XXL Nutrition

Vortexx's Log (Resistance is Futile) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Training:

Squat

5x50
5x70
5x80
5x90
5x90
5x90
5x90
4x90 :mad:

Overhead Press

10x20
5x30
5x37,5
5x37,5
5x37,5
5x37,5
5x37,5

Deadlift

5x50
5x70
5x90
5x90
5x90

Note:
Het zat er aan te komen dat mijn Squat een keer ging falen, maar er zat helaas niet meer in.
Bij de vierde rep van de vijfde set kwam ik niet meteen naar boven en moest ik er alles uit persen om omhoog te komen.
Heb tijdens het omhoog gaan ook nog twee kleine stappen moeten maken, maar dat had gelukkig geen gevolg voor mijn onderrug.
Dus volgende keer ga ik naar 3x5 ook omdat ik niet al te lang meer met dit schema wil doorgaan (saai), dus geen deload.

Meteen de Deadlift er achteraan gedaan en kon goed merken dat de Squats ervoor veel energie gekost hadden, maar wel alles gehaald.
Heb nu gekozen voor warm-up setjes omdat het gewicht toch aan de zware kant wordt.
Vandaar de 3x5 i.p.v. wat ik hiervoor normaal deed.

De Overhead Press ging goed, maar nog steeds last van een steek in mijn rechterhand.
Hopelijk dat dit voldoende rust krijgt in het weekend, zodat ik woensdag weer pijnvrij deze oefening kan doen.

Gewicht: 88,0 kg :)
 
mooie training man, squat is ook nice. misschien baal je er wel een beetje van dat je de allerlaatste herhaling failt marja. het is een PR toch. en bw gaat nog steeds hard:)
 
ja je bw stijgt snel als het bij mij niet lukte ging ik ok lager in sets of reps
 
1) je warm up setjes bij de squat zijn veel te zwaar. Je benen en rug zijn al moe voordat je begint met squatten. Als je goed opwarmt had je niet gefaald. Hier staat er wat meer info over hoe je goed opwarmt: http://stronglifts.com/5-rules-to-find-your-perfect-warm-up-weight/

2) Bij het programma is het niet de bedoeling dat je bij de deadlift 3x5 doet. Je rug werkt veel bij de squats, ga je 3x5 bij de deadlifts gaan doen gaan zowel de squats als de deadlifts veel sneller vastlopen dan normaal.
 
Ziiet er toch goed uit:) het kan niet allemaal in een keer soms een heel klein beetje terug en dan weer knallen:D

@ s4ndro= goede info:D
 
mooie training man, squat is ook nice. misschien baal je er wel een beetje van dat je de allerlaatste herhaling failt marja. het is een PR toch. en bw gaat nog steeds hard

ja je bw stijgt snel als het bij mij niet lukte ging ik ok lager in sets of reps

Thanx

Alles wat ik nu op de squat haal is PR voor mij, omdat ik voorheen met m'n rug naar de spiegel toe deed squaten.
En toen deed ik alles partial en niet op parallel.
Heb me vanochtend gewogen en ben nu 88,5 kg :D

1) je warm up setjes bij de squat zijn veel te zwaar. Je benen en rug zijn al moe voordat je begint met squatten. Als je goed opwarmt had je niet gefaald. Hier staat er wat meer info over hoe je goed opwarmt: http://stronglifts.com/5-rules-to-fi...arm-up-weight/

2) Bij het programma is het niet de bedoeling dat je bij de deadlift 3x5 doet. Je rug werkt veel bij de squats, ga je 3x5 bij de deadlifts gaan doen gaan zowel de squats als de deadlifts veel sneller vastlopen dan normaal.
Fri 16 Sep 2011 22:46

Daar dacht ik ook al aan, maar vond 5 reps al weinig dus vandaar.
Ga vanavond nr. 1 maar eens uitproberen, kijken of het nog wat uitmaakt :p
Enne nr. 2 zal ik qua opwarmen ook aanpassen volgens nr. 1 (volg je het nog ;))
Ik denk dat ik binnenkort toch naar de 2 setjes ga omdat ik steeds dichter bij m'n PR kom van de Deadlift (1x5x100)

Ziiet er toch goed uit het kan niet allemaal in een keer soms een heel klein beetje terug en dan weer knallen

@ s4ndro= goede info

Thanx
Ik weet wat je bedoelt, maar het zit er nu eenmaal in dat we vooruit willen i.p.v. een stap terug te doen ;)




Heb zaterdag voor de afwisseling een fullbody gedaan (alle spiergroepen 1 oefening van gemiddeld 4 sets en 8 reps)
Vooral voor de UB voelde het lekker aan om weer eens wat andere oefeningen te doen, dus als de tijd/spieren het toelaten zal ik dit elke zaterdag doen.

Mijn plan voor richting oktober is om de oefeningen die ik nu doe te integreren in een 3-split als vast element, zodat ik toch de motivatie kan behouden om me te verbeteren op deze oefeningen en tegelijk de afwisseling heb van andere oefeningen.
 
Deadlift is maar 1 setje van 5 omdat je onderrug al zwaar wordt belast bij het squatten.;)
In het begin kun je dit misschien nog meer dan 1 setje doen maar als je zwaarder komt niet meer..
 
