MuscleMeat

Vraag betreft himalaya zout (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

stokstaartje

Cool Novice
Lid geworden
17 mei 2021
Berichten
145
Waardering
300
Lengte
1m86
Massa
85kg
Vetpercentage
15%

Voor de mensen die geen tijd hebben/te lui zijn om de vid te kijken
Hij suggereert een halve eetlepel/later 1 eetlepel himalaya zout 30 min voor je training
Rond week 3 zie je meer muscle fullness & strenght gains & meer nitrogen retention in je spieren etc
Bedoeling is dat je dit elke dag doet.


Mijn vraag is
in hoeverre is dit waar?
Is dit schadelijk?
Eventueel mensen met ervaring?
 
Himalya zout is iets anders van samenstelling, maar niet dusdanig dat je er iets van zult merken en 1 eetlepel is wel erg veel zout, hoe krijg je dat op een normale wijze naar binnen?
 
Himalya zout is iets anders van samenstelling, maar niet dusdanig dat je er iets van zult merken en 1 eetlepel is wel erg veel zout, hoe krijg je dat op een normale wijze naar binnen?
Dat vertelde die niet, gwn een lepel en happen denk ik of mixen met water en een shot zout naar binnen werken
 
1 eetlepel zout. 15g. Lijkt me nogal excessief. Vind zelf een goeie scoop elektrolyten poeder pwo best goed helpen qua pump. Maarja, dat is 1-2g en geen 15.
 
1 eetlepel zout. 15g. Lijkt me nogal excessief. Vind zelf een goeie scoop elektrolyten poeder pwo best goed helpen qua pump. Maarja, dat is 1-2g en geen 15.
15 lijkt mij ook erg veel, de helft kan ik nog wel wegwerken dus wie weet dat ik het een kans geef op 7g per dag en na 1 maand me mening erover geef
 
15 lijkt mij ook erg veel, de helft kan ik nog wel wegwerken dus wie weet dat ik het een kans geef op 7g per dag en na 1 maand me mening erover geef
Zou je bloeddruk ook in de gaten houden, nu je opeens van 6g naar 13g per dag gaat ;) Het lijkt mij vrij ongezond... Iedere dag voor 1-2 dagen aan zout toevoegen. Bezien vanuit het max 6g zout per dag advies.
 
Zou je bloeddruk ook in de gaten houden, nu je opeens van 6g naar 13g per dag gaat ;) Het lijkt mij vrij ongezond... Iedere dag voor 1-2 dagen aan zout toevoegen. Bezien vanuit het max 6g zout per dag advies.
bloeddrukmeter is aanwezig, kan ik eventueel ook dagelijks/om de paar dagen doen voor het eind verslag
Mocht ik het doen ofcourse:D
 
Neem zelf 15gr zout pd, voornamelijk uit me sauzen/kruiden.
 
Die 6g per dag is echt bullshit. Veel van die algemene adviezen mag je wel met een eetlepeltje zout nemen; zo hoor je nog steeds dat je maar twee eieren per week mag eten etc., terwijl al lang aangetoond is dat cholesterol vanuit dieet weinig tot geen invloed heeft op je cholesterolspiegel. Ook 'twee stuks fruit per dag' is niet per se noodzakelijk voor je micro's, omdat je het ook uit groenten kunt halen. En het Voedingscentrum adviseert bijv ook nog best stellig om dagelijks brood te eten, terwijl dat echt niet hoeft en zelfs niet per se het allergezondste ter wereld is.
 
6gr zout pd, iedereen zit eroverheen. Mensen denken dat men alleen zout toevoegt aan maaltijden, terwijl standaard overal al zout in zit.
 
Back
Naar boven