XXL Nutrition

Vraag over herstelperiode en bijwerkingen Test-E, TrenE, Mast-E (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Laatst bewerkt:
ik heb 10 weken lang een kuur gedaan met
400mg Tren-E, 250 mg Test-E, 600mg Mast-E
nu volg ik al 4 weken een PowerPCT met 5 mg aromasin 50 mg clomid en 20 mg nolvadex.

mijn bloedwaardes op testosteron waren bijna onmeetbaar laag ( zelfs na de nolvadex)

Vraag 1:
wat zouden jullie adviseren om dit weer op pijl te krijgen en hoelang is een normale herstel periode gemiddeld bij zo een kuur?
Vraag 2: brengen Boldenone, Tren-E, Mast-E ook je Testosteron niveau omlaag of doet alleen TEST dat?
Vraag 3: door welk bovenstaand type wordt extreme slapeloosheid veroorzaakt?
alvast mijn dank alen!
Hoeveel weken na je kuur heb je je bloedwaarden laten testen? En waarom zoveel middelen? Kies één SERM, en laat het daarbij. Of ze helpen is nog maar de vraag.

Tsja, het probleem is dat je lichaam een balans tracht te creeren tussen testosteron en oestrogeen, wat het lichaam aan testosteron tekort heeft zal het met oestrogeen aanvullen. Ik zou niet weten hoe het LH hormoon te triggeren weer te gaan werken. Tamoxifen en clomid zorgen daar niet voor, blasten met HCG zal misschien je testosteron weer opkrikken maar je eigen LH zal nog steeds niet opstarten. Misschien een goede vraag voor Galen
Je lichaam vult geen testosterontekort aan met oestrogeen. Oestrogeen is na een kuur ook verlaagd.

hCG kan helpen als er een verminderde respons is van de Leydigcellen op LH (primair hypogonadisme). Dit lijkt wel op te treden door het kuren, maar het is onbekend hoelang dat aanhoudt zodra het kuren stopt. Ervaring leert dat het in de meeste gevallen niet de reden is van het uitblijven van herstel (of in elk geval, niet op zichzelf staand). Vaak blijven LH en FSH nog 'achter'. Wat in dit geval ook duidelijk is.

Hm, ik lees net iets interessants, het zou wel eens aan het prolactine hormoon kunnen liggen.
Heb je prolactine ook laten meten?
Een verhoogd prolactine zie ik bijna nooit. Soms mild verhoogd, maar dat gaat je testosteron niet zo onderdrukken.
 
Laatst bewerkt:
Een verhoogd prolactine zie ik bijna nooit. Soms mild verhoogd, maar dat gaat je testosteron niet zo onderdrukken.
Ik weet tis een oudje en op ratten en apen maar toch wel interessant.
 

Bijlagen

  • Effect of Aromatizable Androgens and Estradiol on Prolactin Secretion in Prepuberal Male Rats.pdf
    460,6 KB · Weergaven: 66
Ik weet tis een oudje en op ratten en apen maar toch wel interessant.
Ja, oestrogeen kan prolactine verhogen, maar deze is dus ook laag na een kuur. Je ziet het in zeldzame gevallen zelfs bij TRT: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15829128/
Nota bene wordt dat effect ook teniet gedaan door gebruik van een anti-oestrogeen (aromataseremmer of SERM). In dergelijke gevallen werkt een dopamine-agonist overigens ook niet of onvoldoende.
 
Hoeveel weken na je kuur heb je je bloedwaarden laten testen? En waarom zoveel middelen? Kies één SERM, en laat het daarbij. Of ze helpen is nog maar de vraag.


Je lichaam vult geen testosterontekort aan met oestrogeen. Oestrogeen is na een kuur ook verlaagd.

hCG kan helpen als er een verminderde respons is van de Leydigcellen op LH (primair hypogonadisme). Dit lijkt wel op te treden door het kuren, maar het is onbekend hoelang dat aanhoudt zodra het kuren stopt. Ervaring leert dat het in de meeste gevallen niet de reden is van het uitblijven van herstel (of in elk geval, niet op zichzelf staand). Vaak blijven LH en FSH nog 'achter'. Wat in dit geval ook duidelijk is.


Een verhoogd prolactine zie ik bijna nooit. Soms mild verhoogd, maar dat gaat je testosteron niet zo onderdrukken.
Heb toch nog een paar vragen.
Als oestrogeen na een kuur ook verlaagd is, wat is het nut dan om SERM's te gaan innemen? Of aromatase inhibitors?

De hypofyse produceert LH. Tijdens een kuur zal dit worden stopgezet daar er genoeg testosteron in het lichaam aanwezig is. HCG imiteert/vervangt LH tijdens een kuur zodat intratesticulaire testosteron gewaarborgd blijft. Na een kuur dient LH weer geproduceerd te worden. Kan HCG daar ook voor zorgen?
 
