Fitness Seller

Vraag over aantal sets biceps en triceps

Bezoekers in dit topic

nixxrunner

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
29 jan 2012
Berichten
140
Waardering
29
Lengte
1m77
Massa
69kg
Vetpercentage
15%
Beste forumleden,
ik heb een vraag over het aantal sets voor biceps en triceps.

Ik doe een 4 daagse upper-lower split. Op mijn upper day doe ik facepull - bench - ohp - pullups/pulldown.
Daarnaast doe ik 3x9-12 voor onderstaand:
Biceps: inner head
Biceps: outher head
Biceps: brachialis
Triceps: Small head
Tricpes: Long head
Triceps: medial head
Maar ik merk dat ik na mijn compounds weinig energie over heb voor 6 accesoire oefeningen.

Nu dacht ik aan meerder opties, wat denken jullie wat beste is?
1. van alle oefeningen 2x9-12 doen
2. 2 complete oefeningen weglaten uit het schema.
3. Wisselen van oefeningen per sessie, dus bijv op upper 1: innerhead en smallhead weglaten en deze dan wel op upper 2 doen. En op upper 2 outher head en long head weglaten zodat ik dus wel 4 oefeningen doe per sessie.4.
4. ander idee?
Bedankt voor de reacties!
 
Ik doe gewoon wat curl for the girls.

Moet je echt iedere vezel apart gaan benaderen?
 
Lekker focussen op compound oefeningen en 1 of 2 isolatie oefeningen erbij..
 
Beste forumleden,
ik heb een vraag over het aantal sets voor biceps en triceps.

Ik doe een 4 daagse upper-lower split. Op mijn upper day doe ik facepull - bench - ohp - pullups/pulldown.
Daarnaast doe ik 3x9-12 voor onderstaand:
Biceps: inner head
Biceps: outher head
Biceps: brachialis
Triceps: Small head
Tricpes: Long head
Triceps: medial head
Maar ik merk dat ik na mijn compounds weinig energie over heb voor 6 accesoire oefeningen.

Nu dacht ik aan meerder opties, wat denken jullie wat beste is?
1. van alle oefeningen 2x9-12 doen
2. 2 complete oefeningen weglaten uit het schema.
3. Wisselen van oefeningen per sessie, dus bijv op upper 1: innerhead en smallhead weglaten en deze dan wel op upper 2 doen. En op upper 2 outher head en long head weglaten zodat ik dus wel 4 oefeningen doe per sessie.4.
4. ander idee?
Bedankt voor de reacties!


Doe 1 curl variant en 1 triceps isolatie oefening per sessie, dat is genoeg!

Welke je dan doet maakt niet zo heel veel uit, maar is meer een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Ik zou zelf incline db curls met verschillende hand posities (neutraal en supinated) doen en een EZ bar lying triceps extensions (behind the head).

Type oefening afwisselen per sessie kan ook, helpt verveling voorkomen.
 
.

Ik doe een 4 daagse upper-lower split. Op mijn upper day doe ik facepull - bench - ohp - pullups/pulldown.
Daarnaast doe ik 3x9-12 voor onderstaand:
Biceps: inner head
Biceps: outher head
Biceps: brachialis
Triceps: Small head
Tricpes: Long head
Triceps: medial head
Maar ik merk dat ik na mijn compounds weinig energie over heb voor 6 accesoire oefeningen.

Als je deze gedetailleerde manier van armen trainen wilt aanhouden, dan zou ik een ´´Arm day´´ toevoegen nadat je je lower day hebt gehad met daarop volgend een rustdag.
 
Hoe lang train je al? Bicep/triceps op zo'n manier indelen is iet voor een gevorderd schema waarbij je armen op en apparte dag train, los van borst/rug
 
Hoe lang train je al? Bicep/triceps op zo'n manier indelen is iet voor een gevorderd schema waarbij je armen op en apparte dag train, los van borst/rug

Zo’n 3 jaar. Dus waarschijnlijk een beetje overkill
 
Bedankt in ieder geval voor de reacties. Ik ga mijn oefeningen in ieder geval terug brengen van 6 naar 4 en kijken hoe dat bevalt en als ik een keer wat meer tijd heb, een extra arm dag.
 
Back
Naar boven