XXL Nutrition

Vraag over fitness en dieet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

YasserTricepp

Novice
Lid geworden
3 aug 2020
Berichten
12
Waardering
5
Lengte
1m73
Massa
92kg
Yo Mensen, ik ben Yasser en ben 17 jaar oud maar ik heb een vraag op dit moment train ik 6x ( fitness 6x en als het rugby seizoen ja begonnen 3x fitness en 3x rugby )in de week omdat ik wel wat gezet ben maar ik doe ook rugby er naast en ik zie dat er op deze website mensen met meer ervaring zijn durf ik mijn vraag eerder te stellen is het goed om voor iemand van mijn leeftijd wel zo vaak te trainen in de week en wat is een goeie manier om je spiermassa te behouden maar wel snel je vetpercentage te laten zaken alvast bedankt voor het lezen en ik hoop op mooie antwoorden Joe Joe.
 
6x p/w trainen kan geen kwaad

Spiermassa behouden maar vet% droppen is calorietekort hanteren

succes
 
wat is een goeie manier om je spiermassa te behouden maar wel snel je vetpercentage te laten zaken alvast bedankt voor het lezen en ik hoop op mooie antwoorden Joe Joe.
Genoeg proteine eten, niet te extreem groot kcal tekort maken, vaak genoeg (dat doe je dus goed) zwaar blijven trainen, goed slapen.

2x lichaamsgewicht in kg aan proteine in gram per dag (zelf ben ik voorstander van nog meer, 3-4x)

Een kcal tekort van ongeveer 500 is het veiligst, maar rond 1000 zou zonder problemen kunnen als je nog niet zo heel laag lichaamsvetpercentage hebt. Wanneer sixpack zichtbaar wordt/is wat rustiger aan doen met het kcal tekort en/of carbs gaan refeeden.

Proberen progressie te blijven maken met krachttraining. Wanneer je niet zwaar traint (blessure, rustweek) geen kcal tekort hanteren.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips, ben op dit moment all 5,5kg lichter geworden maar wel mijn spiermassa behouden
 
5,5 kg in hoeveel dagen / maanden ?

0,5 kg per week is “ gezond en verantwoord “ afvallen ..
 
van 3 tot 11 augustus... 8 dagen 5,5 kg afgevallen? vocht.... en als dat het niet is dan zal je zeker ook spiermassa verloren zijn. Tenzij je niets hebt gegeten in die 8 dagen.
 
van 3 tot 11 augustus... 8 dagen 5,5 kg afgevallen? vocht.... en als dat het niet is dan zal je zeker ook spiermassa verloren zijn. Tenzij je niets hebt gegeten in die 8 dagen.

Volgens zijn stats is hij 96kg op 173, dan is in het begin zoveel kwijtraken niet zo erg denk ik
 
Volgens zijn stats is hij 96kg op 173, dan is in het begin zoveel kwijtraken niet zo erg denk ik
Maar 5,5 kg in 8 dagen is wel extreem veel... Dan zit je aan een zwaar crash dieet.
Hij zegt dat het geen spier is. Stel dat de helft ervan vet zou zijn en de andere helft vocht. Dan nog zou hij 3000 kcal per dag onder onderhoud moeten eten.
Lijkt me niet heel gezond.
 
Maar 5,5 kg in 8 dagen is wel extreem veel... Dan zit je aan een zwaar crash dieet.
Hij zegt dat het geen spier is. Stel dat de helft ervan vet zou zijn en de andere helft vocht. Dan nog zou hij 3000 kcal per dag onder onderhoud moeten eten.
Lijkt me niet heel gezond.

2/3kg vocht ben je zo kwijt. Ben met je eens dat het heel veel is, maar vraag me af of het te veel is, weet niet waar het vandaan komt. Goed in de gaten houden en het stabiliseren naar MAX een kilo per week
 
Voor alle mensen die dit lezen nee ik was niet in 2 weken 5,5 kg afgevallen was all 1,5 maanden bezig hier voor en daar had ik het over maar ben op dit moment 1 oktober 8,5 kg er af inclusief die 5,5
 
van 3 tot 11 augustus... 8 dagen 5,5 kg afgevallen? vocht.... en als dat het niet is dan zal je zeker ook spiermassa verloren zijn. Tenzij je niets hebt gegeten in die 8 dagen.
Ik trainde all een 1,5 maanden ik was vergeten dat er bij te zetten
 
Voor alle mensen ik ben bezig sinds de gyms open zijn gegaan 1 juli maar ivm privé redenen ben ik pas de 18de van juli gaan trainen ben nu 8,5 kg kwijt vet massa, ben sterker geworden veel Deadlifts en compound oefeningen en ben daardoor ook spiermassa aangekomen, en zou ik hier een blog van maken met foto’s en videos dat jullie kunnen zien zelfs als je wat gezet bent dat je kunt afvallen dat ik de mensen kan motiveren?
 
Yo Mensen, ik ben Yasser en ben 17 jaar oud maar ik heb een vraag op dit moment train ik 6x ( fitness 6x en als het rugby seizoen ja begonnen 3x fitness en 3x rugby )in de week omdat ik wel wat gezet ben maar ik doe ook rugby er naast en ik zie dat er op deze website mensen met meer ervaring zijn durf ik mijn vraag eerder te stellen is het goed om voor iemand van mijn leeftijd wel zo vaak te trainen in de week en wat is een goeie manier om je spiermassa te behouden maar wel snel je vetpercentage te laten zaken alvast bedankt voor het lezen en ik hoop op mooie antwoorden Joe Joe.
En kan het mogelijk zijn om voor juni/juli 2021 nog 12 kg vet massa te verliezen
 
En kan het mogelijk zijn om voor juni/juli 2021 nog 12 kg vet massa te verliezen
Alles is mogelijk, als je 500gr afvalt per week betekent dit 24 weken of wel 5 maand ongeveer dus ja is heel gemakkelijk te behalen
 
En kan het mogelijk zijn om voor juni/juli 2021 nog 12 kg vet massa te verliezen
Vermits je ook fitness erbij doet, zou ik je omtrekke beginne meten want de weegschaal kan verkeerde nummers geven, je komt spier aan.. meet je buikomtrek om zeker te zijn dat je vet verliest
 
Ja dat heb ik wel gemerkt ik word wel sterken en eet genoeg proteïne maar val weinig af nu maar merk wel dat me buik omtrek kleiner word en dan zeggen mensen dan ook
 
Je kan ook ergens zo'n cheapass tang kopen om te meten. De precentages zelf hoef je nog niet eens te berekenen, gewoon op een aantal vaste plaatsen meten en de mm's noteren, en die met elkaar vergelijken. Je zult snel genoeg verschillen tussen de mm's gaan zien, en dan kun je gaan bijsturen waar nodig.
 
Voor alle mensen ik ben bezig sinds de gyms open zijn gegaan 1 juli maar ivm privé redenen ben ik pas de 18de van juli gaan trainen ben nu 8,5 kg kwijt vet massa, ben sterker geworden veel Deadlifts en compound oefeningen en ben daardoor ook spiermassa aangekomen, en zou ik hier een blog van maken met foto’s en videos dat jullie kunnen zien zelfs als je wat gezet bent dat je kunt afvallen dat ik de mensen kan motiveren?
Goede prestatie al, 8,5 kg is al heel wat
 
Bedankt hier voor dit zie ik als een compliment, hoe ik dit deed is heel simpel ik zie wat ik wil bereiken als winnen en ik denk daar door wie niet opgeeft gaat nooit verliezen en dat houd mij gefocust want je wilt een winnaar zijn en geen verliezer
 
Tussentijdse info : ik ben gestopt met rugbyen en ben nu 6x in de week te vinden in de gym
 
Back
Naar boven