AndroidHealthClinic

Vortexx's Log (Resistance is Futile) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Training:

Squat

5x50
5x70
5x80
5x80
5x80
5x80
5x80

Overhead Press

10x20
8x32,5
6x32,5
6x32,5
6x32,5
5x32,5

Deadlift

10x80
6x80
6x80
5x80

Note:
De concentratie van gister was van een laag peil :(
De Squats gingen zwaarder dan ik had verwacht, maar zoals altijd alles minimaal op parallel.
Kon door de drukte niet eerst met de Overhead Press verder gaan dus ben ik gebleven waar ik stond en meteen de Deadlift er achter aan gedaan.
Maakte de fout om de tweede set al zes reps te maken, dus voor straf een vierde setje gedaan van vijf reps :D
De Overhead Press ging niet soepel, want bij de eerste werkset kreeg ik last van een spier midden in mijn rechterhand waardoor ik de stang anders moest hanteren om zo veel mogelijk mijn hand te ontzien. :mad:

Gewicht: 87,1 kg :)
 
7 sets squatten is een behoorlijke belasting. Goed gedaan.:)
 
7 sets squatten is een behoorlijke belasting. Goed gedaan.:)

thanx, het squatten begint steeds zwaarder te worden en dan telt zo'n opwarm setje ook redelijk mee in het geheel :p
Gelukkig krijg ik vanaf volgende week weer regelmaat, dus een betere herstelperiode tussen de training door :D
 
Training:

Squat

10x50
5x70
5x82,5
5x82,5
5x82,5
5x82,5
5x82,5

Bench Press

10x40
8x50
8x50
8x50
8x50
8x50

Barbell Rows

10x40
10x40
10x40
10x40
10x40

Note:
Had donderdag na de training nog 1,5 uur wezen volleyballen en dat voelde ik nog flink in de quadriceps.
De Squats gingen daarom moeizaam, maar zoals het hoort alles op parallel gedaan.
We hebben maar één flat bench en die was bezet, dus ben tussendoor ff wezen lopen op de band (kan moeilijk stil zitten :D) en daarna m'n sets gedaan en die waren lekker stevig.
Ik kan wel merken dat door de vele sets die ik nou gedaan heb de afgelopen weken dat de automatiek qua uitvoering er steeds meer begint te komen. :cool:
Barbell Rows gaan qua uitvoering nog steeds goed, alleen de laatste paar reps van de laatste set waren wat minder.
Dus ga volgende keer toch maar es over op de 5x8 reps i.p.v. de 5x10
Ben nu 5 dagen bezig met de creatine, maar heb het idee als ik in de spiegel kijk dat ik er "voller" & massiever begin uit te zien (vooral bovenkant borst/schouders)
Maar dat kan natuurlijk ook psychologisch uit m'n kop komen :D

Gewicht: 87,6 kg (3,6 kg in 19 dagen :))
 
I'm in, sterkte met het behalen van je doel:-)
 
I'm in, sterkte met het behalen van je doel:-)

Thnx, hoop dat ik ver kom met dit schema.

Had je nog niet gezien omdat ik hier log en nu pas zie dat er een aparte sectie is voor de vrouwen, maar ben ff wezen kijken in jouw logje en heb em ff snel doorgelezen (92 pagina's :eek:) leuk te zien hoe je zo enthousiast begon en nu al zo ver bent gekomen.
Jammer dat je rug op dit moment minder is en dat je ziek bent (beterschap :aai:)
 
Ik zou zeker niet door al die pagina's geen zwoegen. Maar wacht maar volgende week ben ik weer aan het knallen:-)
 
wow begin van je log 84kg, en nou zit je al aan de 87.6kg. shit gaat hard bij jou. die 100kg ga je zeker halen:)
 
wow begin van je log 84kg, en nou zit je al aan de 87.6kg. shit gaat hard bij jou. die 100kg ga je zeker halen:)

De eerste paar kilo gaan altijd snel bij mij, maar ik hoop zeker dat ik dit jaar dicht bij die 100 kilo kan komen.

---------- Post toegevoegd Mon 12 Sep 2011 om 09:31 ----------

Gistermiddag kon ik het niet laten en heb ik een rondje van ongeveer 5 km gedaan.
Op de helft begonnen mijn quadriceps al lichtelijk te branden, maar toch het rondje afgemaakt en daarna een shake genomen.
Hopen dat ik straks m'n Squats redelijk doorkom :D
 
Moet lukken.
 
