AndroidHealthClinic

Vraag omtrent eetgedrag moeder

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grote Teen

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
13 jul 2012
Berichten
670
Waardering
32
Lengte
1m92
Massa
97kg
Vetpercentage
13%
Dag mede DBB'ers,

Hier even echt een serieuze vraag van mijn kant. Niet zozeer 1 vraag, maar ik heb gewoon jullie hulp nodig.

Ik zit net aan de eettafel mijn kwark te eten, om vervolgens lekker naar bed te gaan. Mijn moeder zit tv te kijken, opeens staat ze op, loopt naar de diepvries en komt terug met zo'n grote chocolade cornetto ijs ding. Dus ik kijk haar raar aan en dit gesprek volgt:

Ik: Jezus
Zij: Wat?!
Ik: *wijzend naar de klok* Het is 10 uur, je gaat zo naar bed toe en neemt nu nog een cornetto?
Zij: Ja, nou en?
Ik: Pak dan die meloenstukken die er nog lagen, dat is in ieder geval beter dan dit.
Zij: Waarom dan?
Ik: Al die suikers die in die cornetto zitten, en dat zijn er nogal wat, daar word niks mee gedaan omdat je straks je bed in duikt en daar niks anders doet dan slapen. Dus al die suikers worden direct omgezet naar vet.
Zij: Dat is niet waar, dat zeiden ze heel lang geleden ook al, maar dat is allang achterhaald.
Ik: Nee jij weet het, kijk hoe je eruit ziet.

Verder doen we gewoon lief tegen elkaar hoor :rolleyes:.


Mijn moeder is van het tijdperk Libelle, Margriet, Oma's weetjes en de dingen die ze vroeger op die peperdure lijnclubs heeft geleerd. Ze meet 1.70 en weegt rond de 93kg. Mijn moeder is dus aardig dik.


Ik zeg dit soort dingen alleen maar tegen haar omdat ik haar wil helpen (dit soort 'gesprekken' over voeding heb ik wel vaker met haar) Maar zij denkt het altijd te weten. Ik probeer haar alleen maar te helpen. Maar blijkbaar weet ze het NIET, want vanaf haar 25e is ze altijd al veels te dik geweest. Ze is nu 62 geloof ik. Het enige wat ik wil is haar helpen! Maar ze denkt het altijd beter te weten dan ik.

Dus mijn vraag aan jullie is, wat had ik hier nou kunnen zeggen? Ik wilde graag aan haar uitleggen waarom het echt niet verstandig is om een cornetto vlak voor het slapen gaan te eten. En waarom andere dingen, zoals magere kwark, dan weer wat beter kunnen.

Met wat voor bewijzen had ik moeten komen?!


Alvast bedankt mannen!
 
Niks tegen je moeder hoor maar ik weet zeker dat ze weet dat een cornetto niet goed is maar gewoon de discipline niet heeft om het te laten liggen en kwark te nemen voor het slapen. Dat is ook waar het verschil ligt tussen BBers en het grootste deel van de bevolking in dit land die het ook nog eens beter denken te weten.. En vervolgens zonder discipline aan een crashdieet beginnen.

Je heb gedaan wat je kon doen, als het ook haar gezondheid negatief beinvloed zou ik met wetenschappelijke feiten aankomen en anders die cornetto's weggooien. Die zooi moet je gewoon niet in huis halen.
 
Ik denk eerlijk gezegd dat je het maar moet laten. Ze is al bijna 40 jaar veel te dik, en blijkbaar wilt ze niet echt moeite doen om hier vanaf te komen. Wanneer jij met een goed punt komt, doet ze alsof ze het beter weet. Laat het maar gewoon ;). Jij hebt gelijk, zij niet, en dat is direct te zien aan haar lichaam.
 
Jullie hebben helemaal gelijk, maar als je erover na gaat denken, het is toch te ziek voor woorden dat 90% van de Nederlandse mensen in onze generatie meer weet over auto's en ramen lappen dan over de dingen die ze in hun mond stoppen, namelijk eten.
 
Ze weet wel beter maar maakt zichzelf excuses omdat ze de discipline niet kan opbrengen. Net zoals dat 90% van obees Amerika (40%+ van de bevolking?) dik is door genetics/ willekeurige aandoening.
 
Niks tegen je moeder hoor maar ik weet zeker dat ze weet dat een cornetto niet goed is maar gewoon de discipline niet heeft om het te laten liggen en kwark te nemen voor het slapen. Dat is ook waar het verschil ligt tussen BBers en het grootste deel van de bevolking in dit land die het ook nog eens beter denken te weten.. En vervolgens zonder discipline aan een crashdieet beginnen.

Je slaat de spijker op z'n kop. Ik kan me zo ergeren aan mensen die zeiken dat ze te dik zijn maar niet de discipline hebben om iets aan beweging te doen of om een beetje op eten te gaan letten.
 
Pics?

On topic: is dat verhaal van geen carbs na X uur niet achterhaald, trouwens? Ook al doe je erna niets meer, toch worden ze gebruikt om je glycogeenvoorraad terug aan te vullen na activiteit, toch? De vraag is natuurlijk of je moeder die voorraden wel degelijk heeft uitgeput. :D
 
Laatst bewerkt:
Pics?

On topic: is dat verhaal van geen carbs na X uur niet achterhaald, trouwens? Ook al doe je erna niets meer, toch worden ze gebruikt om je glycogeenvoorraad terug aan te vullen na activiteit, toch? De vraag is natuurlijk of je moeder die voorraden wel degelijk heeft uitgeput. :D
Dat gebeurt met "goede" koolhydraten ja, suiker wordt snel verteert en wordt dan omgezet in vet in plaats van glycogeen.
 
