AndroidHealthClinic

vraag mbt prep fase cbl (keto dieet) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

provider

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
2 okt 2010
Berichten
147
Waardering
4
Lengte
1m85
Massa
85kg
Vetpercentage
14%
ik ben sinds 4 dagen bezig met de prep fase van carb backloading
wil 10 tot 14 dagen een keto dieet volgen voorafgaand
ik gebruik hiervoor de volgende macros:

2294 kcal Daily Calorie Intake
>30g Carbohydrates (5%, 120 kcal)
169g Protein (28%, 644 kcal)
170g Fat (67%, 1530 kcal)

ik wacht elke ochtend met ontbijt tot 12 uur
tot dan drink ik 2 koppen koffie met 10g whey goldstandard en kokos olie

12 uur ontbijt 150 gr spinazie of andijvie 100 gr spekjes 3 eieren 25 gram amandelen
verder de vette vlees soorten die ik eet zijn
spekjes
kipdij
rundergehakt
makreel
shoarma vlees
kaas

na het trainen neem ik
10 gram hydrolisaat xxl
10 gram nightprotein xxl
10 gram gold standard whey

voor het slapen neem ik 40 gram night protein van xxl

ik kom dan uit op minder dan 20 carbs per dag houd het bij met myfitnesspall

nu vroeg ik me af de shake na het trainen met 30 gram whey in totaal kan dat de ketose tegen werken of valt dat mee
en zit er verder nog iets in het schema wat tegen zou kunnen werken
 
Over het algemeen zal het weinig verschil maken. De basis van keto is zeer laag in carbs zitten. Toevallig experimenteer ik afgelopen week en deze week met een low carb schema. Ik kom tot ongeveer 60/90 gram carbs per dag wat voor mij toch erg weinig is. Vooral nu de 2e week begint de focus moeilijk te worden.. Na deze week stap ik over op carb cycle omdat het voor mij gewoon weg niet te doen is om nog lager in carbs te gaan.
 
Zit nu zelf 1 week op low carb, ik eet 6gr per dag en 5gr erbij van me pre workout. Dus totaal 11gr per dag, eet 2200kcal en 200gr eiwitten en de rest vet. Ik neem ook kaas en eieren en gehakt en avocado enz. Ben 3kg kwijt maar das maaginhoud en vocht, heb eigenlijk nergens last van alleen soms hoofdpijn. Maar verleden ook low carb gedaan en even volhouden, daarna ga ik ook carb cycling doen, of carb backloading, maar ik train om 09.30 uur smorgens dus even uitzoeken wat beste is. Anders low carbs zonder refuel..
 
Zit nu zelf 1 week op low carb, ik eet 6gr per dag en 5gr erbij van me pre workout. Dus totaal 11gr per dag, eet 2200kcal en 200gr eiwitten en de rest vet. Ik neem ook kaas en eieren en gehakt en avocado enz. Ben 3kg kwijt maar das maaginhoud en vocht, heb eigenlijk nergens last van alleen soms hoofdpijn. Maar verleden ook low carb gedaan en even volhouden, daarna ga ik ook carb cycling doen, of carb backloading, maar ik train om 09.30 uur smorgens dus even uitzoeken wat beste is. Anders low carbs zonder refuel..

ik neem ongeveer 15 gram carbs gemiddeld per dag inc de carbs uit groenten
de 11 die jij neemt is dat incl groente carbs?
en gebruik je ook ketosticks?
 
Ik eet niet zoveel groente, moet er wel meer bij gaan eten. Maar heb sinds vandaag een klein beetje brocolli erbij. Maar ben niet zo van de groente bij elke maaltijd, ik eet 1 maaltijd met groente en die carbs reken ik niet. Dat is bij mij zo weinig, ik zit zoals vandaag (via my fitness pal) op 4gr koolhydraten, dat is incl me shake. En dan komt er die 5gr bij van me pre workout.

Heb in het verleden keto sticks gebruikt en gaf steeds aan dat ik niet in keto was, maar at genoeg vet en viel af. Dus heb die dingen niet meer nodig, misschien als ik ze een keer tegenkom dat ik ze meeneem maar voor nu niet
 
Back
Naar boven