Fitness Seller

Vraag over bulken

Bezoekers in dit topic

Foxyice

Cool Novice
Lid geworden
6 aug 2019
Berichten
220
Waardering
139
Lengte
1m87
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Hey allen,

Ik zit nu al een paar maanden rond hetzelfde gewicht en vp (90kg, 12-15%) op een onderhoud van circa 3200kcal.

Ik wil nu eigenlijk elke week gaan opbouwen tot ik op 3700kcal zit voor een bulk;
Week 1: 3400kcal
Week 2: 3600 kcal
Week 3: 3700 kcal

Nu heb ik een paar vragen:
1. Zou ik dit zo opbouwen of hoeft het niet per se?
2. Moet ik eerst cutten naar 10-12% alvorens te bulken? (Met hoger vp zou je carbs meer omzetten naar vet.)
3. Is een surplus van 500kcal genoeg om optimaal te bulken?

Alvast bedankt, sorry voor de domme vragen.
 
1. Zou inderdaad eerst 3400 ofzo gaan eten en even kijken wat je gewicht doet, aan de hand daarvan weer aanpassen.
2. Is wel het beste ja, is ook gewoon kut om van 20% weer terug te cutten. Beter lean blijven.
3. 500 is al vrij veel, als je 2kg per maand aankomt komt dit neer op 24 kg per jaar. Daarvan is 15-20 kg vet/vocht. Moet je er allemaal weer af halen.
Beter rond een kilootje per maand aankomen. De eerste maand zal je trouwens altijd wel meer aankomen door meerdere factoren.
 
1. Zou inderdaad eerst 3400 ofzo gaan eten en even kijken wat je gewicht doet, aan de hand daarvan weer aanpassen.
2. Is wel het beste ja, is ook gewoon kut om van 20% weer terug te cutten. Beter lean blijven.
3. 500 is al vrij veel, als je 2kg per maand aankomt komt dit neer op 24 kg per jaar. Daarvan is 15-20 kg vet/vocht. Moet je er allemaal weer af halen.
Beter rond een kilootje per maand aankomen. De eerste maand zal je trouwens altijd wel meer aankomen door meerdere factoren.
Dankje, zal een lean bulk wel echt het optimale uit mijn bulk periode halen?
Ik heb namelijk niet veel moeite met cutten, maar bulken juist wel, vandaar ook de surplus van 500.

Ps. Ik begin net weer aan creatine na 2 maanden pauze ervan te hebben gehad, kan ik hierdoor ook meer eten denk je?
 
Hoe bedoel je heb moeite met bulken?
Als je 500 surplus kan eten kun je toch ook 300 eten? Kom je iets minder aan maar zet je minder onnodig vet aan.
Maar 500 kan prima hoor, heb het zelf ook vaak gedaan maar als je niet op een laag vet% zit ga je er aan het eind van je bulk spijt van krijgen.
Uhm denk niet dat je door creatine meer kan eten tbh..
Hoe ziet je voedingsschema er uit?
 
Hoe bedoel je heb moeite met bulken?
Als je 500 surplus kan eten kun je toch ook 300 eten? Kom je iets minder aan maar zet je minder onnodig vet aan.
Maar 500 kan prima hoor, heb het zelf ook vaak gedaan maar als je niet op een laag vet% zit ga je er aan het eind van je bulk spijt van krijgen.
Uhm denk niet dat je door creatine meer kan eten tbh..
Hoe ziet je voedingsschema er uit?
Met moeite met bulken bedoel ik dat ik moeilijk aankom qua vp. (In de 2/3 jaar dat ik train heb ik altijd tussen de 12-15% vp geschommeld maar ik ben in totaal van 65kg naar 90kg gegaan)

Ik kan gewoon mijzelf elke paar dagen/week blijven meten en het surplus blijven aanpassen tot ik ~1kg aankom per maand?

Voedingsschema zal ik morgen even moeten posten, die staat op de computer van het werk :p
 
Ik kan gewoon mijzelf elke paar dagen/week blijven meten en het surplus blijven aanpassen tot ik ~1kg aankom per maand?

Net resultaat trouwens, dacht dat je bedoelde dat je moeilijk aankwam maar dat zit wel goed dus:P

Jep gewoon blijven wegen en je voeding erop aanpassen. Denk er wel om dat soms een weging hoger of lager uit kan vallen, daarom beter een gemiddelde van de week ofzo pakken.
En als je alsnog vindt dat het te langzaam gaat ga je gewoon nog meer eten of juist andersom.
 
Net resultaat trouwens, dacht dat je bedoelde dat je moeilijk aankwam maar dat zit wel goed dus:P

Jep gewoon blijven wegen en je voeding erop aanpassen. Denk er wel om dat soms een weging hoger of lager uit kan vallen, daarom beter een gemiddelde van de week ofzo pakken.
En als je alsnog vindt dat het te langzaam gaat ga je gewoon nog meer eten of juist andersom.

Dankjewel, ik ben ook echt blij dat ik niet meer zo'n scharminkel ben als dat ik was haha.
Ik wil nu het sporten nog serieuzer gaan oppakken en proberen zo optimaal mogelijk bezig te zijn qua voeding, herstel en training.

Bedankt voor je reacties!
 
Np en succes ;)
 
Inderdaad gestaag ophogen eerst naar 3400 en zien wat het doet.
kilootje per maand is netjes.
 
Back
Naar boven