Laat je moeder lekker die cornetto eten ? Die laatste opmerking hoef ik hier echt niet te maken, als 22 jarige wijsneus.
 
1. Cornetto bevat geen waardevolle voedingsstoffen
2. Meloen is heeft een uberhoge glycemische index
3. Same story overhere

Conclusie: ga niet de wijsneus uithangen, maar probeer je moeder ervan te doordringen dat een 'gezond' dieet je zoveel beter laat voelen. maw: jij hebt waarschijnlijk beter geslapen dan je moeder.
 
Je kunt wel lekker in slaap komen met het suiker dipje, misschien doet ze het daarom.
 
Hahahaha als je zo betuttelend naar je moeder praat, heeft het ook echt nut wát je zegt. Logisch dat ze het niet aanneemt
 
Je slaat de spijker op z'n kop. Ik kan me zo ergeren aan mensen die zeiken dat ze te dik zijn maar niet de discipline hebben om iets aan beweging te doen of om een beetje op eten te gaan letten.

Nee, dan 22 jarige broekies die nog bij hun moeder thuis wonen en alles beter weten en je constant corrigeren ... dat is pas irritant... ;)


OK, serieus, blijkbaar wil ze niet... zodra ze wel wil kan ze bij je komen voor advies. Ik heb ook wel eens een hele avond uitgetrokken om een goede vriend wat dingen uit te leggen (op zijn verzoek), maar als ik een poos daarna vraag hoe het gaat en ze zeggen "ja daar moet ik binnenkort eens mee beginnen"... dan help ik ze nooit meer (misschien tegen betaling). Whatever..
 
1. Cornetto bevat geen waardevolle voedingsstoffen
2. Meloen is heeft een uberhoge glycemische index
3. Same story overhere

Conclusie: ga niet de wijsneus uithangen, maar probeer je moeder ervan te doordringen dat een 'gezond' dieet je zoveel beter laat voelen. maw: jij hebt waarschijnlijk beter geslapen dan je moeder.

Ik weet ook wel dat een meloen niet best is om te nemen vlak voordat je gaat slapen. Maar ik bedoel, als je de keuze hebt tussen een cornetto en een meloen, pak dan die meloen. Nog veel lekkerder ook.

---------- Post toegevoegd Sat 4 Aug 2012 om 09:40 ----------

Hahahaha als je zo betuttelend naar je moeder praat, heeft het ook echt nut wát je zegt. Logisch dat ze het niet aanneemt

Dat komt omdat ik dit soort dingen vaker met haar meegemaakt heb en dat ze het altijd denkt beter te weten.
 
Wellicht gaat ze keiharde scheur coïtus hebben met je beste maatje. Dan heeft ze dat ijsje pre workout wel nodig wellicht.
 
I lol'd :roflol:

OT: ze weet zelf dat ze fout is maar kan de discipline niet opbrengen; al 40 jaar niet... Zonde maar denk dat je het moet accepteren.

Denk dat ik het er voor nu gewoon bij laat inderdaad, niks meer aan te doen.

---------- Post toegevoegd Sat 4 Aug 2012 om 09:41 ----------

Wellicht gaat ze keiharde scheur coïtus hebben met je beste maatje. Dan heeft ze dat ijsje pre workout wel nodig wellicht.

Waardevolle opmerking.
 
Laat we dan jou ook aub bannen. Lijkt mij niet meer dan eerlijk dat we dan de uit opvoedkundig oogpunt je straffen voor het onbeschoft behandelen van de vrouw die jou mogelijk gemaakt heeft. En dan ook nog eens voor je onderdak en eten voorziet.

Respect opbrengen is ook weten wanneer je niet je grote waffel open moet trekken.
 
Dat komt omdat ik dit soort dingen vaker met haar meegemaakt heb en dat ze het altijd denkt beter te weten.
En toch neemt ze het niet van je aan. Daar zou een belletje moeten gaan rinkelen
 
Wat snappen julle niet aan het volgende stukje tekst:

"Ik zeg dit soort dingen alleen maar tegen haar omdat ik haar wil helpen (dit soort 'gesprekken' over voeding heb ik wel vaker met haar) Maar zij denkt het altijd te weten. Ik probeer haar alleen maar te helpen. Maar blijkbaar weet ze het NIET, want vanaf haar 25e is ze altijd al veels te dik geweest. Ze is nu 62 geloof ik. Het enige wat ik wil is haar helpen! Maar ze denkt het altijd beter te weten dan ik."


Hierin leg ik 3 keer uit dat ik alleen maar wil helpen. Maar laat maar zitten jongens, de eerste paar reacties waren waardevol, thanks daarvoor, al die andere, **** jullie.
 
Laat we dan jou ook aub bannen. Lijkt mij niet meer dan eerlijk dat we dan de uit opvoedkundig oogpunt je straffen voor het onbeschoft behandelen van de vrouw die jou mogelijk gemaakt heeft. En dan ook nog eens voor je onderdak en eten voorziet.

Respect opbrengen is ook weten wanneer je niet je grote waffel open moet trekken.

Sinds wanneer is respect een kwestie van je mond houden als je ziet dat juist iemand voor wie je respect hebt zoiets doet?

Als ik mn vader voor het slapen 6 pizzas zie eten en hij zegt vervolgens: dat is gezond. Ga ik dan mn mond houden uit respect? Bullshit brah.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven