XXL Nutrition

Vraag over basic fit / apparaten voor kuiten.

Bezoekers in dit topic

Jordyvl

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 apr 2012
Berichten
2.148
Waardering
181
Lengte
1m80
Massa
92kg
Vetpercentage
13%
Sinds een maandje sport ik nu bij basic fit, en ben op een aantal verschillende vestigingen geweest.

Bij iedere vestiging hebben ze 1 apparaat voor kuiten. Seated calf raise.

Nu vroeg ik me af of er op andere vestigingen in Nederland wel andere apparaten zijn voor kuiten? (en welke vestiging is dit)
Ik heb het aan een medewerker van basic fit gevraagd en die wist het niet, vandaar dat ik even een topic start.

:D:D
 
Laatst bewerkt:
Kuiten kun je ook in de leg press trainen. (Toe press)
 
Kuiten kun je ook in de leg press trainen. (Toe press)

Ja I know,

Maar ik heb een keer in Emmen 2 andere apparaten gedaan voor kuiten en die voelde heerlijk aan.
Alleen was dat niet bij basic fit, en Emmen is ongeveer 2 uur rijden voor mij dus dat is een beetje onhandig.
 
Smith calf raises kan ook nog
Verder heb ik meerdere apparaten voor kuiten gezien toen ik er nog trainde

Rotary calf machine, en een of andere calf raises waar je diagonaal drukt en op een slide zit
Stond geen naam op
 
Is er een smithmachine? Kun je fijn standing calf raises doen. Ik krijg altijd snel kramp bij die seated calf raise. Staand niet.
 
Is er een smithmachine? Kun je fijn standing calf raises doen. Ik krijg altijd snel kramp bij die seated calf raise. Staand niet.

Er is een smithmachine, standing calf raises doe ik ook altijd.

Maar toch is wat extra afwisseling wel fijn soms. :rolleyes:
 
Als je een staande en een seated doet ben je klaar. Pak je de 2 verschillende delen genoeg aan.
 
deze staat in Hoofddorp

1554_550_calf_big.jpg
 
Seated of standing calf raises in een smith of toe presses kunt ge praktisch overal doen.
 
Smit, elke legpress, op bankje met barbell op schoot. Wees creatief.
 
Om mijn kuiten te trainen neem ik altijd een voetbal mee naar basic-fit
 
een plantairflexie maken met je benen gestrekt (gastrocnemius) of een plantair flexie maken met je knieën gebogen(soleus).
Je kan wel meer apparaten hebben maar dat maakt niets uit voor de spieren die je traint.

---------- Toegevoegd om 16:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:23 ----------

Doe er eerst maar eens 20 met je eigen gewicht.

http://www.t-nation.com/training/no-weights-calf-training

Op 1 been, voet op de grond, 2secs hold probeer eerst zonder ondersteuning daarna met 1 vinger.

Ga ik proberen!

geen calfraises meer in de gym dus?
 
Met een beetje creativiteit kom je al ver hé..

Staand/zittend in smith machine, op de leg press, zittend op een bankje met een barbell/dumbells op je knieën en een plankje onder je voeten, gewoon barbell in de nek en voeten op een plankje, ..
 
in Harlingen hebben we seated en standing maar ook donkey alle 3 heerlijk...

uploadfromtaptalk1426861947399.jpg
 
Doe er eerst maar eens 20 met je eigen gewicht.

http://www.t-nation.com/training/no-weights-calf-training

Op 1 been, voet op de grond, 2secs hold probeer eerst zonder ondersteuning daarna met 1 vinger.

Volledig mee eens. Ik train nu mijn kuiten ook om de twee dagen op deze manier. Ik doe dit niet tijdens mijn trainingen in de zaal maar 's avonds thuis. Ik heb zo'n speciaal plankje gemaakt waarop ik mijn voeten zet tijdens de oefening en waar ik hoog kan uitduwen zonder mijn dikke teen echt te belasten ( ben daar aan geopereerd geweest wegens artrose ) en goed kan rekken als ik naar beneden kom.
 
Back
Naar boven