AndroidHealthClinic

vraag aan de experts (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DemonicGary

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
15 mei 2003
Berichten
4
Waardering
0
Ikzelf ben geen bodybuilder, en ben ook niet van plan om dit te worden, maar ik kwam toevallig op dit forum en was het één en het ander over voeding aan het lezen toen ik besloot om maar ff me foto's te posten.

Ik ben 1:85 weeg 72 +- en heb geen flauw idee wat mn vet % is.

Ik doe eigenlijk amper krachttraining, alleen de laatste 3 maanden sinds ik van ninjutsu over ben gestapt op kickboxen doe ik af en toe wat apperaten en haltertjes, maar nooit 'heavy shit'.

Over het eten; ik eet gewoon gezond, niet meer dan genoeg ofzo, veel havermout, rijst, vlees, bruin brood, groente en fruit.

Ik doe heel veel qua conditie zoals touwtjespringen en ben net begonnen met vrij regelmatig zwemmen.

Nu mijn vraag aan jullie: ik wil mn armspieren wat groter hebben , wat meer blokjes, gewoon algemeen wat gespierder. Hoe zou ik het moeten aanpakken zonder 7 maaltijden per dag want daar zit ik niet echt op te wachten :)

njah hier zijn ze dan. Buikspieren :
[Abeelding niet meer beschikbaar]

Armspier :
[Abeelding niet meer beschikbaar]

Armspieren :

[Abeelding niet meer beschikbaar]

Dat ik zo wit ben kan ik nix aan doen, hehe Iers bloed ;)
Wou nog ff zeggen dat 't n leuk forumpje is, heb wat voedingsinfo gelezen en trainingstechnieken, maar ik wou het zo ff direct vragen.

Ik weet dat ik niet zo breed ben als sommige van jullie dus plz spaar me met jullie commentaar :D
 
Waaorm heb je geen zin in meerdere maaltijden?
je kan er ook min. 4 per dag eten (doen er wel meer geloof ik) maar heb je geen tidj ervoor? op zich zie je er al netjes uit voor iemand die niet aan krachttraining doet.

je moet er echter wel iets voor over hebben. als je grotere armspieren wil zal je toch ok de rest moeten aanpakken. vooral squatten en deadliften zijn voor algemeen spiermassa van belang.

en doe niet te veel en vaak in een keer (less is more) maar zet voor jezelf eens ene trainingschema op en post die in de trainingsectie. als je eenmal begint ga je je er echt lekker bij voelen. dat garandeer ik je en ben je blij dat je bent begonnen. zowel geestelijk als fysiek zal je blij zijn dat je bent begonnen. beetje bij beetje wordt je meer gedisciplineerd i datgene wat je wil bereiken. maar stel wel realitsche doeln. anders raak ej alleen maar gedesillusioneerd. en heb geduld

[Link niet meer beschikbaar]

en hier zal je ook wel wat aan hebben
[Link niet meer beschikbaar]

daarbij kan je je armen qua oefeningen houden op de basisoefeningen, barbell curl en dumbbell curl voor biceps en smal bankdrukken en dippen bijvoorbeeld voor triceps. voeg hier de nodieg isloatieoegeningen aan toe (concentrationcurl of preacher culr voor biceps en pushdown of extension voor triceps) maar je armen zullen om echt zwaar te willen gaan ondersteuning nodig hebbe van de andere grotere spiergroepen. zoals je bij bovenstaande link al kon lezen

maar hoe je t ook wend of keert je zal genoeg moeten eten. en dan kom je toc op meerdere maaltijden uit. en jij kan aan jelichaamsbouw te zien wel t een en ander vreten want jij zal niet echt snel vet aanzetten. en je voeding hou je je ook al wel mee bezig maar eet dus wel regelmatig over de hele dag.

hier een link met tips voor je
[Link niet meer beschikbaar]

daarbij geef je aan dat je geen BB'er wil worden, maar gewoon gespierder, maar dat is toch de essentie van BB. breder en gespierder worden, aan je lichaam bouwen.

ik hop genoeg info verschaft te hebben en wens je veel succes ermee. en kijk gerust rond hier en als je vragen hebt zoek je erst via de zoekfunctie en kom je er dan nog niet uit schroom dan niet om vragen te stellen.:thumb: :lifter:
 
Laatst bewerkt:
moet het per se squatten zijn of zijn bijv. leg extensions ook goed voor algemene groei?
 
