AndroidHealthClinic

Vraag betreft Test E 500 :kickstart of frontload? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Joey D

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
6 jan 2009
Berichten
288
Waardering
7
Hallo mannen!

Uiteindelijk heb ik besloten om binnenkort de stap zetten naar de "dark force". Maar allereerst wil ik meer advies van jullie.
Ik was van plan om voor de standaard test e 500 van 10 of 12 weken met nakuur nolva te gaan alleen zit ik in dubio over kickstart dbol in samenwerking met nolva/arimidex ED of frontloaden.


Ik las dat Big T en Big Cat geen voorstander zijn van winstrol en eerder voor dbol kiezen en dit zijn toch twee mannen wiens mening ik respecteer. Als "drogere" massa heeft winstrol zijn voordelen maar niet vol kunnen trainen met pijnlijke gewrichten lijkt mij weer niks.

Als puber heb ik tijdelijke gyno gehad maar dit is daarna weggetrokken. Dit is het enige waar ik wel angst voor heb dat dit blijvend kan zijn als dit opzet.

Er wordt geadviseerd om elke dag 20 mg nolva bij de hand te houden bij kickstart dbol maar in hoeverre staat dit de gains in de weg omdat dianabol kracht en massa haalt uit aromatisatie? Heeft dit een zeer groot effect op kracht/massa?
Trainingsmaatje adviseerde om preventief arimidex te gebruiken ipv nolva maar is dit niet nog sterker(dus minder winst)?

Darnaast lijkt mij frontload een beter alternatief maar ik hoor om me heen jongens die daar de Test Flu van kregen als eerste kuur en sommige gyno. Of zou dit te verhelpen met ed 20 mg nolva? Alleen is dan wederom de vraag of dit de gains erg in de weg staat.

Ik ben benieuwd of hier nieuwe inzichten zijn of wat jullie kijk/ervaringen/advies is omdat veel onderzoeken/topics al verouderd zijn.
Na advies van jullie zal ik tzt ook een log bijhouden. Alvast bedankt voor de reacties!

Fysiek stats:
1.90 m
105.6 kg
Bf 14.8
 
Ik frontload nooit. Eventueel ks of gewoon paar weken wachten.
 
Test flu kan optreden zeker als het je eerste ervaning is met test, gewoon even doorheen bijten.
persoonlijk ben ik niet voor frontloaden, en ook geen winstrol fan.

Dan verkies ik ook liever dianabol, zou beginnen met 20 tot 30 mg per dag.

altijd wel handig om arimidex of iets dergelijks bij de hand te hebben moesten er complicaties optreden.
 
Eerste cycke is gewoon 500 test e meer niet.
 
Test flu kan optreden zeker als het je eerste ervaning is met test, gewoon even doorheen bijten.
persoonlijk ben ik niet voor frontloaden, en ook geen winstrol fan.

Dan verkies ik ook liever dianabol, zou beginnen met 20 tot 30 mg per dag.

altijd wel handig om arimidex of iets dergelijks bij de hand te hebben moesten er complicaties optreden.

Bedankt voor je reactie! Heb je hier zelf ook ervaring mee?Denk je dat arimidex de werking van dbol niet teveel onderdrukt/belemmerd?
 
Bedankt voor je reactie! Heb je hier zelf ook ervaring mee?Denk je dat arimidex de werking van dbol niet teveel onderdrukt/belemmerd?


Arimidex kilt je hele oestrogeen of bijna helemaal. Dus is wel een sterk middel. En oestrogeen heb je gewoon ook nodig, maar niet te veel. Lijkt mij dat Aromasin een betere keuze is.

Arimidex kan ook een rebound geven in oestrogeen levels en dan ben je alsnog de spreekwoordelijke Sjaak.

Sowieso nooit nolva en arimidex tegelijk nemen trouwens.
 
Arimidex kilt je hele oestrogeen. Dus is wel een sterk middel. En oestrogeen heb je gewoon ook nodig, maar niet te veel. Lijkt mij dat Aromasin een betere keuze is.

Sowieso nooit nolva en arimidex tegelijk nemen.

Bedankt voor je reactie! Dat dacht ik zelf namelijk ook. En wat denk je van preventief 20 mg nolva ED? Heb je zelf Aromasin gebruikt? (Hoor daar namelijk ook verschillende verhaleb over dat het te zwaar zou zijn).
 
