XXL Nutrition

Vraag mbt pijnlijke rugspier / blessure..

Bezoekers in dit topic

Thiko

Cool Novice
Lid geworden
10 jun 2017
Berichten
158
Waardering
92
Lengte
1m72
Massa
80kg
Vetpercentage
13%
Ik heb sinds dit weekend een pijnlijke spier boven/midden in mijn rug..

Maandag heb ik met dat pijntje gewoon rug getraind maar tijdens de training geen last ervan en best zwaar getraind, misschien niet zo verstandig maar...het ging goed.

Gisteren borst/schouders getraind en woensdag dag rust.

Vandaag voelde ik dat pijntje weer, al leek het de dagen minder te zijn, dus ik dacht ik ga ff wat rek oefeningen doen...en de pijn wat erger en goed ook!?
Ik wilde benen trainen vanmiddag maar dacht dat dit niet verstandig zou zijn dus...niet gedaan. Ik heb wat ibuprofen genomen..

Wat nu? Wat zou het kunnen zijn..advies/ tips?

Rust houden...is advies van een maat, maar betekent dat ook geen borst en/of schouders trainen want daar meer belast je indirect ook je rugspieren mee, toch?
 
Oefeningen waarbij je pijn voelt vermijden.
 
Oke...bedankt, mijn maat gaf ook niet meer te strekken!?

Heb ik het verergerd door te strekken? En...wat zou het kunnen zijn..verrekking al dan niet een scheurtje in de spier en hoe lang duurt het herstel...gemiddeld?
 
Ik heb sinds dit weekend een pijnlijke spier boven/midden in mijn rug..

Maandag heb ik met dat pijntje gewoon rug getraind maar tijdens de training geen last ervan en best zwaar getraind, misschien niet zo verstandig maar...het ging goed.

Gisteren borst/schouders getraind en woensdag dag rust.

Vandaag voelde ik dat pijntje weer, al leek het de dagen minder te zijn, dus ik dacht ik ga ff wat rek oefeningen doen...en de pijn wat erger en goed ook!?
Ik wilde benen trainen vanmiddag maar dacht dat dit niet verstandig zou zijn dus...niet gedaan. Ik heb wat ibuprofen genomen..

Wat nu? Wat zou het kunnen zijn..advies/ tips?

Rust houden...is advies van een maat, maar betekent dat ook geen borst en/of schouders trainen want daar meer belast je indirect ook je rugspieren mee, toch?
Rusten is het beste, ik kreeg van de fysio de tip om te blijven bewegen en nu 9 jaar later heb ik er nog last van.
 
Ik houd voorlopig rust...ik merk door de bewegingen die ik maak dat het niet mogelijk is andere spiergroepen te trainen, misschien een beetje benen maar ik ga de aankomende dagen/tijd lekker rustig aan doen en kijken hoe het zich ontwikkeld.

Ik merk wel dat ik de laatste tijd wat vermoeid ben, zou de blessure daar ook iets mee te maken kunnen hebben?
 
Dat dacht ik ook..

Ik had maandag toen ik rug ging trainen dat pijntje niet moeten negeren en was al wat vermoeid en het was benauwd...die airco bij de Basic-Fit was weer ns kut, er is altijd wat met de airco daar.
Maar oke...ik had beter naar mijn lichaam moeten luisteren!?

Trouwens gaat het het betreft de pijn al wat beter maar gisteren en vannacht...elke beweging die ik maakte deed goed zeer. Maar vandaag werd het geleidelijk minder...hopen dat het zo blijft.
 
Vandaag toch ff naar de gym geweest...

Heb ff op zo'n foamroller liggen rollen...maar ik weet niet of het het zoden aan de dijk heb gebracht, heb ook nog nooit eerdervan gebruik gemaakt. Kan het helpen?

Ik weet dat de fysio een betere optie..

Daarnaast toch een beetje armen gepakt voor de pump maar wel lastig...
 
De pijn is de laatste dagen afgenomen...woensdag had ik nog veel last/pijn + zwelling maar gisteren beter...nog wel pijn maar een stuk minder ook de zwelling en vandaag nog beter en heb bij sommige bewegingen vrijwel geen pijn meer of licht, dus...zou ik vandaag al dan niet ( proberen ) met bijv. alleen stang te bankdrukken?

Ik wil vandaag toch even naar de gym om het een en ander te gaan doen, ik pak dan alleen de oefeningen waar ik geen pijn voel met licht gewicht...

Of...nog even helemaal niets, beter nog rust houden?
 
Hoe is het nou? Zijn er al weer lichte oefeningen mogelijk?
 
Nou...toevallig wil ik vandaag beginnen met lichte oefeningen, heb sinds een week of 2 geen pijnklachten dus...en heb borst alweer voluit kunnen trainen en dippen ging ook goed.

Of de spierblessure helemaal genezen zou ik niet durven zeggen...ik heb het idee van niet en eigenlijk twijfel ik wel een beetje want ik wil niet dat het er weer terug in schiet, begrijp je wat ik bedoel...ik lees 6-8 weken tot herstel?

Ik ga het vanmiddag proberen...
 
ff een update...aangezien ik niet aandurfde om weer mijn rug te gaan trainen, ik merk dat als ik zwaar borst train en als ik ff bezig ben toch heel lichtjes de desbetreffende spier voel ook als zwaar schouders pak.

Het is niet pijnlijk ofzo...maar je voelt het wel, ook de dag erna een beetje dus...is dat normaal?

Zegt dat ook niet dat het nog niet hersteld is?

Ik hoor graag jullie mening/advies...
 
Je moet ook weer niet te bang worden om de rug te gebruiken, zolang er maar voldoende hersteltijd tussen 2 trainingen zit. En als het echt slecht voelt ook meteen stoppen.
 
Ben ook niet bang eerder voorzichtig...wil niet het herstel belemmeren want dan duurt het alleen langer, toch?

Ben al heel blij dat ik weer het 1 en ander kan trainen maar...ik weet en voel dat het nog lang niet 100% is.
 
Nou...vandaag toch maar gaan proberen en het viel mee en toch blijf ik toch iets voelen, bij de ene oefening meer als bij de andere weinig tot niets.

Nu ruim 2 uur later is het toch wat gevoelig...niet dat het echt pijn doet maar ik als ik er op druk voel ik het wel, dus...

Ik denk dat ik nog niet 100 % hersteld ben, hoop dat het morgen meevalt..

Ben ik nu dan toch te vroeg begonnen of...

Ik voel het wel.
 
Misschien goed om even langs de fysio te gaan, je hebt er inmiddels bijna twee weken last van.
 
Langer...een maand maar de laatste 2 weken geen pijnklachten meer, dus...wel voel ik het een beetje als ik zwaar borst pak of daarna schouders.

Ik sprak een fysio die zei dat met 1 sessie het er wel uit zou hebben...zou dat kunnen?
 
Langer...een maand maar de laatste 2 weken geen pijnklachten meer, dus...wel voel ik het een beetje als ik zwaar borst pak of daarna schouders.

Ik sprak een fysio die zei dat met 1 sessie het er wel uit zou hebben...zou dat kunnen?
Dat is natuurlijk lastig op afstand te zeggen. Dan moet de fysio het toch echt even beoordelen. Dat er een stijgende lijn in zit is natuurlijk goed nieuws al is het nog niet 100% OK.
 
Back
Naar boven