MuscleMeat

Vraag over achillespees (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

IronDwarf

Cool Novice
Lid geworden
7 jun 2019
Berichten
42
Waardering
7
Lengte
1m70
Dag iedereen

Ben sinds gisteren aan het sukkelen met wat last wat ik denk dt mijn achillespees is (achterkant enkel)
Het begon met ja, wakker worden, uit bed stappen en daar was het. De pijn. Na tijdje was het weg, vandaag hetzelfde. 2 tot 3u last dan naargelang mijn werkdag verder ging nam het af (omdat waarschijnlijk spieren verwarmd zijn door al het stappen) merk wel zo lichtjes nog last mja niet zo erg als in de ochtend. Volgens de medische dienst is het een ontsteking. Beetje ijs en war ibuprofen en doe voort.. dusja vanavond nog keer naar mijn dokter zien hoe of wat

Weet alleen dit al door wat te lezen en zoeken, zwemmen en fietsen kunnen helpen het herstel te vorderen en ja actief blijven. Nu ja door de hiel zelf heb ik geen last. Zou squatten/deadliften echt een heel dom idee zijn? Weet niet goed als dit slecht zou zijn dusja een domme vraag waarschijnlijk en weet dat de dokter zelfs zou aanraden voor plate rust maar kom net van 2maanden stil liggen door tennis elleboog en wil nu deze "blessure"/ontsteking wat anders aanpakken daarom dat ik snel deze topic maak voor mensen die dit ervaren hebben. Weet ook van heel drops en zal hiermee ook langzaam aan beginnen als de last verminderd maar ja hoop echt dat het iets is waarvan ik snel weer in gang kan schieten want was juist weer begonnen en nu maak ik dit mee

Alvast bedankt op voorhand iedereen
 
Voel je een verdikking op de pees als je er met duim en wijsvinger overheen gaat? Tijdens de warming-up voel je wel hoe de vlag erbij hangt. Deadlifts zouden misschien nog kunnen, squats geven veel meer rek op de achillespees.
 
Voel je een verdikking op de pees als je er met duim en wijsvinger overheen gaat? Tijdens de warming-up voel je wel hoe de vlag erbij hangt. Deadlifts zouden misschien nog kunnen, squats geven veel meer rek op de achillespees.

Geen idee ik voel het niet zo erg eerlijk gezegd, nu niet veel last gehad. Juist bij de dokter zal zien als hij een verdikking voelt.
Draag wel squat schoenen, zo met een hiel, verlichten die de druk niet van de hielen? Anders ja pas ik de routine wat aan met wat meer "hielvriendelijke" oefeningen, gewoon de vraag is welke?
 
even kijken of je schoenen ook niet teveel directe druk op het pijnlijke stuk van de archillespees geven, peesklachten en directe druk gaan in het begin niet goed samen. Verder hoort ochtendpijn die verdwijnt bij belasting typisch bij het eerste stadium van peesklachten. Mocht de klacht niet verdwijnen door wat rust en profn kun je eens kijken naar het "Alfredson protocol" wanneer de pijn 4-6 cm boven de hiel zit.
Voor nu even met name rek vermijden van de kuiten(=directe compressie van de pees tegen het bot) en versnelde bewegingen voor de kuitspieren (zoals touwtjespringen).
 
Zou zwemmen en eventueel fietsen in de fitness even lichtere maar betere oplossingen zijn? Of gewoon wandelen?

Het is inderdaad een ontsteking/tendinitis. Na mijn elleboog 2 maand geleden nu achillespees.. hij vind stretchen een goed idee maar voor de rest diflofenac, ijs, flexagile creme en rust
 
Yes.. hij zei dat het een van de lastigste blessures waarvan je kan herstellen, dus direct dat gegeven..
Ik heb in het verleden regelmatig een gezwollen achillespees gehad en dat ging na een dag of 5 vanzelf weer over. Kwam geen huisarts aan te pas en ook geen ibuprofen.
 
Zou zwemmen en eventueel fietsen in de fitness even lichtere maar betere oplossingen zijn? Of gewoon wandelen?

Het is inderdaad een ontsteking/tendinitis. Na mijn elleboog 2 maand geleden nu achillespees.. hij vind stretchen een goed idee maar voor de rest diflofenac, ijs, flexagile creme en rust
zwemmen en fietsen zal prima gaan naar verwachting, eventueel de voet iets verder naar voren op het pedaal zetten.
 
Vandaag geen pijn bij opstaan voel wel wat stijf maar niet veel problemen tot nu toe dus weet niet als het echt een blessure is of gewoon even wat last.. raar
 
Back
Naar boven