XXL Nutrition

Vraag over gekookt en ongekookt spaghetti. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ectoamsterdam

Novice
Lid geworden
12 jul 2013
Berichten
15
Waardering
1
Lengte
1m90
Massa
70kg
Hey,

Voordat mensen zeggen dat dit een domme vraag is of dat ik dit ergens kon vinden op de forum, ik heb geprobeerd te zoeken en denk dat ik het weet. Toch wil ik voor de zekerheid even een bevestiging.

Mijn pakket spaghetti weegt 500 gram en de voedingswaarden zijn:
Koolh. 71 g
Eiwit. 12 g
Vet. 1,2

-Nu vroeg ik mij af of deze voedingswaarden van ongekookt of gekookt spaghetti is? Staat nergens op me pakketje.
-Of de voedingswaarden veranderen na het koken.
Ik zelf denk dat het de voedingswaarden op het pakketje ongekookt is en dat de voedingswaarden niet veranderen. Alleen zal 100 g rauwe spaghetti veel zwaarder worden na het koken en dat ik dus al dat zwaardere gekookte spaghetti zal moeten eten om aan die voedingswaarden te komen van 100 g.

Ik ben dus een ecto zoals mijn naam duidelijk maakt en ga beginnen met bulken binnenkort en moet dus leren koken. Alleen ik kom al de eerste obstakels tegen lol, zoals dit.

Alvast bedankt voor je antwoord!

Mvg,

K
 
Hey,

Voordat mensen zeggen dat dit een domme vraag is of dat ik dit ergens kon vinden op de forum, ik heb geprobeerd te zoeken en denk dat ik het weet. Toch wil ik voor de zekerheid even een bevestiging.

Mijn pakket spaghetti weegt 500 gram en de voedingswaarden zijn:
Koolh. 71 g
Eiwit. 12 g
Vet. 1,2

-Nu vroeg ik mij af of deze voedingswaarden van ongekookt of gekookt spaghetti is? Staat nergens op me pakketje.
-Of de voedingswaarden veranderen na het koken.
Ik zelf denk dat het de voedingswaarden op het pakketje ongekookt is en dat de voedingswaarden niet veranderen. Alleen zal 100 g rauwe spaghetti veel zwaarder worden na het koken en dat ik dus al dat zwaardere gekookte spaghetti zal moeten eten om aan die voedingswaarden te komen van 100 g.

Ik ben dus een ecto zoals mijn naam duidelijk maakt en ga beginnen met bulken binnenkort en moet dus leren koken. Alleen ik kom al de eerste obstakels tegen lol, zoals dit.

Alvast bedankt voor je antwoord!

Mvg,

K


Dan hoef je dus ook je spaghetti niet af te wegen.

Groetjes.
 
Dan hoef je dus ook je spaghetti niet af te wegen.

Groetjes.

Juist wel om te zien of ik genoeg eet en dit voor het eerst doe .... je hebt totaal geen nuttige bijdrage geleverd...
 
Voedingswaarde zijn van de ongekookte spaghetti eerst wegen dan koken.
 
Wat doe je precies voor het eerst? eten?

wauw...ben je 12 ofsow?

---------- Toegevoegd om 20:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:13 ----------

Voedingswaarde zijn van de ongekookte spaghetti eerst wegen dan koken.

Kut. Ik heb eerst gekookt en dan gewogen,majah. Dus het maakt niets uit hoeveel zwaarder het word, als ik 100 g ongekookt erin heb gestopt zal ik die voedingswaarden ook binnenkrijgen?
 
wauw...ben je 12 ofsow?

Nee, het was eigenlijk een serieuze vraag.

Je moet bulken zeg je en bent bezig met dingen afwegen.
Wat als je nou gewoon probeert zoveel mogelijk en vooral calorierijk te eten? dat is namelijk de meest gebruikte tactiek naar gewichtstoename.

