XXL Nutrition

Vortexx's Contest Log 2012 (A Story Of Cosmic Evolution)

Bezoekers in dit topic

Geniet ervan, & denk niet teveel aan je dieet & trainingen etc. Nu is het tijd voor een welverdiende vakantie! :D
Ik moet nog 7 weken doorbijten :mad:

Thanx bro, zal aan je denken als ik ijsjes aan het eten ben :D
Idd lekker twee weken rust, maar wel met wat BW oefeningen om niet geheel in verval te raken.
Succes met je 7 weken, zal vanavond nog ff alle logjes door spitten voordat ik ga slapen.

Goeie vakantie maatje

Thanx man :)

Welke supplementen had je extra genomen tijdens ud2? Calcium?

Ik gebruikte een complex waar zink/calcium/magnesium in zat en krealyn (creatine) en visolie pillen.

Het progamma UD 2.0 heeft trouwens wel geholpen de laatste weken, want ik was 3 kilo vet kwijt (volgens weegschaal sportschool)
 
Hoelang heb je nu net UD2.0 gedaan? Overweeg het ook om in te lassen, maar liefst niet te lang, gezien de intensiteit :D
 
Hoelang heb je nu net UD2.0 gedaan? Overweeg het ook om in te lassen, maar liefst niet te lang, gezien de intensiteit :D

heb dit 3 weken gevolgd, dus er is hoop :D
 
Hehe vanmiddag thuis gekomen van 2 weken bloedheet Spanje met tijgermuggen.
Was te warm om te trainen (35-38 graden) dus echt twee weken rust gehad.
Moet qua voeding ook weer in m'n ritme komen, maar mag niet klagen over m'n shape.
Maandag voor drie dagen naar Zeeland om te klussen en daarna de nieuwe planning maken qua voeding & training voor het aankomende jaar.

Vind het jammer dat ik de stemming niet heb kunnen volgen en zelf niet heb kunnen stemmen.
Iedereen bedankt die de moeite heeft genomen om te stemmen en ik hoop volgend jaar
revanche te kunnen nemen i.v.m. het mislukken van de foto's/contestshape.
 
Hehe, lekker man! Zuid Frankrijk precies dezelfde temperaturen, enkel zonder die tijgermuggen (al is mn vrouw wel gestoken).
En nu is het hier ook perfect qua weer :D
Ja, succes komende jaar met trainen en gainen, tot de volgende he ;)
 
Foei, lekkere vakanties dit jaar. Geniet er nog even van man. Nu is het de tijd van rusten, verdiend :)
 
Wat gaat hier nu gebeuren? Clean bulk? Of grof bulken jaartje?
 
Hehe, lekker man! Zuid Frankrijk precies dezelfde temperaturen, enkel zonder die tijgermuggen (al is mn vrouw wel gestoken).
En nu is het hier ook perfect qua weer :D
Ja, succes komende jaar met trainen en gainen, tot de volgende he ;)

Thanx man, jammer dat je niet gaat loggen en ik zie al uit naar aankomend voorjaar :)

Foei, lekkere vakanties dit jaar. Geniet er nog even van man. Nu is het de tijd van rusten, verdiend :)

Genieten doe ik zeker, jammer alleen dat het maandag al weer over is :(

Wat gaat hier nu gebeuren? Clean bulk? Of grof bulken jaartje?

Ga denk ik een nieuwe log starten, waar ik m'n doelen en dieetvormen in zal vermelden.
Weet nog niet helemaal hoe ik het aan wil pakken, maar daar start ik pas half september mee omdat ik eerst nog extra ga trainen voor een 10 km loop die elk jaar in onze gemeente gehouden wordt.
Ik blijf tussendoor wel trainen en letten op mijn voeding, maar het echte werk begint dus pas half september.
 
19e 6,5K gerend met één kleine tussenstop vanwege buikkramp

20e UB workout en daarna weer 6,5K in één keer

21e 6,5K in één keer met drie korte sprints



Voeding ziet er over het algemeen tot 16 september zo uit:

1. 125 gram cruesli + 250 gram kwark

2. 2 broodjes + slankie 20+

3. 50 gram sla + blikje tonijn + blikje ananas + zongedroogde tomaat + pijnboompitten + yoghurt dressing + 2 broodjes + slankie 20+

4. 2 broodjes + slankie 20+

5. avondeten (vlees + groente + 50-75 gram carbs pasta of rijst)

6. na hardlopen/training 0,5 liter chocomel light

Heb de intensie om de dag voor de loop een medium refeed te houden.
Weet alleen niet hoeveel dagen van te voren ik het beste rust kan houden ?