Training:

Squat

2x5 bar
5x40
3x60
3x80
5x92,5
5x92,5
5x92,5

Bench Press

10x40
8x55
8x55
8x55
6x55
6x55

Barbell Rows

8x45
8x45
8x45
8x45
8x45

Note:
Door de nieuwe opbouw van m'n opwarm-sets kwam ik de 3 setjes 92,5 kg redelijk goed door, maar het blijft gewoon zwaar. ( op naar de 95 kg :D )

De bench press ging goed, maar de opbouw qua sets was nu wel de max, dus ga volgende keer een 2x5 opwarm-set draaien met 40 & 50 kg.

Bij de barbell rows moest ik er ff inkomen omdat ik m'n rechterschouder bij het benchen waarschijnlijk iets te veel gebruikt had, maar dat was bij de derde set alweer verdwenen.

Had na afloop nog wel wat energie over dus dat was wel weer een pluspunt t.p.v. de vorige keer :)

Wat wel zwaar irritant is dat m'n horloge het gisteren om 20:45 begeven heeft en ik dus alle rustpauzes op de klok in de zaal moest bijhouden.
Morgen dus maar eens naar de juwelier voor een nieuwe batterij.
 
ik vind het toch heel mooi die squat. goed gedaan. Volgende keer gewoon 97.5 kilo, ennne niet minder.;D:D:D
 
ik vind het toch heel mooi die squat. goed gedaan. Volgende keer gewoon 97.5 kilo, ennne niet minder.;D:D:D

Als ik spotters zou hebben zou ik het wel aandurven, maar na die actie op de 90 kg heb ik toch meer angst voor de squat :o
 
Heb je geen rack om in te squaten dan?
 
Heb je geen rack om in te squaten dan?

Ja die hebben wij, maar niet van die stangen zoals jij die aan de voorkant op jou rack hebt zitten waardoor je de bar altijd nog daar op kan leggen als je niet meer omhoog kan komen.

Trouwens als ik wel spotters zou kunnen regelen zouden die niet eens de ruimte hebben om fatsoenlijk te spotten. :o
Ons rack/cage staat aan de voorkant tegen een spiegelwand en aan de zijkant kun er net tussen wurmen om je gewichten er op te laden.
Dus mijn enigste optie is de bar naar achter laten vallen mocht het wel zo ver komen. :rolleyes:

Lichtpuntje is dat onze sportschool een nieuwe locatie krijgt en hopelijk dan wat ruimer ingedeeld wordt dan nu het geval is.
Met eventuele aangepaste cage (als ik er om vraag), want eigenaar heeft net 2 jaar geleden z'n fitness apparatuur vervangen.
 
Say what ? Harder trainen! hahah ;)
Nette training bro, nice squat

haha you got me there ;)

Voor straf ga ik morgen er chins of dips bij doen :D
 
Goede training met je BP en SQ. Zie daar 100kg aankomen glinsteren. Knappe workouts.:)
 
Goede training met je BP en SQ. Zie daar 100kg aankomen glinsteren. Knappe workouts.:)

Thanx, ik hoop zeker dat ik die 100 kg ga halen (3x5) :D
 
---------- Post toegevoegd Wed 21 Sep 2011 om 20:53 ----------

Training:

Squat

2x5x20
5x40
3x60
3x80
5x95
5x95
5x95


Overhead Press

5x20
5x30
5x40
5x40
5x40
5x40
5x40

Deadlift

5x60
5x80
5x95
5x95
5x95

Chin-up

3x5xBW

Dips

3x8xBW

Note:
Squats waren zwaar, maar gingen goed op parallel.
Het rare vindt ik alleen dat m'n 1e setje van mijn werksets de laatste twee keer zwaarder gaan als de setjes daarna (2e & 3e set)

Overhead press ging lekker, maar begint al redelijk zwaar te worden.
Ik moet soms de verleiding weerstaan om er een push press van te maken.
Maar ik hoop nog wel de 50 kg te halen hiermee (al is het maar 3x5)

Deadlift was ook zwaar, zeker nu ik deze oefening na de overhead press deed i.p.v. ervoor.
Na afloop stonden m'n onderarmen incl. polsen helemaal strak :cool:
Hoop hier echt dik boven de 100 kg mee te komen zodat één van m'n stats nog enigszins redelijk is :D

Had eerst in de gedachte om één oefening extra te doen, maar m'n triceps waren nog lang niet zuur dus toen ook maar dips erbij gedaan.
 
Nou ik toch bezig ben, mijn voeding voor vandaag:

100 gram brinta
500 ml melk
40 gram whey
1x vitamine C
1x multi vitamine

3 broodjes
50 gram rosbief
35 gram amandelen
1 appel

130 gram tonijn
140 gram ananas
4 broodjes
2 plakken kaas

225 gram kwark
35 gram amandelen
1 kiwi
3 broodjes

30 gram whey
30 gram dextrojuice
5 gram creatine

200 gram kipfilet
175 gram groente
125 gram pasta

225 gram kwark
35 gram amandelen
1 banaan
75 gram pasta
 
Goed bezig met je voeding en een lekker sq sessie.:)
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven