XXL Nutrition

Vraag m.b.t. huidig schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bale

Because I can
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
18 mrt 2005
Berichten
783
Waardering
14
Nu ik na lange tijd weer op het forum aan het rondkijken ben zie ik zó veel nieuwe soorten schema's, manieren van trainen, etc.

Ik train nu al een tijdje als volgt:

Maandag: Borst / Rug / Biceps
Dinsdag: Benen / Schouders / Triceps
Woensdag: Rust
Donderdag: Zoals Maandag
Vrijdag: Zoals Dinsdag

Vind het een fijn schema, heel intens maar ben vaak op donderdag en vrijdag helemaal stuk. Ik ben toe aan iets nieuws. Heb net door de lijst gespit met soorten schema's en het is gewoon te veel leesmateriaal.

Is er iemand die momenteel met een schema bezig is ongeveer gelijk aan de mijne en me kan vertellen wat ook erg fijn is en waarom? Train het liefst 4/5 dagen in de week. De vijfde dag zou bijvoorbeeld kunnen dienen als een benen-only dag.

Karma voor iedereen met goede reacties.
 
Vind je t gek dat je do+vr stuk bent, je pakt je schouders 4x per week aan, benchen pak je schouders al hard mee aan. Dan is het ook nog de vraag of je deadlifts bij rug doet of niet, dat zou dit schema helemaal crap maken.
Het is onoverzichtelijk als je je oefeningen er niet bij zet, zo kan je er weinig zinnigs over zeggen. Ik zou kiezen voor iets als een push-benen-pull, of gewoon split met:
-borst+rug
-benen
-schouders+armen
-altijd een dag rust tussen schouders+armen en borst+rug, voor de rest gewoon achter elkaar zetten hoe jou het goed uitkomt.
 
Vind je t gek dat je do+vr stuk bent, je pakt je schouders 4x per week aan, benchen pak je schouders al hard mee aan. Dan is het ook nog de vraag of je deadlifts bij rug doet of niet, dat zou dit schema helemaal crap maken.
Het is onoverzichtelijk als je je oefeningen er niet bij zet, zo kan je er weinig zinnigs over zeggen. Ik zou kiezen voor iets als een push-benen-pull, of gewoon split met:
-borst+rug
-benen
-schouders+armen
-altijd een dag rust tussen schouders+armen en borst+rug, voor de rest gewoon achter elkaar zetten hoe jou het goed uitkomt.

Adonis,

Hier is het schema inclusief oefeningen. Ik hou me niet altijd aan de oefeningen en wissel dus regelmatig af. Over het algemeen doe ik het volgende:

Maandag: Deadlift, BB rows, chins - incline press, benchen, cable flyes/db press - bb curl/preacher curl, hammers/db curls

Dinsdag: Squat, Leg press, leg extension, leg curls, iets voor kuiten - clean & press, side raises - dips/skullcrushers, cable extensions


Het liefst train ik 4/5 dagen ipv een 3 dagen split.
 
Wil je 4 dagen trainen en alles 2x aanpakken, denk dan eens na over een UB/LB split. Dit lijkt me niet bijster verstandig.
 
Ik hoef niet per se alles 2x te pakken maar de verdeling moet wel flexibel zijn qua dagen. Ik moet nogal vaak verschuiven met dagen.
 
Je schema is nog erger dan ik dacht.. denk aan het volgende en stel dan je nieuwe schema op:
- Geen presses de dag na presses (bench, overhead press, dips)
- Geen zwaar belastende onderrug oefeningen de dag na zwaar belastende onderrug oef. (deadlift, BOR, squat, good morning)
- Geen oef die je hamstrings hard aanpakken (deadlift) en de volgende dag squatten
 
Je schema is nog erger dan ik dacht.. denk aan het volgende en stel dan je nieuwe schema op:
- Geen presses de dag na presses (bench, overhead press, dips)
- Geen zwaar belastende onderrug oefeningen de dag na zwaar belastende onderrug oef. (deadlift, BOR, squat, good morning)
- Geen oef die je hamstrings hard aanpakken (deadlift) en de volgende dag squatten

Come on, zo slecht? Ik train al behoorlijk lang zo, dan verwacht ik nu schrikbarende gains te maken ;)

Dag 1: benen
Dag 2: borst en biceps
Rust
Dag 3: rug en triceps
Dag 4: schouders en kuiten
Rust
Rust

Zo beter?
 
Zet triceps op je schouder-dag, en ik ben voor. Anders kom je nl weer met hetzelfde probleem te zitten.
 
Zet triceps op je schouder-dag, en ik ben voor. Anders kom je nl weer met hetzelfde probleem te zitten.

Dag 1: benen en kuiten
Dag 2: borst en biceps
Rust
Dag 3: rug
Dag 4: schouders en triceps

? ;)
 
Back
Naar boven