Fitness Seller

vraag over benen en zijkant buikspieren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bren79

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
18 okt 2002
Berichten
17
Waardering
0
Mensen,

Ik train nu al een tijdje, maar eigenlijk nooit mijn benen. En het verschil tussen onder lichaam en boven begint nu toch te groot te worden.

Nu eigenlijk mijn vraag groeien benen nu snel of niet? Ik wil vooral meer massa, dus is 6 a 8 reps dan genoeg? En welke oefeningen moet je dan zeker doen?(doe geen squat ivm rug)

Ten 2de

Welke oefeningen doen jullie voor zijkant buik? Eigenlijk zie je bij ons zowat niemand deze trainen, maar ik vind die spieren wel mooi!!
 
Berouw komt na de zonde......Waarom niet vanaf het begin benen getraind?? Anyway, of ze snel groeien, is per persoon verschillend. Als je echt niet kunt squatten door je rug, doe dan bijv. hack squat, sissy squat of front squat, daarna leg press, en evt. lunges of leg extention. Voor achterkant (stiffleg) deadlift en leg curl, en vergeet je kuiten niet!!!!
Reps zou ik afwisselen. Weken van 10-15 reps, 6-10 reps en waarom niet een keer sets van 20 reps....Je zult alle trucs uit de kast moeten halen, om ze bij te trekken!
En wat je schuine buikspieren betreft.......Die kun je trainen wat je wilt, maar zie je pas bij een extreem laag vet%, dus een paar sets side crunches om ze op kracht te houden vind ik zat!
 
Ja benen he, die heb je ook nog, een, nee de zwaarste spiergroep om te trainen, daarom laten veel beginners deze spiergroep links liggen, onder het mom, ik loop toch altijd in een lange broek.
Zelf train ik ze vanaf het begin, gewoom mee, en weet je, ik vind het heerlijk om ze zwaar aan te pakken, lekker tot het gaatje, bijna over je nek gaan.
Met legg press/legg ext, kun je ook goede resultaten boeken, al gaat er echter niets boven squaten, als je massa wilt bouwen.
Reps tussen de 8-10 en 3- 4 setjes per oef.
En wel doorzetten nu he.
 
Laatst bewerkt:
In het begin deed ik fullbody dus toen trainde ik ze nog wel.
Daarna na 3 dagen split en ik heb vernomen dat je benen echt op een aparte dag moest doen en niet te combineren valt. Vandaar heb ik benen weg gelaten. Daarnaast vind me maatje het niet zo belangrijk. Tja hij heeft niet van die spillenpoten, maar ik dus wel hahaha. Als jullie wel denken dat benen te combineren valt dan hoor ik het graag!

Thnx voor de replies
 
Combi kan, is echter niet optimaal, in het begin trainde ik ze samen met schouders, is dan nog de beste combi, maar echt apart is het beste.
Opti: Train anders 1 dag extra zonder je maatje.
 
Originally posted by Geurt-G
Ja benen he, die heb je ook nog, een, nee de zwaarste spiergroep om te trainen, daarom laten veel beginners deze spiergroep links liggen, onder het mom, ik loop toch altijd in een lange broek.
Zelf train ik ze vanaf het begin, gewoom mee, en weet je, ik vind het heerlijk om ze zwaar aan te pakken, lekker tot het gaatje, bijna over je nek gaan.
Met legg press/legg ext, kun je ook goede resultaten boeken, al gaat er echter niets boven squaten, als je massa wilt bouwen.
Reps tussen de 8-10 en 3- setjes per oef.
En wel doorzetten nu he.

Volledig mee eens!
 
Benen doe ik samen met schouders.

Eerst schouders afwerken en dan ff 10min wat drinken en op adem komen, waarna de marteling begint :D

Damn van de week voor eht eerst gesquat, meteen 5dgn spierpijn gehad :)
 
je zult merken dat wanneer je je benen ook goed gaat trainen dat het je hele lichaam ten goede komt!!

idd train ze samen met een kleinere spiergroep.
ik kan zelf ook maar 3 x trainen.. en ik doe het zo
rug - off - borst - off - rug - weekend
benen - off - borst - off -rug - weekend
borst - off - rug - off - borst - weekend
benen - off - rug - off - borst - weekend

soms zitten er 4 dagen tussen voordat rug of borst weer getraind worden en soms een hele week. Benen elke 2 weken 1 keer.
mijn armen zitten bij rug en borst
rug biceps schouders achter
borst triceps schouders voor en mid
 
Originally posted by Chewie
Damn van de week voor eht eerst gesquat, meteen 5dgn spierpijn gehad :)
Ha! Zo moet het dus elke keer zijn... Ass Down!
 
Was wel lekker :D
 
Ik train ongeveer 11 maanden waarvan 3 maanden serieus (voeding etc). Ik train benen sinds 1.5 maand en pak elke week bijna 10 kilo meer op de legpress, benen groeien bij mij heel snel. Ik begon rustig aan met 8 x 90 kilo legpress nu zit ik op de 8 x 140( machine gaat tot 180). Je weet niet wat je gemist hebt benen trainen is heeeeeerlijk IMO. Tis echt een nieuwe dimensie als je alleen je bovenlichaam getrained hebt!
 
Originally posted by ErEf
je zult merken dat wanneer je je benen ook goed gaat trainen dat het je hele lichaam ten goede komt!!