'ecto's' bestaan niet. Alleen mensen die te weinig eten, of een hyperactieve schildklier hebben. Of kanker. Of iets anders ergs.
Als jij een gezonde knul bent, dan moet je gewoon eten en je niet druk maken over hoe gekookte vs ongekookte spaghetti in je schema past.

Misschien ook minder opgefokt doen, ik zeg het niet om je te plagen hoor.
 
Kut. Ik heb eerst gekookt en dan gewogen,majah. Dus het maakt niets uit hoeveel zwaarder het word, als ik 100 g ongekookt erin heb gestopt zal ik die voedingswaarden ook binnenkrijgen?

Altijd ongekookt wegen, tijdens het koken neemt de spaghetti allemaal water op, de spaghetti wordt dus zwaarder. Maar in water zit immers geen kcals/voedingswaarden. De voedingswaarden blijven exact hetzelfde na het koken.
 
Nee, het was eigenlijk een serieuze vraag.

Je moet bulken zeg je en bent bezig met dingen afwegen.
Wat als je nou gewoon probeert zoveel mogelijk en vooral calorierijk te eten? dat is namelijk de meest gebruikte tactiek naar gewichtstoename.

'ecto's' bestaan niet. Alleen mensen die te weinig eten, of een hyperactieve schildklier hebben. Of kanker. Of iets anders ergs.
Als jij een gezonde knul bent, dan moet je gewoon eten en je niet druk maken over hoe gekookte vs ongekookte spaghetti in je schema past.

Misschien ook minder opgefokt doen, ik zeg het niet om je te plagen hoor.

Toch bedankt dan!:D
 
Denk eerst toch logisch na.....
waarom zouden er voedingswaarden van gekookt product op staan?
Ze weten toch niet hoelang je het kookt of waar je het in kookt!
En dan weer zo een vraag of je zal binnenkrijgen wat jij gekookt hebt......er staat toch niet op de verpakking: LET OP! Na meer dan 10min koken verdampen de voedingswaarden! Na 20min zijn er maar liefst 50% over
 
Altijd ongekookt wegen, tijdens het koken neemt de spaghetti allemaal water op, de spaghetti wordt dus zwaarder. Maar in water zit immers geen kcals/voedingswaarden. De voedingswaarden blijven exact hetzelfde na het koken.

Ook bedankt! noob question maar zal et nooit meer vergeten:D
 
Denk eerst toch logisch na.....
waarom zouden er voedingswaarden van gekookt product op staan?
Ze weten toch niet hoelang je het kookt of waar je het in kookt!
En dan weer zo een vraag of je zal binnenkrijgen wat jij gekookt hebt......er staat toch niet op de verpakking: LET OP! Na meer dan 10min koken verdampen de voedingswaarden! Na 20min zijn er maar liefst 50% over

Brb 20kg spaghetti op het vuur en na 20minuten 10kg spaghetti aan het plafond.
 
Z'n domme vraag vind ik het niet. En Sjors, om nou meteen zo te reageren.. Het is toch goed dat hij het wilt afwegen ipv. zonder macro's te tellen gewoon wat in z'n mik stopt?
 
Z'n domme vraag vind ik het niet. En Sjors, om nou meteen zo te reageren.. Het is toch goed dat hij het wilt afwegen ipv. zonder macro's te tellen gewoon wat in z'n mik stopt?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Z'n domme vraag vind ik het niet. En Sjors, om nou meteen zo te reageren.. Het is toch goed dat hij het wilt afwegen ipv. zonder macro's te tellen gewoon wat in z'n mik stopt?

+1, hiermee eens. Beter afwegen en moeite doen, dan erachter komen dat je te weinig hebt gegeten (of véélste veel).
 
bij carbs is het meestal wegen voor bereiding, aardappelen, pasta, rijst
eiwitten hetzelfde, de voedingswaarde is altijd onbereid die op de verpakking staat. 200 gr kip onbereid wordt maar 170 gr gebakken, maar zit wel evenveel voedingswaarde in dan 200 gr ongebakken
 
Back
Naar boven