Heb toch nog een paar vragen.
Als oestrogeen na een kuur ook verlaagd is, wat is het nut dan om SERM's te gaan innemen? Of aromatase inhibitors?
Dat is de hamvraag inderdaad. Ik beschrijf dit in mijn boek als volgt:
1591738588165.png

Aansluitend over aromataseremmers:
1591738645743.png

En als slotwoord nog onder meer dit:
1591738683249.png


De hypofyse produceert LH. Tijdens een kuur zal dit worden stopgezet daar er genoeg testosteron in het lichaam aanwezig is. HCG imiteert/vervangt LH tijdens een kuur zodat intratesticulaire testosteron gewaarborgd blijft. Na een kuur dient LH weer geproduceerd te worden. Kan HCG daar ook voor zorgen?
Nee, hCG stimuleert niet de afgifte van LH.
 
Ja, oestrogeen kan prolactine verhogen, maar deze is dus ook laag na een kuur. Je ziet het in zeldzame gevallen zelfs bij TRT: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15829128/
Nota bene wordt dat effect ook teniet gedaan door gebruik van een anti-oestrogeen (aromataseremmer of SERM). In dergelijke gevallen werkt een dopamine-agonist overigens ook niet of onvoldoende.
Ik doelde eigenlijk meer op de test-prop die toch wel een significante verhoging teweegbrengt.
 
Ik doelde eigenlijk meer op de test-prop die toch wel een significante verhoging teweegbrengt.
Ja, dat aromatiseert. (Bij mensen vind je dit absoluut niet consistent, je moet echt op zoek gaan naar casussen in de literatuur zoals bovenstaand.)

Om te verklaren waarom je toch niet vaak een verhoogd prolactine ziet (en als deze verhoogd is, is deze vaak licht verhoogd) bij kuurders, is omdat androgenen het stimulerende effect van oestrogeen tegengaan. Er is niet zoveel bewijs voor, maar het verklaart waarom je dit niet terugziet bij klinische studies waarbij testosteron wordt toegediend.
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat aromatiseert. (Bij mensen vind je dit absoluut niet consistent, je moet echt op zoek gaan naar casussen in de literatuur zoals bovenstaand.)
Bedankt voor je tijd en aanvulling op deze topic. Ik denk dat TS en ook anderen hier zeker wel wat aan hebben.
 
Bedankt voor je tijd en aanvulling op deze topic. Ik denk dat TS en ook anderen hier zeker wel wat aan hebben.
inderdaad erg handig deze info. kleine aanvulling ik was voor de zekerheid langs de internist gegaan. met een androgel schijnt je Testosteron weer op niveau gebracht te kunnen worden. omdat het een ander type is en laag gedoseerd zou het de drie hormonen na 4 weken weer op gang moeten helpen. ik zal over 4 weken laten weten ( dat is dan 10-12 weken na de kuur ) wat het verschil is.
 
inderdaad erg handig deze info. kleine aanvulling ik was voor de zekerheid langs de internist gegaan. met een androgel schijnt je Testosteron weer op niveau gebracht te kunnen worden. omdat het een ander type is en laag gedoseerd zou het de drie hormonen na 4 weken weer op gang moeten helpen. ik zal over 4 weken laten weten ( dat is dan 10-12 weken na de kuur ) wat het verschil is.

Lijkt mij heel raar, dan zou het zonder gel ook op gang komen, de gel zal hooguit extra onderdrukking geven
 
Lijkt mij heel raar, dan zou het zonder gel ook op gang komen, de gel zal hooguit extra onderdrukking geven
nou zonder gel komt het zoiezo op gang (herstel vermogen menselijk lichaam) maar de gel schijnt het extra op te starten.
ik wacht het af.
 
Klink alles behalve logisch maar ik ben benieuwd
weet jij hoe komt het eigenlijk dat Boldenone, tren-e en mas-e effect hebben op de testosteron spiegel en de LH/FSH?
 
weet jij hoe komt het eigenlijk dat Boldenone, tren-e en mas-e effect hebben op de testosteron spiegel en de LH/FSH?
Omdat het afgeleide vormen van testosteron soorten zijn? Ze creëren een negatieve feedback loop.
Boldenone is een afgeleide vorm van Testosteron.
Trenbolone is een afgeleide vorm van 19-nor-testosteron.
Masteron is een afgeleide vorm van Dyhidrotestosteron
 
Omdat het afgeleide vormen van testosteron soorten zijn? Ze creëren een negatieve feedback loop.
Boldenone is een afgeleide vorm van Testosteron.
Trenbolone is een afgeleide vorm van 19-nor-testosteron.
Masteron is een afgeleide vorm van Dyhidrotestosteron
oke ik wist niet dat ze zoveel effect hadden op de spiegel.
als ik hersteld ben wil ik aan mijn kuur wat ik eerder genoemd heb boldenone toevoegen en tren-e iets verlagen van 400 naar 200 en test van 250 naar 350mg. om wat meer spiermassa op te bouwen. en nu ipv 10 weken 6 tot 8 weken en dan 4 tot 6 weken anavar en daarna de nakuur nolvadex 6 weken.
is dit een goede keuze? en ditmaal dus wel met hcg maar minder bac water zodat er geen reactie op speelt
 
Androgel is gewoon een andere vorm van testosteron inname, via de huid.

Wil zeker niemand op ideeen brengen maar diegene die on blijven dus blasten en cruisen zijn misschien mog wel eens het beste af.
 
Back
Naar boven