XXL Nutrition

Vraag betreft Starting Strength

Users who are viewing this thread

RDM94

Cool Novice
Lid geworden
5 okt 2012
Lengte
1m89
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Goedenavond iedereen,

Ik heb een vraag i.v.m. de volgorde van de oefeningen van Starting Strength van Mark Rippetoe.

Ik ben deze week begonnen met het orginele schema (zie onderstaand) en heb net mijn 1e training erop zitten. Nu is er in mijn gym maar één rek voor het squatten, military press, power clean en deadlift. Wanneer ik dus bij workout A ga squatten en vervolgens ga bankdrukken, wordt meteen het rek door iemand anders overgenomen.

Mijn vraag was, maakt het uit om eerst te gaan squatten, dan de deadlift, en dan de benchpress uit te voeren, i.p.v. squat, benchpress, deadlift? Dan doe ik dit voortaan en hoef ik niet te wachten tot de ander klaar is. Of is deze volgorde echt geen goed idee om wat voor reden dan ook?

Orgineel programma SS:

WORKOUT A:..........|....WORKOUT B:
Squat ........3X5.....|.....Squat...........3X5
Benchpress..3X5.....|.....Military Press.3X5
Deadlift.......1X5.....|.....Power Cleans.5X3

Alvast bedankt.

jeroen072

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
5 sep 2010
Lengte
1m85
Massa
82kg
Vetpercentage
12%
Als je zwaar Sqaut is het wel ff fijn om die spieren ff te laten rusten, dus door even te gaan bankdrukken en daarna weer zwaar te deadliften. Weet niet of er verdere nog uit veel uit maakt. Deadlift begin je van de grond, dus waarom zou je eigenlijk een rek nodig hebben. Leg de barbell van het bankdrukken gewoon op de grond en ga daar me liften, doe ik ook zo vaak.

OP
R

RDM94

Cool Novice
Lid geworden
5 okt 2012
Lengte
1m89
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Als je zwaar Sqaut is het wel ff fijn om die spieren ff te laten rusten, dus door even te gaan bankdrukken en daarna weer zwaar te deadliften. Weet niet of er verdere nog uit veel uit maakt. Deadlift begin je van de grond, dus waarom zou je eigenlijk een rek nodig hebben. Leg de barbell van het bankdrukken gewoon op de grond en ga daar me liften, doe ik ook zo vaak.

Er zijn ook maar twee banken om te bankdrukken dus om daar te gaan liften vind ik ook weer een beetje lomp. Ik weet dat het een prima alternatief is maar die banken staan daar voor het bankdrukken niet om deadlifts. Maar ik houd anders wel wat extra pauze tussen het squatten en deadliften in. Vind ik ook een prima idee eigenlijk.

janseke

Cool Novice
Lid geworden
4 dec 2011
Lengte
1m71
Massa
70kg
wat bedoel je met een rek? Powercleans in een rek lijkt me raar, hetzelfde geldt eigelijk ook voor deadlifts en oh press

Naar boven