Hoe bedoel je dit? Ik had namelijk wel eens gehoord dat het zorgt voor een flinke dosis ´groeihormonen´. Ken je het verhaal en zou je misschien toelichting kunnen geven?
 
Raar is deze draad.. ik heb tot februari dit jaar een maand of 3 KT gedaan (hele lijf, alle oefeningen op 1 dag, veel apparaten) en kreeg toen een blessure aan mijn voet waardoor ik ruim een maand niets gedaan heb (want alleen bovenlijf trainen doe ik niet als fietser).
Daarna bij peute dus 2 maanden alleen beenoefeningen gedaan en pas sinds 2 weken boven- en onderlichaam.
Bij de benen horen ook de buikspieroefeningen volgens het schema dat ik doe.
Sinds vandaag doe ik er ook de gluteusoefeningen bij, daar heb ik nu de ergste spierpijn van die ik in lange tijd heb gehad.
Voor quads: legpress 5 sets van 12-10-8-6-12 en direct erna de legextension 1 set van 12 reps
Voor hamstrings: Roemeense deadlift (wegens rug, zelfde als stifflegged maar nu gew. tot scheenbeen omlaag ipv naar de grond) ook 5 sets en daarna de 'seated legcurl'(makkelijker dan de lying leg curl, ook weer wegens de rug).

Voor de gluteus: squat lunge (au, au, au) en ivm therapie de stepup (op een trapje stappen en weer terug, is meer technisch moeilijk ivm balans en voetkwaal dan fysiek zwaar.. vandaar nog een setje erachter aan op de standing gluteus.. brandt lekker na.
Dan de kuiten: teen-leg press (op grotere afstand) en standing calf-raise
Einde met buikspieren, ivm de 12-10-8-6-12 sets met zwaarder gewicht op de ab-machine. De laatste set op dat schuine bankje met rollen, weet er net 12x2 schuine uit te persen...

Een squat doe ik ook niet, ik heb extreem korte achillespezen en kan niet plat met de voeten op de grond zitten zonder achterover te kukelen.. dus al zeker niet met een gewicht.
 
Originally posted by Esperantisto
Een squat doe ik ook niet, ik heb extreem korte achillespezen en kan niet plat met de voeten op de grond zitten zonder achterover te kukelen.. dus al zeker niet met een gewicht.

hmmm... en heb je al verschillende standen geprobeerd bij't squatten? ook zou ik gewoon tijdje zonder gewicht proberen squatten en zien of je je kuiten en achillespees niet kan stretchen.

is echt zonde dat je't nu niet kan maar is volgens mij goed te verhelpen.
 
Originally posted by smalluser


Zou het toch proberen....... al eens geprobeerd met een "schijfje" onder je hielen om zo niet achterover te "kukelen" ?

En als het dan lukt steeds de schijfdikte verminderen om zo de pees steeds iets verder op te rekken.

Groet Smalluser :thumb:
Inderdaad al geprobeerd.. maar ik vind het niet makkelijk en ik heb het idee dat de legpress ook veel traint en bovendien doe ik de Roemeense deadlift dus deze combinatie is goed voor quads en hamstrings. De DL vind ik qua techniek toch ook best moeilijk : scheenbeen verticaal houden en niet naar voren, kont naar achteren, knijpen alsof je dringend moet poepen, etc.
Vandaag weer gedaan, ook de squat lunge en step up (lastig wegens instabiliteit) voor mooie billen ;)
 
Ik ken ook een gast die niet kon squaten door zijn achillespezen.
Is begonnen met schijven van 10 kg onder zijn hielen, en steeds dunnere schijfjes gebruikt.....binnen 2 maanden squatte hij prima met zijn voetjes op de vloer...........gewoon proberen, zonde om niet te squatten!!!!!!!!!
 
OK, ok.. weet je wat ook mijn probleem is.. kleine voetjes en zwakke gewrichten. Mijn spieren zijn op zich best goed ontwikkeld hoorde ik vandaag nog.
Goede benen, redelijke triceps (wel heel kleine biceps) , met verder te veel vet op de .. eh gluteus,heupen, buik en rug.
Maar bijv. de gewrichten van mijn linkervoet doet vandaag flink pijn, o.a. door de step-up oefeningen van vrijdag. (Je stapt steeds op een hoge doos met een voet, trekt de andere bij en stapt weer terug met dat 2e been en andersom idem.. dan staat die voet echt enorm te wiebelen! Zeeeer instabiel dus.. ook een reden om niet te squatten. Gewoon eerst flink veel druk opvoeren via de leg press en dan evt. bij een hoog gewicht aan de leg press aan de squat begonnen via dat schijfje..

Ik weet dat het de 'koningsoefening' is, maar heb al het e.e.a. geprobeerd maar dat gaf tot nog toe te veel problemen.. je kunt er ook naar toe werken ipv te veel te snel willen doen.. zo heb ik de minste kans op blessures.. ik vind spierpijn wel een goed gevoel (masochistisch is ze hè!) maar wil blessures zoveel mogelijk vermijden...
Dus eerst ook gewrichtsterkte opbouwen voor ik die volledig ga belasten.. vandaag bijv. ook de polsen geoefend om de pezen daar te versterken. Ook daar idem: wel biceps/triceps kracht, maar te zwakke polsen/pezen om die kracht te gebruiken..
 
Back
Naar boven