Nadat ik mijn ouders + zus zo ver heb gekregen om te gaan trainen is mijn broertje aan de beurt.
Die zal ik persoonlijk begeleiden dus dat wordt weer eens wat anders.
Denk dat ik em nog niet aan de grote drie zet, maar ook niet alleen machines laat doen.

Zal waarschijnlijk wel een fullbody worden de eerste 2-3 maanden met hogere volumes om z'n aanhechtingen langzaam aan te laten wennen aan de stress.
En wat cardio kan ie ook wel gebruiken, dus dat wordt wel lachen :D
Vanavond gaan we beginnen en zal dan ook meteen een VP meting voor hem aanvragen (samen met mij) dan heeft ie alvast motivatie genoeg zodra de tweede meting wordt gedaan in december :p
 
Laatst bewerkt:
Ziet er weer goed uit bro succes samen met je broeder
 
Ziet er weer goed uit bro succes samen met je broeder

Thanx Hendrie :)


Gisteravond in m'n eentje het parcours gelopen van de 10K van donderdag en droog aangekomen :D
Tijd bijgehouden (51:01) en verbeterd tegenover vorig jaar (52:48)
Het lijkt misschien nog niet eens zo'n goede verbetering, maar heb in één week van 5K toegewerkt naar de 10K
Dit was ook meteen m'n eerste 10K van dit jaar, omdat ik i.v.m. cut geen lange afstanden had gerend (max. 5K)
Achteraf wel dikke verzuring in de quads & kuiten, dus ff lekker in bad geweest en vanochtend had ik alleen nog wat stijve kuiten. :o
 
Lekker man, had vanavond ook weer 11 k gelopen, echt zalig gewoon dat gevoel achteraf!
Cardio FTW! :cool:
 
getver wat lopen jullie afstanden ... kom ik kijken met mijn 3 a 5km :o
 
Lekker man, had vanavond ook weer 11 k gelopen, echt zalig gewoon dat gevoel achteraf!
Cardio FTW! :cool:

Zeker goed gevoel aan overgehouden, maar spierpijn komt nu ook opzetten en daar ben ik wat minder blij mee. :(
Ik hoop voor donderdag weer volledig hersteld te zijn, anders wordt het een pijnlijke bedoeling. :o

getver wat lopen jullie afstanden ... kom ik kijken met mijn 3 a 5km :o

Ik vind 5K eigenlijk net een lekkere afstand, maar die keuze heb ik bij deze loop niet en ik voel er niet veel voor om met 12-13 jarigen mee te rennen voor de 3K :p
 
Mooie afstanden hoor, nice. Je traint nu niet vaak toch i.v.m. aankomende wedstrijd? Dus mindere herstel heb je geen last van?
 
Mooie afstanden hoor, nice. Je traint nu niet vaak toch i.v.m. aankomende wedstrijd? Dus mindere herstel heb je geen last van?

Ik had m'n benen de 15e voor het eerst weer heel licht getraind na drie weken (3x10x40) maar kreeg daar zo'n spierpijn van
dat het niet te combineren was met daar naast nog eens hardlopen.
Dus train ik nu 2/3x per week UB, maar ik ben nog aan het opbouwen om blessures te mijden (vooral schouders)
Daarnaast ben ik nu meer m'n broertje aan het coachen, zodat deze zelfstandig kan trainen als ik 17 september met m'n 1e schema begin.

Herstel is wat langer omdat ik nu in verhouding meer ren in minder dagen en m'n voeding niet boven onderhoud ligt (bewust)
Op zich geen ramp, maar vandaar dat ik wat onzeker ben of ik donderdag volledig fit ben.
Heb van vorig jaar wel geleerd om min. een paar dagen van te voren niet meer te rennen om de benen zo goed mogelijk te krijgen.

Als het goed is wordt het niet al te warm tijdens de loop en kunnen we ook nog een nat pak verwachten als ik geluk heb.
Vind dat persoonlijk alleen maar lekkerder, omdat ik qua weersomstandigheden wel alles gehad heb tijdens m'n rondjes
en het een extra kick geeft (soppen in je schoenen) :D
 
getver wat lopen jullie afstanden ... kom ik kijken met mijn 3 a 5km :o

Jij bent ook zwaarder, denk dat het effect op hetzelfde neerkomt qua belasting, verbranding en conditie opbouw!
 