Cardio voor de squat. Moet kunnen, hoewel de meesten het omgekeerd doen. Suc6; ik lees het strax wel.:)
 
Training:

Squat

5x50
5x70
5x85
5x85
5x85
5x85
5x85

Overhead Press

10x20
8x35
6x35
5x35
5x35
5x35

Deadlift

10x85
8x85
6x85


Note:
Toen ik het aantal auto's op de parkeerplaats zag dacht ik in eerste instantie; dit wordt helemaal niks vandaag (maar wat blijkt)
I did it, Squats gingen zwaar maar heb alles gehaald op parallel en dat voelde top :)

Ik kreeg trouwens redelijk wat responds op het gewicht wat ik gebruikte (niet rechtstreeks dat dan weer wel:rolleyes:) ondanks dat het hier misschien niet veel voorsteld. Daarna verder gegaan met de Deadlift, want het was te druk aan de andere kant om de Overhead Press te doen.
Deadlift ging goed, alleen bij de laatste 6x moest ik een deadstop maken bij de 4e rep door falende grip :o

Overhead Press ging redelijk, maar had helaas nog last van m'n rechterhand (snijdende pijn bij te hoge plaatsing van de barbell in de hand)
Daarna nog een buikspieroefening op zo'n bal gedaan om toch een beetje de abs bij te houden.
 
Ziet er goed uit.:-)
 
Klasse! geen last van het hardlopen gehad? :)
 
Deadlift ging goed, alleen bij de laatste 6x moest ik een deadstop maken bij de 4e rep door falende grip :o
DEADlift, je moet altijd een deadstop maken. Kan niet de specifieke reden geven omdat ik de juiste termen niet ken, maar als je je gewicht niet op de grond laat rusten train je de begin fase niet dacht ik.
 
Ziet er goed uit.:-)

Thnx, voelde ook goed :)

Klasse! geen last van het hardlopen gehad? :)

Had nog wel spierpijn, maar tijdens de uitvoering niet echt veel van gemerkt.

DEADlift, je moet altijd een deadstop maken. Kan niet de specifieke reden geven omdat ik de juiste termen niet ken, maar als je je gewicht niet op de grond laat rusten train je de begin fase niet dacht ik.

In mijn uitvoering tik ik ook steeds de grond aan, maar met een deadstop bedoel ik eigenlijk dat ik ff m'n handen los liet van de bar om vervolgens weer snel vast te pakken en verder te gaan.

Wat ik wel eens zie bij ons in de sportschool (wordt weinig gedeadlift) is dat men de bar op de zijbalken (weet de naam hiervoor niet zo snel) laat rusten op zo'n 20 cm boven de grond weer naar boven gaan en dus niet de hele baan naar beneden maken.
 
Ik doe dat vaak bij de deadlift. Even rusten, goed vastnemen en dan volgende rep. Is totaal niet erg. En wat bedoel je met tikken. Gewoon tik en weer weg, of laat je hem rusten?
 
Ik doe dat vaak bij de deadlift. Even rusten, goed vastnemen en dan volgende rep. Is totaal niet erg. En wat bedoel je met tikken. Gewoon tik en weer weg, of laat je hem rusten?

Jep, gewoon tik en weer omhoog.
Heb eigenlijk de rustmethode maar één keer gebruikt toen ik eens 100 kg deed deadliften (5 reps)
Dus na elke rep weer de grip verstevigen en verder gaan, maar ik vind dat minder prettig aanvoelen dan het aantikken en weer omhoog gaan.
 
Training:

Squat

5x50
5x70
5x87,5
5x87,5
5x87,5
5x87,5
5x87,5

Bench Press

10x40
8x52,5
8x52,5
8x52,5
6x52,5
6x52,5

Barbell Rows

8x42,5
8x42,5
8x42,5
8x42,5
8x42,5

Note:
Squats waren zwaar en had ook nog een leuke actie na mijn 4e set.
Ik leg de bar terug op de haken, althans ik dacht dat ik ze allebei op de haken had liggen (niet dus) :o
Gelukkig viel aan de ene kant alleen alle gewicht er af en bleef links gewoon liggen, dus snel alles er weer op gelegd en mijn laatste set afgemaakt.

Benchen ging goed en krijg ook steeds meer het ritme te pakken i.p.v. het vasthouden bij de uitstoot.(hoogste punt) kan ik de balans beter bewaren en meteen weer dalen.

Bij de Barbell Row moet ik echt op mijn techniek letten, want het eerste setje voelde ik mijn schouders meer dan m'n bovenkant rug.

Dus op de blunder na van de eerste oefening ging het wel lekker, maar denk dat de max voor 5x5 van m'n Squats er nu toch snel aan zit te komen (helaas)


Gewicht: 87,2 kg (zit nu rond de 3800-4000 cal. dus...)
 
Goed bezig op je compounds: de volgende x ben je wsl wel voorzichtiger bij het terugleggen van het gewicht:eek:. :)
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven