Fitness Seller

Vraag over Deload ( stronglifts )

Bezoekers in dit topic

Arnold91

Cool Novice
Lid geworden
8 aug 2013
Berichten
50
Waardering
2
Lengte
1m85
Massa
80kg
Vetpercentage
11%
Beste leden,

Ik train al 2 jaar.
Ik heb 2 jaar lang 3x8-12 4x-6-8 etc gevolgd met een splitschema.
Ik ben begonnen met een stronglifts voor benchpress.

als volgt:

begonnen met 70% van mijn 1x PR

week1 5x5 65kg
week2 5x5 70kg
week3 5x5 75kg
week4 5x5 80kg

week5(DELOAD WEEK) 4x 10-12, 40kg

week6 3x3 85kg
week7 3x3 90kg
week8 3x3 95kg
week9 3x3 100kg

week10 2x 105kg & 1x MAX nieuwe PR

week11 (DELOAD) zelfde als week 5

zondag begint mijn week5. ik heb week1-4 zonder hulp kunnen doen. ( 2x in de week zondag & donderdag)

daarnaast op de zondag pak ik ook incline dumbell press etc op max 3x8-10 en op de donderdag heel wat lichter met hogere herhaling (12x).


Nou is mijn vraag, tijdens de deload weken, bijv week 5, na mijn 40kg 4 setjes benchpress moet ik de volgende oefeningen ook heel laag pakken of kan ik de incline dumbell press alsnog doorgaan met 36-36kg.

Bedankt voor jullie tijd.
 
Je hoeft niet een deload week zomaar te gaan doen he als je gewoon elke sessie 2,5 kg erbij kan doen zoals je tot nu toe gedaan hebt en je niet burned out oid bent zie ik geen reden om te deloaden, bij SL deload je pas nadat je 3x een gewicht achter elkaar hebt gefailed en niet omdat je het van te voren in een schema hebt gezet, zolang je progressie blijft maken lekker doorgaan imo.

Ik weet ook niet waarom je die hele incline press erbij zou willen doen voordat je vastloopt.

Dat gezegd hebbende zou ik als je toch een deload doet je incline dumbell press ook een stuk lager pakken het hele idee is dat je je spieren rust geeft en weinig belast maar wel de techniek blijft herhalen, dus het heeft weinig nut om je bench te deloaden maar dan je spieren met een andere oefening wel zwaar te belasten. ( Ik weet niet of je 36kg totaal of per dumbell bedoeld, als het totaal is kan het natuurlijk geen kwaad.)
 
Back
Naar boven