AndroidHealthClinic

Vraag over gelijke of verschillende calorie inname per dag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

delanoplatina

Cool Novice
Lid geworden
4 okt 2019
Berichten
49
Waardering
5
Lengte
1m83
Massa
91kg
Vetpercentage
13%
Misschien een hele domme vraag maar

Stel ik ga cutten , mijn dagelijkse onderhoud is 2500kcal minus de cut (500) is 2000 calorie inname per dag

Op rustdagen zou me onderhoud 2500 zijn, stel ik heb een trainingsdag , dat betekend dat ik zo een 200 calorieen meer verbrand dus dan is me onderhoud 2700 die dag, moet ik dat in me voeding ook daarop basseren? Dus op trainingsdagen 2700 eten, en op rustdagen 2500, of moet ik hiervan het gemiddelde nemen (2600 dus iedere dag)

En nog een vraag, ik zie op veel sites dat je zo een online calculator hebt om je dagelijkse onderhoud uit te rekenen, maar naar mijn mening zijn deze dingen waardeloos voor mij, aangezien ik elke keer als ik ga cutten/bulken dan veel te weinig of te veel afval/aankom
Ik heb nu voor het eerst een formule gebruikt (Harris en Benedictformule) om me dagelijkse onderhoud te berekenen, en kwam hierdus uit op 2470 als dagelijkse onderhoud op rustdagen, en 2845 op trainingsdagen, moet ik hiervan dus me dagelijkse pakken op rustdagen, trainingsdagen of het gemiddelde hiervan pakken (2657 calorieen)

Ik ben best wel een noob in het gebied van dit soort dingen en heb eigenlijk altijd maar gedaan wat die online calculators zeiden omdat ik toen niet serieus bezig was met trainen, en nu dus wel, aldus zou ik graag wat meer uitleg hierover willen krijgen indien mogelijk!
 
Ik houd mijn kcals tijdens een cut zo veel mogelijk constant, berekend op de kcals van een rustdag (zolang de beweging op niet rustdagen niet heel intensief is)
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Zou dan iedere dag voor 2470 gaan, is het makkelijkst. Ga je voor je gevoel te hard omlaag doe je 1x per week een cheatmaaltijd of zelfs een cheatdag.
 
chrash peccie alright thanks!
Geld dit zelfde ook voor lean bulken? Aangezien je daar altijd heel precies en niet te veel boven kan gaan zitten en als je dan een intensieve pushday hebt gehad lijkt het me namelijk al zo een 250 calorieen extra namelijk, of zit ik hier fout, en geld daar ook gewoon 300/350 (calorieplus voor leanbulk) plus op de onderhoud kcal?
 
Heb namelijk echt hulp nodig, aangezien ik nu een beetje in de knoop zit , heb op andere topics als deze gelezen ; https://forum.bodybuilding.nl/topics/lean-bulk-schema-check.385357/
Dat de een dit zegt en de ander dat

Dus heb wat opties om zo perfect mogelijk te lean bulken en 0,3/0,35kg per week aan te komen

1. 300+ elke dag van me rustdag onderhoud eten (2470+300= 2770 kcal iedere dag)

2. 300+ elke dag van trainingsdag onderhoud eten (2845+300= 3145 kcal iedere dag)

3. Gemiddelde nemen van me rustdag en trainingsdag (2957 kcal dag)

4. 2 Eetschema’s maken en afwisselen op dagen
De een voor op Rustdagen (hier eet ik 2770)
De ander voor op Trainingsdagen (hier eet ik 3145)

peccie chrash
 
Laatst bewerkt:
Heb namelijk echt hulp nodig, aangezien ik nu een beetje in de knoop zit , heb op andere topics als deze gelezen ; https://forum.bodybuilding.nl/topics/lean-bulk-schema-check.385357/
Dat de een dit zegt en de ander dat

Dus heb wat opties om zo perfect mogelijk te lean bulken en 0,3/0,35kg per week aan te komen

1. 300+ elke dag van me rustdag onderhoud eten (2470+300= 2770 kcal iedere dag)

2. 300+ elke dag van trainingsdag onderhoud eten (2845+300= 3145 kcal iedere dag)

3. Gemiddelde nemen van me rustdag en trainingsdag (2957 kcal dag)

4. 2 Eetschema’s maken en afwisselen op dagen
De een voor op Rustdagen (hier eet ik 2770)
De ander voor op Trainingsdagen (hier eet ik 3145)

peccie chrash
Ik zelf zou voor het gemak keuze 3 kiezen (en kcals aanpassen naargelang het resultaat. Het wisselen van kcals zal ook werken, maar denk ik dat weinig (geen) meerwaarde heeft en het ingewikkelder maakt omdat er zoveel variabelen zijn, dat het nog steeds niet correct is. Een vaste hoeveelheid kcal is makkelijker mee te spelen
 
+het steekt allemaal niet op enkele kcal.
Goed resultaat=kcals ongeveer aanhouden
Afvallen of niets aankomen= kcal langzaam verhogen
Te snel bijkomen=kcal terug schroeven.
 
Ik zelf zou voor het gemak keuze 3 kiezen (en kcals aanpassen naargelang het resultaat. Het wisselen van kcals zal ook werken, maar denk ik dat weinig (geen) meerwaarde heeft en het ingewikkelder maakt omdat er zoveel variabelen zijn, dat het nog steeds niet correct is. Een vaste hoeveelheid kcal is makkelijker mee te spelen
Heb je inderdaad gelijk in!
Ga ik dat ff proberen , thankss
 
Back
Naar boven