MuscleMeat

Vraag ivm RC-oefening

Bezoekers in dit topic

Sonic1

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
0
Dag mensen

Ik heb sinds twee weken last van m'n schouder. Na wat opzoekwerk kwam ik tot de conclusie dat er een RC-spier in mindere toestand verkeert...

Bij het uitvoeren van de "Cuban Press" voel ik de pijnsteek juist tijdens de fase van de externe rotatie.

Moet er door die pijn heen getraind worden of mag ik deze versterkingsoefeningen pas beginnen te doen als ik helemaal niets meer voel ?

Grtzzz

hoe zwaar doe je die cuban press dan? mischien ben je ook wel overtraint, ik zou eerst een weekje niks doen en dan rc oefeningen doen met licht gewicht. langzaam steeds zwaarder. maar ik ben ook maar een leek.

Ik zou het rustig aan doen voor ontstekingen te verkomen.. als je dat hebt ben je al wat verder van huis.

greetz! ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe de cuban presses met lichte gewichten waarmee ik zeker 20 reps kan doen. Heb nu een weekje niks gedaan en de pijn lijkt bijna weg.
Deze avond eens opnieuw gaan trainen en rustig kijken hoe het gaat...

tnx

Deze oefeningen zijn effectief maar waarschijnlijk zal je ook je flexibiliteit moeten vergroten door shoulder dislocations, stretchen van de pectoralis en posterior capsule stretch. Ga ook eens naar Youtube en zoek naar diesel crew: shoulder rehab protocol. veel succes

• Topic Starter Topic Starter
Deze oefeningen zijn effectief maar waarschijnlijk zal je ook je flexibiliteit moeten vergroten door shoulder dislocations, stretchen van de pectoralis en posterior capsule stretch. Ga ook eens naar Youtube en zoek naar diesel crew: shoulder rehab protocol. veel succes

Tnx, dit is een nuttige link.

Bepaalde zaken heb ik al gelezen op testosterone nation en andere sites die hier in de sticky's vermeld worden, maar deze video vat het goed samen. :thumbs:

Terug
Naar boven