AndroidHealthClinic

Vraag mbt tot training benen

Bezoekers in dit topic

Fallout

Cool Novice
Lid geworden
8 jun 2015
Berichten
156
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
78kg
Beste medeleden,

Ik ben met nieuwjaar door mijn flink door mijn enkel gegaan en heb daar nu nog steeds last van tijdens het trainen. Ik voel pijn aan mijn enkel als ik zegma hard mijn voet ergens tegen afzet ( bv met legpress en squat). Ik heb een paar keer gewoon geprobeerd te squatten alleen werd het toen weer erger. Nu al een maand niet meer geprobeerd maar voel ik soms nog wel mijn voet als ik een 'verkeerde' stap zet. Heeft iemand misschien tips voor oefeningen die ik kan doen? Nu doe ik eigenlijk veel leg extensions sets, hamstring curls en een beetje kuit werk maar heb niet het gevoel dat ik mijn benen echt fatsoenlijk belast.
 
roeien met de middelen die je hebt,
squatten met een lege bar, en gewicht toevoegen tot aan je pijn grens?
 
Probeer anders split squat. Dan hoef je in ieder geval je voet niet te verzetten.
Eventueel box squat in smith.
 
Zou lunges lukken?

Maar dan niet stappen maar gewoon eerst je rechtervoet voor zetten en zo 8 reps doen en dan je linkervoet voor zetten en weer je reps doen.
 
Je kan ook eens kijken voor een sleeve/brace om je enkel tijdelijk te verstevigen.

Anyway sterkte man hopelijk is het snel over.
 
Naar de fysiotherapeut, en het probleem gaan oplossen.
 
Je kan ook eens kijken voor een sleeve/brace om je enkel tijdelijk te verstevigen.

Anyway sterkte man hopelijk is het snel over.
Thanks! Zal er eens naar kijken
 
Zou lunges lukken?

Maar dan niet stappen maar gewoon eerst je rechtervoet voor zetten en zo 8 reps doen en dan je linkervoet voor zetten en weer je reps doen.
Heb ik al geprobeerd maar lukt jammer genoeg ook niet, zodra ik mijn been buig en er meer druk op mijn voet komt voel ik het.
 
Probeer anders split squat. Dan hoef je in ieder geval je voet niet te verzetten.
Eventueel box squat in smith.
Het probleem ligt er niet echt aan als ik mijn voet verzet maar zodra ik dieper zak en er dus meer druk op mijn voet komt voel ik het.
 
roeien met de middelen die je hebt,
squatten met een lege bar, en gewicht toevoegen tot aan je pijn grens?
Met een lege bar voel ik het al. Squatten zonder bar voel ik zelfs al als ik het bij mij thuis in de woonkamer probeer.
 
Naar de fysiotherapeut, en het probleem gaan oplossen.
Heb ik zelf ook aangedacht maar was volgens mijn ouders niet 'nodig'. Ik heb zelf weleens een paar keer na nieuwjaar gedacht het probleem is voorbij! Ben ik dus legpress/squat gaan doen maar had ik er dus een paar dagen weer meer merkbaar last van in het dagelijks leven maar dat zwakte vrij snel weer af. Nu heb ik het inmiddels 1 maandje ook niet meer echt geprobeerd.
 
Heb ik zelf ook aangedacht maar was volgens mijn ouders niet 'nodig'. Ik heb zelf weleens een paar keer na nieuwjaar gedacht het probleem is voorbij! Ben ik dus legpress/squat gaan doen maar had ik er dus een paar dagen weer meer merkbaar last van in het dagelijks leven maar dat zwakte vrij snel weer af. Nu heb ik het inmiddels 1 maandje ook niet meer echt geprobeerd.

Ga nou maar gewoon fysio. Ik was ook eigenwijs om door te trainen met blessures, en ben nog steeds aan het revalideren. Als één ding belangrijk is, dan is dat je gezondheid wel, waarom zou je nu allemaal random oefeningen doen die de mensen hierboven aanbevelen? Als je straks iets provoceert, ben je straks alleen maar langer bezig met je herstel. Succes ;)
 
Je ouders zeggen 'niet nodig'? Zij kunnen toch niet in je gewrichten kijken of wel? Wat een rare manier van doen. Gewoon gaan en de tijd nemen om aan het herstel te werken.
 
Met box squat in de smith kan je je enkels redelijk recht houden. Misschien een idee.
 
Met box squat in de smith kan je je enkels redelijk recht houden. Misschien een idee.
Ja het probleem ligt hem daar niet zozeer in maar op de druk die op mijn voet komt als ik doorzaak. En zou ook sowieso nooit squatten in de smithmachine omdat ik dat gewoon belachelijk vind:D
 
Bel morgenvroeg nou gewoon een fysio!
 
Ja het probleem ligt hem daar niet zozeer in maar op de druk die op mijn voet komt als ik doorzaak. En zou ook sowieso nooit squatten in de smithmachine omdat ik dat gewoon belachelijk vind:D

waarom ? Is dat niet stoer genoeg?
 
occlusion / kaatsu shit doen
 
Lol @ alle mensen die hier (wel goed bedoeld) oefeningen rond strooien die geen fuck doen omdat ze het probleem niet aanpakken. Na enkelletsel moet je gewoon goed revalideren. jij hebt nu nog restklachten, omdat je nu functionele instabiliteit hebt in de enkel en je zal ook nog wel mobiliteitsbeperking hebben als ik je verhaal met squatten zo hoor. Je loopt nu al 3 maanden te kutten met deze klacht, ga naar een fysio en ga er aan werken. Als je ouders niet meewerken gewoon zelf betalen.
 
Er zitten toch standaard een aantal behandelingen in je pakket ??? Wat is die probleem swa
 
Back
Naar boven