Originally posted by beschuit
moet het per se squatten zijn of zijn bijv. leg extensions ook goed voor algemene groei?

nee, leg extensions is een isolatieoefeningen en geen zware samengestelde oefening. sqautten en deadlift zijn DE oefeningen vor algemene massa. deze oefeningen stimuleren een afgifte van anabole hormonen (kan t niet helemaal duidelijk uitleggen) waar het hele lichaam profijt van kent. samengestelde oefeningen belasten meerdere spiergroepen zodanig dat je hele lichaam als t ware beter kan groeien.
 
hmm toch maar wat meer oefenen dan om de beweging goed te doen dan...

Ik begin pas net en ik heb moeite om mijn voeten plat op de grond te houden en ook kan ik nog niet altijd mijn evenwicht houden.

enige tips hiervoor of is het gewoon een kwestie van de beweging onder de knie krijgen?
 
algemeen gespierder = simpelweg ALLES trainen! Good Luck :thumb:
 
zou ook je pecs wat groter maken, zou een goede zaak zijn.
 
Originally posted by beschuit
hmm toch maar wat meer oefenen dan om de beweging goed te doen dan...

Ik begin pas net en ik heb moeite om mijn voeten plat op de grond te houden en ook kan ik nog niet altijd mijn evenwicht houden.

enige tips hiervoor of is het gewoon een kwestie van de beweging onder de knie krijgen?
Je kan ook wat je voeten wijder uit elkaar zetten, kijken of dat wat helpt. Ik denk van wel.
 
Die jongen hoeft echt nog niet te squatten en deadliften hoor. Doe ik ook niet. Maar z'n voedingspatroon zal wel aangepast moeten worden als 'ie gaat trainen.

Trouwens DemonicGary, lijkt me dat je wel wat in huis hebt om wat massa op te bouwen. En van mij krijg je positive karma omdat je gwoon 't lef hebt om meteen je pic hier neer te zetten! Da's niet niks.
 
Wil je gezien jouw activiteiten, welke bestaan uit voornamelijk cardio, meer spiermassa krijgen dan zal je boven je dagelijkse calorieverbruik moeten eten. Dat zal in jouw geval best lastig zijn als je zoveel cardio activiteiten doet. Je zal dus echt flink moet proppen en zoveel mogelijk eten. Je zou wel evt. wat krachttraining kunnen invoeren. Gewoon 1-2 keer per week een uurtje wat basisoef. doen voor algehele kracht en wellicht op die manier wat meer spiermassa aanzetten. De extra kracht zal je met kickboxen ook alleen maar profijt geven.
 
tnx voor de replys! Heb een vraagje, zwemmen is goed voor de conditie, maar toch ook voor de arm en been spieren? Na 40 banen merkte ik dat mn spieren aardig aan het werk waren.
 
Originally posted by axestream
Die jongen hoeft echt nog niet te squatten en deadliften hoor. Doe ik ook niet. Maar z'n voedingspatroon zal wel aangepast moeten worden als 'ie gaat trainen.

d'r staan op dit moment 6 bakken kwark in de koelkast en sinds een week elke dag bammetjes met kipfilet :D

ik ga ook meer en beter eten;
minder boter bij het vlees, meer bonen en aardappelen en van dat soort dingen.

Ook drink ik meer water ipv frisdrank nu. ongeveer 2 a 3 liter per dag...

jaja je leert nog eens wat hier ;)
 
Een goed begin!!! Maar boter mag je er rustig inhouden hoor!!
 
Originally posted by soulreaver
Een goed begin!!! Maar boter mag je er rustig inhouden hoor!!
ja, ik eet nog steeds wel boter hoor, maar ik verdrink mijn aardappelen niet meer in de jus ;)
 
Back
Naar boven