Ik heb nog nooit nolva of aro preventief genomen.

Ik heb een kleine gyno gekregen tijdens vorige kuur. Toen niks mee gedaan. Nu in cruise op 250mg test alsnog nolva + aro gepakt en dat helpt. Nu weekje bezig en gyno is kleiner en doet helemaal geen pijn meer.

Persoonlijk zou ik kiezen voor 10mg aro de dag als je preventief wilt nemen. In de USA is dat zon beetje standaard tijdens aromatiserende kuren.
 
Ik heb een kleine gyno gekregen tijdens vorige kuur. Toen niks mee gedaan. Nu in cruise op 250mg test alsnog nolva + aro gepakt en dat helpt. Nu weekje bezig en gyno is kleiner en doet helemaal geen pijn meer.

Thanksen hoe kijk je tegen 20 mg nolva ED aan tijdens kuur dbol kickstart en test e?

---------- Toegevoegd om 18:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:00 ----------

Thanksen hoe kijk je tegen 20 mg nolva ED aan tijdens kuur dbol kickstart en test e?

Sorry ik las eroverheen 10 mg per dag! Genoteerd!
 
Thanks[emoji106]en hoe kijk je tegen 20 mg nolva ED aan tijdens kuur dbol kickstart en test e?

---------- Toegevoegd om 18:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:00 ----------





Sorry ik las eroverheen 10 mg per dag! Genoteerd!


Foutje, dit moet zijn 10mg om de dag!
 
Arimidex kilt je hele oestrogeen of bijna helemaal. Dus is wel een sterk middel. En oestrogeen heb je gewoon ook nodig, maar niet te veel. Lijkt mij dat Aromasin een betere keuze is. Arimidex kan ook een rebound geven in oestrogeen levels en dan ben je alsnog de spreekwoordelijke Sjaak. Sowieso nooit nolva en arimidex tegelijk nemen trouwens.

Dit lijkt mij niet allemaal juist wat je daar zegt. Aromasin kilt juist je oestrogeen in grote mate, want het betreft een onomkeerbare binding met de aromatase-enzymen. Arimidex bindt weliswaar als een AI zijnde ook aan diezelfde enzymen, maar zodra je met Ari stopt krijg je te maken met de rebound, omdat de binding bij Arimidex omkeerbaar is. Aromasin is ook een veel effectiever middel tov Arimidex voor verschillende redenen. Je hebt er minder voor nodig om dezelfde mate van aromatisering te blokkeren, de bijwerkingen zijn aanzienlijk minder bij Aromasin en bij Aromasin heb je dus geen rebound-gevaar.
 
Wat ik gelezen heb verlaagt Aromasin (iets van 40-50% geloof ik) en Ari kilt het bijna volledig. Heb je een bron die aangeeft dat het andersom is? Misschien heb ik het mis.

Misschien is "kilt" niet het juiste woord. Aro kilt je E inderdaad (sueside AI) maar wel maar 50%. Ari zou E iets van 80-90% verlagen zo iets .
 
Dit lijkt mij niet allemaal juist wat je daar zegt. Aromasin kilt juist je oestrogeen in grote mate, want het betreft een onomkeerbare binding met de aromatase-enzymen. Arimidex bindt weliswaar als een AI zijnde ook aan diezelfde enzymen, maar zodra je met Ari stopt krijg je te maken met de rebound, omdat de binding bij Arimidex omkeerbaar is. Aromasin is ook een veel effectiever middel tov Arimidex voor verschillende redenen. Je hebt er minder voor nodig om dezelfde mate van aromatisering te blokkeren, de bijwerkingen zijn aanzienlijk minder bij Aromasin en bij Aromasin heb je dus geen rebound-gevaar.

arimidex is sterker dan aromasin hoor.. En het aantal aromatase enzymen dat aromasin killt maakt je lichaam gewoon weer aan als je stopt, in verhouding natuurlijk weer. En van arimidex heb je juist minder nodig, 1 mg tov 10 mg, en dan nog is arimidex sterker. Bijwerkingen zijn bij aromasin dan weer minder indd.
 