Ik had m'n benen de 15e voor het eerst weer heel licht getraind na drie weken (3x10x40) maar kreeg daar zo'n spierpijn van
dat het niet te combineren was met daar naast nog eens hardlopen.
Dus train ik nu 2/3x per week UB, maar ik ben nog aan het opbouwen om blessures te mijden (vooral schouders)
Daarnaast ben ik nu meer m'n broertje aan het coachen, zodat deze zelfstandig kan trainen als ik 17 september met m'n 1e schema begin.

Herstel is wat langer omdat ik nu in verhouding meer ren in minder dagen en m'n voeding niet boven onderhoud ligt (bewust)
Op zich geen ramp, maar vandaar dat ik wat onzeker ben of ik donderdag volledig fit ben.
Heb van vorig jaar wel geleerd om min. een paar dagen van te voren niet meer te rennen om de benen zo goed mogelijk te krijgen.

Als het goed is wordt het niet al te warm tijdens de loop en kunnen we ook nog een nat pak verwachten als ik geluk heb.
Vind dat persoonlijk alleen maar lekkerder, omdat ik qua weersomstandigheden wel alles gehad heb tijdens m'n rondjes
en het een extra kick geeft (soppen in je schoenen) :D

Waarom eet je bewust niet boven onderhoud? Volgens mij heb ik dat niet meegekregen. Ik wil zelf namelijk cardio doen en 20% tekort creëren op zondag en maandag benen trainen. Weet alleen niet hoe zit met herstel vandaar.

17 september, dan is de wedstrijd nabij! Wel cool dat je je broertje coacht, had ik maar zo'n broer :D
 
Waarom eet je bewust niet boven onderhoud? Volgens mij heb ik dat niet meegekregen. Ik wil zelf namelijk cardio doen en 20% tekort creëren op zondag en maandag benen trainen. Weet alleen niet hoe zit met herstel vandaar.

17 september, dan is de wedstrijd nabij! Wel cool dat je je broertje coacht, had ik maar zo'n broer :D


Om zo min mogelijk vetgains te maken, omdat ik merk dat ik minder droog ben als in de contest fase en niet de beweging krijg
die volstaat met de factor die over m'n basisbehoefte berekend is.
Dus misschien dat ik in dat opzicht misschien wel redelijk tegen onderhoud zit.
M'n gewicht blijft in elk geval nu 's ochtends schommelen tussen de 84-85 kilo en dat vind ik wel fijn zo.

Komt nog bij dat ik dus a.s. donderdag de "wedstrijd" (10K) doe en daarna begint het hele feest do/vrij/za/zo (kermis) en
volgende week weer vrij/za/zo/ma dus dat wordt bovengemiddeld alcohol misbruik en daarom dat ik pas de 17e september "echt" begin.

Tuurlijk ga ik niet alle dagen (elke kermis 3 dagen) :D maar dan zal m'n voeding op 's ochtends na niet heel clean zijn.
Ik denk dat ik merendeel aan de wiskey (red label) + cola light ga en niet totaal los ga, maar dan zullen de cal. wel wat hoger uitvallen
dan de afgelopen weken.
Heb er daarom ook voor gekozen om morgen de begin VP meting te doen en niet na de kermissen. ;)

Had eigenlijk niet verwacht dat ik m'n broertje zou gaan coachen, maar in principe is het wel leuk om kennis over te dragen.
Hij heeft alleen een probleem aan z'n knieen, waardoor ik van alles aan het uitproberen ben qua aanpassingen met oefeningen en alternatieven.
Hij is alleen heel praktisch ingesteld en heeft nog niet het geduld als ik hem theoretisch wil onderleggen.
Hij ontbijt nooit 's ochtends (IF FTW) maar ik heb hem nu zover dat hij cruesli met kwark eet i.p.v. 's middags naar de Mac te gaan. :D
 
Jij bent ook zwaarder, denk dat het effect op hetzelfde neerkomt qua belasting, verbranding en conditie opbouw!

Tja, zou best kunnen maar tegen juli volgend jaar moet ik de 10km in 50' kunnen lopen :p
 
Back
Naar boven