een madcow wel bill starr is maar een bill starr is niet altijd madcow:p
 
thanks mannen voor de info,ga dan nog maar eens voor de split!reden voor de full was eigenlijk dat ik de indruk had dat dit zo lang lijkt voordat je opnieuw dezelfde groep neemt,en ook omdat ik in de gym de 1 groep/week mannen ook geen geweldige vooruitgang zie boeken!ga er nog eens een maand of twee tegen aan,en ga het dan bekijken.(misschien ben ik fout,maar doe deze sport met onderbrekingen en op verschillende gym's toch al heel wat jaren,en zie eerlijk gezegd alleen de AS mannen er echt op vooruitgaan!!)
 
ik raad heavy light medium van bill starr aan
 
het ligt eraan wat je wilt bereiken
waar wil je vooruitgang boeken
zelf nog bijkomen
of meer gewicht aankunnen
er zijn genoeg dingen die je kan doen om je lichaam nieuwe prikkels te geven
supersets
minder rust
andere oefeningen
meer sets minder herhalingen bvb 6x3
minder sets meer herhalingen bvb 3x15
15-10-5 herh
5-10-15 herh
alles twee maal trainen op een week
wisselen van spiergroepen die je samentraint
zelfde oefeningen maar in omgekeerde volgorde
maar als je gewoon geen gewicht meer bijkomt is het heel simpel:)
meer eten:)
 
Back
Naar boven