Wat betreft je kickstart, je kan ook test p zetten naast de test e de eerste 4 weken op 50mg EOD.
 
arimidex is sterker dan aromasin hoor.. En het aantal aromatase enzymen dat aromasin killt maakt je lichaam gewoon weer aan als je stopt, in verhouding natuurlijk weer. En van arimidex heb je juist minder nodig, 1 mg tov 10 mg, en dan nog is arimidex sterker. Bijwerkingen zijn bij aromasin dan weer minder indd.

Thanks voor reageren wat zou jij aanraden in deze situatie dbol kickstart 4 weken en 12 weken test e500?
Nolva laten meelopen , arimidex of aromasin ivm gyno? En hoe zou jij het doseren? De
Meningen zijn nogal verschillend daarover daarom Ben ik benieuwd naar je advies in deze!

---------- Toegevoegd om 20:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:19 ----------

Wat betreft je kickstart, je kan ook test p zetten naast de test e de eerste 4 weken op 50mg EOD.

Klopt had ik ook als optie maar was me afgeraden ivm te pijnlijke injecties voor beginner. Heb jij dit echter wel gedaan?
 
Test prop heb ikzelf geen last van pijnlijke injects. Kan ook zijn dat het aan het merk ligt dat ik gebruikt.

Maar Volgens mij is dat hele test prop met pijnlijke injects ook een fabeltje hoor.
 
Dit lijkt mij niet allemaal juist wat je daar zegt. Aromasin kilt juist je oestrogeen in grote mate, want het betreft een onomkeerbare binding met de aromatase-enzymen. Arimidex bindt weliswaar als een AI zijnde ook aan diezelfde enzymen, maar zodra je met Ari stopt krijg je te maken met de rebound, omdat de binding bij Arimidex omkeerbaar is. Aromasin is ook een veel effectiever middel tov Arimidex voor verschillende redenen. Je hebt er minder voor nodig om dezelfde mate van aromatisering te blokkeren, de bijwerkingen zijn aanzienlijk minder bij Aromasin en bij Aromasin heb je dus geen rebound-gevaar.

Ik ben ook benieuwd waar je dat vandaan hebt! Bron of onderzoek? Ik vind het een lastige
Keuze wat ik nu naast dbol en test e moet gebruiken. Alvast bedankt voor de reactie!

---------- Toegevoegd om 20:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:24 ----------

Test prop heb ikzelf geen last van pijnlijke injects. Is volgens mij ook een fabeltje hoor.

Okayzou jij test p aanraden ipv dbol als kickstart?
 
[emoji106]Ik ben ook benieuwd waar je dat vandaan hebt! Bron of onderzoek? Ik vind het een lastige

Keuze wat ik nu naast dbol en test e moet gebruiken. Alvast bedankt voor de reactie!

---------- Toegevoegd om 20:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:24 ----------





Okay[emoji106]zou jij test p aanraden ipv dbol als kickstart?


Ja. Dboll zou ik zelf nooit nemen. Ik wil alleen droge massa producten gebruiken. Dus geen dboll, deca, oxy. Maar alleen test + primo / mast / tren / NPP / winny / Anavar.

Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Dboll kan best maar ligt aan je doel. Test p en test e kunnen net zo goed gyno veroorzaken.

Volgende kuur ga ik test e + tren e doen met kickstart tren a. Geen orals dus.
 
Ja. Dboll zou ik zelf nooit nemen. Ik wil alleen droge massa producten gebruiken. Dus geen dboll, deca, oxy. Maar alleen test + primo / mast / tren / NPP / winny / Anavar.


Ik ben nog aan het orienteren voor de eerste keer! Mast zal op dit
Moment mijn vetpercentage niet veel doen, anavar lijkt me meer
Als cutkuur/kracht, winny heb ik over zitten twijfelen maar hoor daarover van verschillende trainingsmaatjes verhalen over dat ze last kregen van gewrichten en werd mij dbol aangeraden als kickstart.
Ik zal wat meer info over test p vergaren! Bedankt voor je bijdragemocht je tips of nog
Meer advies hebben hoor ik het graag!
 
Misschien kun je nog Turinabol overwegen. Zit een beetje tussen winny en dboll in, wordt vaak gezegd.

In ieder geval minder aromatisering dan dboll.
 
Back
Naar boven